بارش باران در جنوب سیستان و بلوچستان روز یکشنبه آغاز شد.

شدت بارندگی‌ها سبب طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها شد به طوریکه به دنبال آن 5 محور مواصلاتی در جنوب سیستان و بلوچستان طی چند روز اخیر مسدود شد.

در حال حاضر و با کاهش بارندگی‌ها و عبور سامانه بارشی از جنوب استان، همه محورهای مواصلاتی مسدود شده بازگشایی شده و تردد روان است.

به گفته کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان براساس نقشه های پیش یابی و آینده نگری هواشناسی، تا فردا آسمان استان ابری خواهد بود.

علی ملاشاهی افزود: تا جمعه در زاهدان و سایر نقاط نواحی مرکزی، نوار شرقی و نوار غربی استان وزش باد شدید 60 تا 80گاهی بیش از 90کیلومتر بر ساعت همراه با گرد و خاک رخ خواهد داد.

وی گفت: امروز وزش باد شدید پدیده غالب زاهدان و برخی نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان بوده به طوریکه بیشینه سرعت وزش باد در ایستگاه هواشناسی فرودگاهی این شهر به 19 متر بر ثانیه معادل 68 کیلومتر بر ساعت رسیده است.

همچنین به گفته عبدالرحمن شهنوازی مدیرکل دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان، هم اکنون مسیر زاهدان - بم به دلیل توفان شدید و کاهش دید بسته شده است.

براساس نتایج نقشه های هواشناسی، از بعد از ظهر امروز تا پنج شنبه، وزش باد از شدت بیشتری برخوردار بوده و در محورهای مواصلاتی زاهدان-بم، ایرانشهر-بم توفان شن سبب کاهش دید خواهد شد و احتمال اختلال در ترددهای جاده ای، ریلی و هوایی نیز وجود دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 466210 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟