انوشیروان محسنی بندپی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تهران طی سخنانی گفت: بنابر پیش بینی اداره کل هواشناسی سامانه بارشی تا اواخر هفته در استان تهران فعال است و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های بالادست شهر تهران وجود دارد.

وی افزود: در ابتدای سال شاهد شرایط ناپایدار جوی در سطح کشور و استان تهران بودیم و لازم است با آمادگی کامل در این خصوص اقدام کنیم.

استاندار تهران افزود: استان و شهر تهران دارای حساسیت‌های خاصی در خصوص مدیریت بحران است و باید با برنامه عملیاتی در مدیریت بحران عمل کنیم، در مدیریت بحران در استان و شهر تهران باید اصل بر پیشگیری باشد و این یک اصل راهبردی است.

محسنی بندپی افزود: تجارب مدیریت بحران در ادوار گذشته و سیل کن نشان می‌دهد که باید اعضای شورای هماهنگی با هوشیاری کامل ایفای نقش کنند و قبل از وقوع حادثه باید با تصمیمات کارشناسی حوادث طبیعی را به نوعی مدیریت کنیم.

استاندار تهران گفت: افرادی که تخصصی در خصوص مدیریت بحران ندارند از اظهار نظر غیرکارشناسی که موجب نگرانی مردم می‌شوند اجتناب کنند.

وی ادامه داد: طلس جامع نقاط بحرانی و آسیب پذیر استان تهران تهیه می‌شود.

محسنی بندپی گفت: استانداری تهران با همکاری شهرداری‌های استان تهران یکی از استان‌های پیشتاز برای امداد رسانی به مناطق سیل زده در استان گلستان و مازندران بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 466093 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟