رانش زمین در سمنان / تخلیه تعداد زیادی خانه و اعلام منطقه ممنوعه+ عکس

علیرضا فلاحی در حاشیه بازدید از وضعیت امدادرسانی در بخش کالپوش میامی با بیان اینکه فرمانداری میامی از بنیاد مسکن درخواست کرد تا طی بازدیدی از منطقه کالپوش نسبت به رانش زمین اعلام نظر کنیم، تاکید کرد: ۲۹ واحد مسکونی در روستای حسین آباد توسط کارشناسان بنیاد مسکن بررسی و ضرورت تخلیه ۱۷ واحد مسکونی در خطر اعلام شده است.

وی افزود: برای رانش زمین در میامی ستاد مدیریت بحران استانداری جلسه‌ای را تشکیل داد و در آن مصوباتی را شاهد بودیم که یکی از آن‌ها به‌کارگیری کارشناس مشاوری است تا نقاط خطر در طرح هادی روستا را مشخص کند اما گرفتن مشاور زمان و اعتبار می‌خواهد که به دنبال آن هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان گفت: از سوی دیگر در کمیته مغایریت‌های طرح هادی، توانسته‌ایم منطقه‌ای در داخل روستای حسین آباد کالپوش را ممنوعه‌ای اعلام کنیم و فعلاً در آن مصوبه ساخت و سازی صادر نمی‌شود.

فلاحی بیان کرد: اقدامات میان مدت بنیاد مسکن در رابطه با رانش زمین در کالپوش موضوع اخذ کارشناس مشاور است که سریعاً فواصل امن از محل رانش را مشخص کند و امیدواریم این امر به زودی صورت گیرد.

وی افزود: دیگر اقدام بنیاد مسکن همچنین مکاتبه‌ای است که با منابع طبیعی شده تا اگر نیاز باشد قسمتی از روستا تغییر و یا جابجا شود به ما از اراضی دولتی زمین واگذار کنند که منتظر پاسخ این استعلام هم هستیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 465978 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟