مرگ 8 دخترو پسر در پارتی های شبانه ! / عمل حرام جان گرفت + جزییات

رئیس گروه مطالعات اعتیاد و سوءمصرف مواد و الکل سازمان پزشکی قانونی گفت: در دو هفته گذشته شاهد توزیع مشروبات الکلی مسموم در شمال غرب کشور بودیم که منجر به مرگ 8 نفرشد.به گزارش گروه حوادث رکنا،محمدرضا قدیرزاده روز چهارشنبه افزود: در دو هفته گذشته شاهد مسمومیت تعدادی از افراد به دلیل مصرف مشروبات الکلی در شمال غرب کشور بودیم و به دنبال این مسمومیت 2 نفر در اهر،3 نفر در مشکین شهر و3 نفر هم در شهرستان بوکان فوت کردند.

وی خاطرنشان کرد: این نوع همه گیری در یک منطقه جغرافیایی نشان می دهد که یک محموله از مشروبات الکلی حاوی متانول در آنجا توزیع شده است.

وی افزود: شهریور و مهر امسال نیز شاهد فوت نزدیک به 100 نفر از مصرف کنندگان مشروبات الکلی تقلبی در کشور بودیم که عامل فوت اغلب آنها مسمومیت با متانول بود.

وی با اشاره به اینکه مصرف نصف لیوان الکل متانول 20 درصد کشنده است، گفت: افرادی که در میهمانی ها، پارتی ها و عروسی ها مشروبات الکلی مصرف می کنند، بدانند که مشروبات حاوی متانول اگر موجب مرگ آنها نشود ممکن است تا آخر عمر آنها را نابینا یا دیالیزی کند.

هیچگونه مشروب الکلی استانداردی در کشور نداریم

قدیرزاده افزود: جدای از بحث حرمت شرعی و قانونی، از همه افراد به ویژه جوانان می خواهیم برای حفظ سلامتشان هم شده به سمت مصرف مشروبات الکلی نروند، زیرا هیچگونه مشروب الکلی استانداردی در کشور نداریم و بسیاری از مشروبات الکلی پلمب شده هم در کارگاه های زیرزمینی داخل کشور یا کشورهای همسایه پر و پلمپ می شود.

این کارشناس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: بعد از مصرف مشروبات الکلی حاوی متانول، علائم مسمومیت که بیشتر همراه با علائم گوارشی است آغاز می شود که اگر فرد به مراکز درمانی مراجعه نکند یک یا دو روز بعد منجر به کوری و یا مرگ او می شود.

مصرف کننده مشروبات الکلی حتما به مراکز درمانی مراجعه کند

قدیرزاده افزود: در مسمومیت های قبلی افرادی که بلافاصله بعد از بروز علایم مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه کرده اند، از کوری و مرگ آنها پیشگیری شده است و در صورتی که فرد مصرف کننده به موقع مراجعه نکند، دچار عوارض ماندگار مانند عوارض کلیوی که منجر به دیالیز و کوری و در نهایت مرگ خواهد شد.

شاید محموله مشروبات الکلی مسموم در دیگر نقاط کشور هم توزیع شود

قدیرزاده اعلام کرد: وقتی که در یک منطقه کشور شاهد توزیع وسیع مشروبات الکلی تقلبی هستیم، لازم است علاوه بر اطلاع رسانی گسترده، سیستم انتظامی و قضایی عوامل توزیع را شناسایی و با آنها برخورد کند و جلوی فعالیت آنها گرفته شود تا شاهد افزایش مسمومیت و متعاقب آن مصرف مشروبات نباشیم.

وی در مورد برخی عوارض مصرف این نوشیدنی های دست ساز گفت: این عوارض عبارتند از تهوع و استفراغ، دردهای شکمی، اختلالات کبدی و کلیوی، کوری، اختلال هوشیاری و حتی کما و مرگ.

مسمومیت با متانول از اتانول قابل تشخیص نیست

وی گفت: متاسفانه در اغلب اوقات مسمومیت با متانول از مسمومیت با اتانول حتی در اورژانس ها و مراکز درمانی قابل افتراق نیست و متاسفانه برخی عوارض ناگوار مصرف الکل های دست ساز غیر قابل درمان است.

قدیرزاده تاکید کرد: برای جلوگیری از همه گیری های مسمومیت ناشی از الکل ناخالص، بهترین راه مبارزه با تولید و توزیع و همچنین اطلاع رسانی گسترده در جامعه است.

وی تاکید کرد: موضوع مصرف الکل در جامعه و کنترل آن نیاز به مداخلات فرهنگی و سیاستگذاری در سطح کلان دارد و باید در این زمینه براساس شواهد و نتایج حاصل از سیاست های قبلی اتخاذ شده در ایران و سایر کشورها تصمیم گیری کرد.

هشدار پزشکی قانونی به خانواده ها

قدیرزاده با اشاره به اینکه ممکن است در آینده هم شاهد چنین اتفاقاتی در کشور باشیم، خاطرنشان کرد: به خانواده ها هشدار می دهیم تا مراقب فرزندان، نوجوانان و جوانان خود باشند و توصیه ها و هشدارهای لازم را در خصوص مصرف مشروبات الکلی به آنها متذکر شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 462735 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟