حجم ویدیو: 3.37M | مدت زمان ویدیو: 00:00:31

بی‌گمان یکی از مشاغل پرخطر در جهان شغل آتشنشانی است. این شغل ایجاب می‌کند که آتشنشانان به صورت شبانه‌روزی در معرض انواع خطرات و حوادث که حتی گاهی ممکن است به از دست دادن جان آن‌ها منجر شود، روبرو شوند. مانند آتشنشان شجاع چینی که به تازگی در یک حادثه آتش سوزی با وجود آنکه با صحنه‌ای خطرناک روبرو شد اما موفق شد وظیفه‌اش را به درستی انجام داده و جان ساکنان یک خانه مسکونی را نجات دهد.
این آتشنشان پس از آنکه در محل این حادثه آتش‌سوزی حاضر شد، هنگامی که در آشپزخانه با یک کپسول گاز غرق در شعله‌های آتش روبرو شد، تصمیم گرفت با به خطر انداختن جانش این کپسول را از منزل مسکونی خارج کند. در حالی که هر لحظه امکان انفجار این کپسول وجود داشت، این آتشنشان بلافاصله با فداکاری‌ای کم‌نظیر آن را به بیرون ساختمان منتقل کرد.
ویدئویی که توسط یکی از شاهدان عینی و با کمک دوربین تلفن همراه تهیه شده، شجاعت این آتشنشان را به تصویر می‌کشد. در این ویدئو مشاهده می‌شود این آتش‌نشان در حالی که این کپسول را در دست دارد، به سرعت آن را از منزل مسکونی خارج می‌کند و در مقابل درب منزل قرار می‌دهد. شجاعت تحسین‌برانگیز این آتش‌نشان موجب شد پس از اطفای کامل آتش، زن سالخورده صاحب‌خانه در حالی که اشک از چشمانش سرازیر بود، از او قدردانی کند. بنا بر گفته سخنگوی آتش‌نشانی محلی چین این حادثه تلفات جانی نداشت اما به این منزل مسکونی خسارت مالی وارد شد. هنوز علت دقیق این آتش‌سوزی مشخص نشده است. تحقیقات پلیس چین در این مورد ادامه دارد.
گفتنی است؛ این حادثه در شهر «دینگژی» واقع در استان گانسو چین رخ داده بود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 459267 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟