احمد دهقان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان یزد گفت: با ورود موج بارشی در استان و افزایش سرما در مناطق مختلف یزد متاسفانه یکی از همشهریان به علت بی احتیاطی در استفاده از وسایل گازسوز و استنشاق گاز کربن دی اکسید جان خود را از دست داد.

دهقان افزود: گاز مونوکسیدکربن یکی از مرگبارترین و شایع‌ترین انواع مسمومیت‌ها در فصول سرد سال است که در اثر سوختن ناقص سوخت‌های فسیلی وسایل گرمایشی غیر استاندارد تولید می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان یزد ادامه داد: بیشترین دلایل گازگرفتگی و خطرات آن مربوط به لوله گذاری اشتباه و ساخت و ساز غیر استاندار در اماکن خصوصی است و در اماکن عمومی در قهوه خانه‌ها و حسینه‌ها به دلیل عدم رعایت توصیه‌های ایمنی است.

وی اظهار داشت: مردم در هنگام سفر به مناطق ییلاقی از ایمن بودن وسیله گرمایشی و وجود مجرایی برای عبور هوای تازه به اتاق و باز بودن دودکش‌ها حتما اطمینان حاصل کنند.

دهقان ادامه داد: همشهریان در صورت بروز علائم و نشانه‌های گاز گرفتگی از قبیل سوزش چشم، تنگی نفس، خشونت صدا، سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی قراری، حالت تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد، کاهش دید و درد در ناحیه قفسه سینه، ضمن حفظ آرامش حتما از محل خارج شده و به نزدیک‌ترین مراکز درمانی مراجعه و یا با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 458537 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟