به گزارش گروه حوادث رکنا، جلال پوران فرد جمعه شب در این باره اظهار داشت: امروز جمعه یک گروه هفت نفره کوهنوردی از استان اصفهان به آبشار تنگ تامرادی آمده بودند و در بعد از ظهر گزارشی مبنی بر سقوط این هفت نفر به حوضچه های آبی آبشار دریافت شد.

وی افزود: با اعلام این خبر 2 دستگاه آمبولانس از پایگاه 115 کهگیلویه و بویراحمد به منطقه حادثه در تنگ تامرادی اعزام شد.

پوران فرد بیان کرد: تکنسین های اعزامی اورژانس کهگیلویه و بویراحمد موفق شدند پس از یک ساعت پیاده روی به محل حادثه برسند و به کمک مردم جسد 2 نفر از کوهنوردان را از آب بیرون بکشند و جسد دیگری توسط غواص هلال احمر از حوضچه آبی بیرون کشیده شد.

اسامی کوهنوردان غرق شده، مهدی شاهی 25ساله، علی هدایتی 23 ساله و امین 27ساله اعلام شده است.

چهار نفر دیگر از کوهنوردان که به درون حوضچه آبی آبشار تنگ تامرادی سقوط کرده بودند توانستند جان خود را نجات دهند.

آبشار تنگ تامرادی در 45 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد و در مسیر جاده ارتباطی یاسوج به سپیدار در بخش مرکزی بویراحمد قرار دارد.

منطقه دیدنی معروف به آبشار تنگ تامرادی دارای هفت آبشار کوچک و بزرگ با ارتفاع میانگین بین 10 تا 50 متر و دهه ها حوضچه آبی است.

آبشار تنگ تامرادی یکی از جاذبه های طبیعی و بکر شهرستان بویراحمد به شمار می رود که همه ساله و به ویژه در ایام تعطیل پذیرای هزاران گردشگر است.

این آبشار یکی از آبشارهای منحصر به فرد و کم نظیر در کشور است.

آذر ماه امسال نیز 2 نفر در سد چیتاب نقارخانه واقع در شهرستان بویراحمد غرق شدند و جان خود را از دست دادند.

استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 1395 با تعداد 12 نفر فوتی در اثر غرق شدگی در رتبه ششم کشوری بر حسب جمعیت به ازای هر صد هزار نفر بعد از استان‌های گیلان، مازندران، خوزستان، لرستان و ایلام قرار گرفت.

در سال 94 تعداد 13 نفر به دلیل غرق شدن در رودخانه‌ها و آبگیرهای این استان جان باختند.

استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 66 رودخانه دائمی و فصلی یکی از استان‌های آسیب پذیر در زمینه غرق شدگی است.

این استان با وجود آنکه فاقد خط ساحلی و دریایی است اما در آمار غرق شدگی رتبه بالایی در کشور دارد.

وجود دریاچه و سدهای کوثر، مارون و بیش از 10 رودخانه پرآب در این استان کانون پرمخاطره‌ای برای سلامت جوانان و گردشگران در فصول مختلف سال است.

در سه سال اخیر در مجموع حدود 30 نفر در رودخانه‌ها و آبگیرهای استان به دلیل غرق شدگی جان باخته اند. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 455998 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟