عکس سانسور گوش کردان در تلویزیون چین

به گزارش گروه ترجمه رکنا، تماشاچیان تلویزیون چین اخیرا متوجه چیزی عجیب و غریب به خصوص در زمانی که تصویر آقایان به خصوص سلبریتی های چینی روی صفحه نمایش نشان داده می شود شدند و آن هم این بود که صدا و سیمای چین گوش آنها یعنی آقایان را به صورت دیجیتال تار می کرد تا چیزی را پنهان کند.

به گزارش وب سایت های چینی هنوز توضیح روشنی در مود علت این سانسور متفاوت روی گوش مردان جوان به خصوص مردان مشهور چینی در عرصه بازیگری و ارائه نشده است اما یکی از کارشناسان علت آن را بیان کرد.

تا سال گذشته تلویزیون چین تصاویر هنرمندان و ورزشکاران این کشور را واضح و روشن نمایش می داد و هیچ اقدامی برای پنهان کردن خالکوبی این افراد که به نوعی الگوی جامعه هستند نمی کرد اما چند وقتی است که مسئولان فرهنگ و هنر این کشور به تلویزیون و رسانه های ملی انتقاد کرده اند و برای همین سانسورها ظاهر شده است و در واقع همین بلور و محو کردن گوش یک سری از بازیگران و ورزشکاران مرد چین ریشه در همین موضوع دارد.

گریس لونگ استاد دانشکده روزنامه نگاری و ارتباطات دانشگاه چینی دانشگاه هنگ کنگ، به CNN گفت:این یک سیاست برای پاکسازی فرهنگ ما از نفوذ غرب و تقویت ویژگی های مردانگی در کشور چین است.چین همچنان یک جامعه پدرسالار قوی است که سلسله مراتب مردانه و زنانه در بسیاری از جوامع محلی دارد. دیدن مردانی که گوشواره دارند، در بسیاری از دیدگاه های سنتی موجب می شود تا مردان، وضعیت اجتماعی و احترام خود را از دست بدهند برای همین این سانسور اجرایی تر از قبل خواهد شد.

برخی از استادان دانشگاه و کارشناسان فرهنگ کشور چین بارها این مسئله را درخواست داده بودند و از تلویزیون ملی چین چنین خواسته ای داشتند به این دلیل که تا حد ممکن از نفوذ فرهنگ غربی در کشورشان جلوگیری کنند. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 453856 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟