به گزارش گروه حوادث رکنا، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که تعداد فوت ناشی از گاز مونواکسیدکربن 90نفر اعلام شده بود 5 درصد کاهش یافته است.از تعداد فوتی های نه ماهه سالجاری62نفر مرد و 23نفر زن بوده اند.

درنه ماه نخست امسال85مورد فوت ناشی از مسمومیت با گاز منواکسید کربن به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده اند.

این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که تعداد فوت ناشی از گاز مونواکسیدکربن 90نفر اعلام شده بود 5 درصد کاهش یافته است.از تعداد فوتی های نه ماهه سالجاری62نفر مرد و 23نفر زن بوده اند.

به گزارش روابط عمومی استان تهران ،گاز CO گازیست سمی که از احتراق ناقص کربن به وجود می آید که رنگ و بوی خاصی ندارد و به همین دلیل آنرا قاتل خاموش می نامند.وقتی CO وارد سیستم تنفسی شخصی شود بلافاصله با گلبول های قرمز شخص وارد واکنش شده و باعث می شود تا اکسیژن کمتری به اعضای بدن برسد که اولین عوارض این مساله در ابتدا سوزش چشمها و پس از سپری شدن زمانی بین 1 الی 2 ساعت بسته به غلظت گاز کربن مونواکسید موجود در مکان فرد احساس خواب آلودگی و احساس خستگی مفرط میکند.

در این حالت اعضای بدن گِزگِز کرده و اگر بدن شخص حساس باشد دچار خونریزی بینی می شود. اگر شخص سعی کند سرپا بایستد دچار سرگیجه به همراه حالت تهوع شده و چشمها در این حالت اغلب سیاهی می رود.

در ادامه ممکن است شخص دچار بیهوشی شود.افرادی که در یک فضای سربسته در معرض استنشاق این گاز قرار می‌گیرند ابتدا احساس کرختی و خواب آلودگی می‌کنند و در صورتی که هرچه سریعتر مکان را ترک نکنند و یا هوای تازه تنفس نکنند دچار بیهوشی و در نهایت خفگی می‌شوند.

کودکان ، سالمندان ،افراد با سابقه بیماریهای قلبی – ریوی و افراد با مبتلا به بیماری های خونی بیشتر از سایرین دچار عوارض ناشی از مسمومیت با گاز CO میشوند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 452941 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟