تشییع جنازه کودک دو ساله یمنی+فیلم و عکس
حجم ویدیو: 5.35M | مدت زمان ویدیو: 00:00:43

به گزارش گروه ترجمه رکنا، شورای روابط آمریکا و اسلام اعلام کرد: کودک دو ساله یمنی که مادرش از دولت آمریکا شکایت کرده بود تا بتواند برای بودن در کنار فرزند بیمارش ویزا ورود به خاک آمریکا دریافت کند، درگذشت.

این کودک یمنی که عبدالله حسن نام داشت، در یک بیمارستان کودکان در اوکلند درگذشت. علی حسن، پدر این کودک، که شهروند آمریکاست و در استاکتون کالیفرنیا زندگی می کند، او را اوایل پاییز برای درمان یک اختلال ژنتیکی مغزی به این شهر آورده بود. مادر این کودک که شیما سویله نام دارد، تابعیت آمریکا ندارد و در مدتی که برای دریافت ویزا ورود به آمریکا تلاش می کرد، در مصر به سر می برد.

حسن و همسرش پس از ازدواج در کشور جنگ زده یمن در سال 2016، به مصر مهاجرت کردند. سویله از سال 2017 در تلاش بود روادید بگیرد تا کل خانواده به آمریکا برود. بر اساس ممنوعیتی که دولت آمریکا در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ Trump وضع کرده است، شهروندان یمن و چهار کشور دیگر که اکثریت جمعیت آن ها مسلمان هستند، همراه با کره شمالی و ونزوئلا، برای ورود به آمریکا با محدودیت های شدیدی مواجه اند.

سرانجام این مادر، روادید آمریکا را دریافت کرد و در 19 دسامبر (10 روز پیش) فرزند بیمارش را که اکنون از دنیا رفته است، در آغوش گرفت.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 448513 ویرایش خبر
لینک کپی شد
عارفه اندرودی
آیا این خبر مفید بود؟