دردسر تیله شیشه ای برای متین دانشمند+عکس

مهدی دیناری شنبه شب اظهار داشت: ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه مادری مستاصل و درمانده کودک ۹ ماهه خود را که فاقد علائم حیاتی بود با شتاب به اورژانس بیمارستان انتقال می‌دهد.وی اضافه کرد: مادر این کودک مدعی بود که کودک خردسالش در کنار دیگر برادرش در حال بازی بوده که به این وضعیت دچار شده و یک نوبت استفراغ می‌کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فامنین اظهار داشت: با توجه به سیاه شدن بخشی از چهره، در نگاه نخست بر این باور بودیم که این کودک دچار مسمومیت دارویی شده است.

دکتر دیناری بیان کرد: همچنین به علت تنگی مردمک، عملیات سی. پی. آر و اقدامات درمانی مسمومیت دارویی و افت قند صورت گرفت.

وی ادامه داد: پس از اینکه کودک به وضعیت عادی بازنمی گردد، پزشکان تصمیم به لوله گذاری می‌گیرند و در این زمان شاهد تیله شیشه سیاه رنگی در داخل گلوی این کودک می‌شوند که راه هوا را به طور کامل مسدود کرده بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فامنین بیان کرد: پس از خارج کردن این تیله شیشه‌ای عملیات احیا مجدد انجام شده و کودک به وضعیت عادی بازگشت و هوشیار شد.

دکتر دیناری اظهار داشت: با توجه به اینکه فامنین فاقد مرکز اطفال است این کودک برای ادامه درمان با استفاده از یک دستگاه آمبولانس به بیمارستان بعثت شهر همدان منتقل می‌شود.

وی توضیح داد: البته این بیمارستان دارای سرویس اطفال بوده، اما به دلیل کمبود متخصص اطفال سال گذشته نیرویی به بیمارستان فامنین تعلق نگرفت که امسال معرفی شده و این هفته در بیمارستان مستقر می‌شود.

دکتر دیناری با اشاره به شرایط اعزام بیمار با آمبولانس، ادامه داد: در هر نوبت یک پرستار به همراه بیمار اعزام می‌شود، اما به علت وضعیت جسمی کودک ۲ پرستار برای بررسی وضعیت علائم حیاتی و بازنگهداشتن راه تنفس، وی را تا بیمارستان بعثت همراهی کردند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 443726 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟