عکس فرونشست وحشتناک زمین در اهواز

علی تراب پور اظهر کرد: ساعت 18:14 (3 آذرماه) طی تماس با سامانه 125، فرورفتن یک دستگاه خودرو پیکان وانت به همراه دو سرنشین در یک گودال در منطقه کوی مجاهد اطلاع رسانی شد.

وی افزود: نیروهای امدادی سازمان آتش نشانی بلافاصله پس از سه دقیقه خود را به محل حادثه Incident رسیدند و مشاهده کردند که خودرو همراه با دو سرنشین بر اثر فرو رفتن آسفالت (فرونشست زمین) درون گودال رفته است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: در این حادثه دو نفر مصدوم شدند که توسط نیروهای امدادی نجات یافته و توسط عوامل اورژانس 115 به بیمارستان انتقال یافتند.

ایران به دلیل تحمل خشکسالی‌های فراوان درگیر پدیده فرونشست است که این پدیده بیشتر در دشت‌های کشور مشاهده می‌شود

به گفته، دکتر شهیدی، معاون زمین سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی، اگر منطقه‌ای چهار میلیمتر فرو نشست داشته باشد، با بحران فرو نشست مواجه است؛ 300 دشت ایران دچار فرونشست است و دشت مشهد با 25 سانتیمتر، دشت کرمان با 20 سانتیمتر، دشت ساوجبلاغ با 22 سانتیمتر و دشت تهران با 17 سانتیمتر فرونشست مواجه است.

او اظهار کرده، برداشت بی‌رویه آب نقش مهمی در ایجاد پدیده فرونشست زمین دارد، چرا که اگر برداشت آب‌های زیرزمینی به هر دلیلی بدون مدیریت صورت گیرد، به تدریج منافذ زمین که در زمانی آب وجود داشته است، خالی از آب به یکدیگر چسبیده می‌شوند و از این رو زمین به صورت عمودی به سمت پایین فرو می‌ریزد.

به گفته شهیدی در حال‌ حاضر ایران در حوزه آب دچار بحران شده و بر اساس مطالعه ما 17 استان کشور به دلیل برداشت بی رویه آب‌های زیرزمینی درگیر پدیده فرو نشست است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 439732 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟