حجم ویدیو: 828.00K | مدت زمان ویدیو: 00:00:09
حجم ویدیو: 6.83M | مدت زمان ویدیو: 00:01:02

به گزارش گروه ترجمه رکنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای نخستین بار از شهر پارادایس ایالت کالیفرنیا که در یک آتش سوزی مهیب به طور کامل سوخته بازدید کرده است.

مقامات می گویند که تا به حال اجساد 71 نفر از ساکنان شهر که در آتش سوزی موسوم به "کمپ فایر" جان باخته اند پیدا شده است وحدود یک هزار نفر همچنان مفقودالاثر گزارش شدند.

ترامپ Trump روز شنبه (17 نوامبر) آن چه در پارادایس رخ داده را "غم انگیز" توصیف کرد و گفت: هیچ کس فکر نمی کرد که یک چنین چیزی می توانست هرگز رخ بدهد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین از اظهارات اخیر خود که "مدیریت ضعیف جنگل ها" توسط مقامات ایالتی باعث بروز این فاجعه شده تا حدی عقب نشینی کرد و گفت: "ما الان می خواهیم که به حال مردمی رسیدگی کنیم که این قدر به آنها آسیب وارد شده است."

نیروهای فدرال نیز در کنار امدادگران ایالتی و تیم های پزشکی قانونی به محل حادثه Incident رفتند و در پی یافتن اجساد بیشتر هستند. این یکی از مرگبار ترین آتش سوزی های طبیعی در ظرف یک قرن اخیر در آمریکا بوده است.

مدیر سازمان حوادث Accidents اضطراری آمریکا پیشتر گفته بود که بازسازی کامل پارادایس چند سال طول خواهد کشید. در این آتش سوزی 7600 ساختمان مسکونی و صدها بنای تجاری نابود شد.

مقامات می گویند در حال حاضر حدود 50 درصد آتش سوزی کمپ در شمال کالیفرنیا مهار شده است. جری براون، فرماندار کالیفرنیا، که هفته گذشته از ناحیه بازدید کرد آن را به یک "منطقه جنگی" تشبیه کرد.

فصل آتش سوزی های طبیعی کالیفرنیا معمولا از اواخر تابستان شروع می شود و در ماه های نخست پاییز ادامه پیدا می کند اما کارشناسان هشدار می دهد که خطر آتش سوزی در شرایط تازه سالی 12 ماه ادامه خواهد داشت.

رطوبت کم هوا، بادهای گرم معروف به سانتا آنا یا دیابلو، و خشکی زمین بعد از چند ماه فقدان کامل بارندگی زمینه مساعدی برای گسترش آتش سوزی فراهم کرده است.

جمعیت 40 میلیونی این ایالت هم از دلایل بالا بودن آمار کشته هاست. این رقم تقریبا دو برابر جمعیت در دهه 1970 است و مردم بیش از گذشته در نواحی جنگلی سکونت می کنند که هم باعث آتش سوزی های بیشتر می شود و هم جان افراد بیشتری را تهدید می کند.

علاوه بر همه اینها تغییرات اقلیمی هم یک عامل مهم ارزیابی می شود. در سال های اخیر دما رکورد گذاشته، بهار زودتر از راه رسیده و بارندگی پیوستگی سابق را نداشته است.

فرماندار کالیفرنیا پیشتر با اشاره به نقش تغییرات اقلیمی گفته بود: "این شرایط عادی تازه نیست، این شرایط غیرعادی تازه است."اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

 

کدخبر: 437405 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟