مرگ تلخ توله خرس قهوه‌ای در مرودشت +عکس

کشاورز رئیس اداره محیط زیست شهرستان مرودشت در رابطه با این حادثه Incident اظهار کرد: بنابر گزارش همیاران محیط زیست در منطقه سیوند مبنی بر تلف شدن یک قلاده خرس قهوه‌ای در اثر تصادف، در بزرگراه شیراز اصفهان، ماموران یگان حفاظت محیط زیست فارس به محل اعزام شده و با لاشه یک قلاده توله خرس قهوه‌ای مواجه شدند.

وی ادامه داد: ظاهرا این خرس در راه بازگشت از مزارع کشاورزی به سمت کوه در بزرگراه محل نزدیک به تنگ خشک سیوند بر اثر برخورد با خودرو تلف شده است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان مرودشت بیان کرد: با توجه به خشکسالی و کمبود آب و مواد غذایی در مناطق کوهستانی خرس‌های قهوه‌ای به سمت مزارع کشاورزی و باغ ها روانه شده و در هنگام عبور از مسیر‌های آسفالته و ریلی در اثر سوانح جاده‌ای تلف می‌شوند.

گفتنی است، اداره کل حفاظت محیط زیست فارس از همه مردم بویژه جوامع محلی درخواست دارد به منظور پیشگیری از خطرات ناشی از حضور حیوانات وحشی و در معرض خطر انقراض به محل سکونت انسان، از برداشت میوه‌های جنگلی، چون بنه و کیالک در زیستگاه آنان صرف نظر کرده تا این حیوانات به علت کمبود مواد غذایی به سکونتگاه‌های انسانی نزدیک نشوند.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 432595 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟