به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، بارش باران و نیز وزش باد شدید سبب شد، تا امکان صعود از تعدادی از کوهنوردانی که به قصد قله « کلکچال» در حرکت بودند، گرفته و این افراد در مسیر گرفتار شود.

مدیر جمعیت هلال احمر شمیرانات گفت: به محض اطلاع از این اتفاق، امدادگران پایگاه هلال احمر « کلکچال» به همراه مسئول امداد پایگاه های هلال احمر شمیرانات به محل حادثه Incident اعزام شدند.

حسن فراهانی اضافه کرد: امدادگران پس از جستجوی محل توانستند، این کوهنوردان گرفتار شده که تعداد آن ها به ۱۹ نفر می رسید، را به پایگاه امداد و نجات کوهستانی « کلکچال» انتقال دهند.

وی افزود: خوشبختانه فرد مصدومی بین این کوهنوردان گرفتار شده نبود و کسی در این حادثه مصدوم نشد.

مدیر جمعیت هلال احمر شمیرانات از کوهنوردان خواست قبل از صعود به ارتفاعات از وضعیت آب و هوا اطلاع کسب کنند، تا مشکلی برای آن ها پیش نیاید.

بر اساس این گزارش، « کُلَکچال» یکی از قله‌های رشته کوه البرز واقع در شمال شهر تهران با ارتفاع ۳ هزار و ۳۵۰ متر از سطح دریا است، که مسیری کم خطر و با طبیعتی دیدنی دارد.

سیاوش شهریور فرماندار شمیرانات اظهار کرد: به دنبال اخباری مبنی بر گرفتار شدن یک کوهنورد در ناحیه بند یخچال دربند به مرکز جمعیت هلال احمر شمیرانات، تیم ویژه‌ای به منطقه اعزام شد.

کوهنورد آلمانی که در راه صعود به ارتفاعات منطقه بند یخچال دربند با حادثه Incident مواجه شده بود توسط تیم امداد و نجات هلال احمر نجات یافت.

وی با بیان اینکه به دلیل ناهمواری و صعب‌العبور بودن مسیر و نیاز به بهره‌گیری از بالگرد عملیات فنی سریعا برای اعزام انجام شد، افزود: این کوهنورد که دچار سانحه شده بود توسط تیم امداد و نجات هلال احمر نجات یافت و به بیمارستان میلاد تهران انتقال یافت.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

 

کدخبر: 424814 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟