در بازی های کودکانه وقتی کسی ضربه ای می خورد بقیه می گفتند (بازی اشکنک داره، سر شکستنک داره)، معنی و مفهوم آن این بود که هنگام بازی هر پیامدی ممکن است به وجود آید و باید پذیرای آن پیامد باشیم؛ ولی وای به روزی که وسیله بازی تفنگ باشد، البته نه تفنگ اسباب بازی بلکه تفنگ بادی که با ساچمه پر شده باشد.

* تفنگ بادی مصدوم داشت

پسر بچه ای 10 ساله بابلی به دلیل اصابت تیر تفنگ بادی مصدوم شد، امروز سازمان اورژانس بابل گزارشی مبنی بر تیرخوردگی پسر بچه 10ساله در جاده شهید صالحی ایستگاه بالاسرس اعلام کرد. تکنسین های اورژانس 115در مدت زمان 10دقیقه در محل حادثه Incident حاضر شدند. در این حادثه به علت بی احتیاطی خانواده تفنگ بادی پرشده در دسترس کودکان بوده است. پسر بچه 10ساله از ناحیه سمت راست شکم دچار آسیب دیدگی شد. تکنسین های اورژانس پس از اقدامات پزشکی اولیه مصدوم حادثه را به بیمارستان شهید بهشتی بابل منتقل کردند.

* اورژانس جراح را نجات داد

گزارش ایست قلبی و تنفسی مردی 85 ساله نیز در تهران به اورژانس 115 اعلام شد و یک دستگاه موتورلانس و دستگاه آمبولانس برای اقدامات درمانی اولیه اعزام شد

با سرعت عمل تکنسین های اورژانس در احیا قلبی و ریوی بیمار که خود از متخصصان جراحی عمومی و استاد دانشگاه است، او از مرگ حتمی نجات پیدا کرد و با نبض و تنفس به بیمارستان منتقل شد.

*20 کشته و مصدوم در تصادف Crash تریلی و تصادف

بر اثر تصادف تریلی با اتوبوس در جاده سمنان – دامغان یک نفر کشته و ١٩ نفر مصدوم شدند. با اعلام حادثه به اورژانس ١١5 بلافاصله سه دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد که ١٩ نفر از مصدومان توسط آمبولانس به بیمارستان انتقال داده شدند و یک نفر در دم جان باخت.

* فوت 10 حاجی در عربستان

10 زائر ایرانی به دلیل بیماری قلبی تاکنون در عربستان سعودی فوت کرده اند، همچنین تا کنون 21 هزار و 180 زائر ویزیت شده و 18 هزار و 100 زائر از خدمات پاراکلینیک و 30 هزار و 800 تن خدمات پرستاری دریافت کرده و ‌هزار و 438 تن نیز بستری شده‌اند.

همچنین 25 هزار زائر نیز از خدمات دارویی استفاده کرده و 288 هزار زائر نیز در مطب‌های هلال‌احمر ویزیت شده‌اند. ارائه خدمات پزشکی به زائران ایرانی تا 24 شهریور ادامه دارد.

* آتش نشانی به هیات های عزاداری خدمات رسانی می کنند

ماموران 130 ایستگاه آتش نشانی پایتخت در ماه محرم خدمات ویژه به هیات ها و عزادران حسینی ارایه می کند. خدمات ایمنی آتش نشانی تهران ویژه محرم امسال به 3 فاز تقسیم شده است. فاز اول آن از چند روز قبل آغاز شده که آتش نشانان با حضور در مساجد، تکایا و هیات های مذهبی به وضعیت ایمنی این اماکن رسیدگی می کنند.

جلال ملکی، سخنگوی آتش نشانی تهران با بیان اینکه در سال های گذشته تمام اماکن مذهبی شهر تهران به خاموش کننده های دستی مجهز شدند اظهار داشت: کارشناسان آتش نشانی با حضور در محل، بازدید فنی از این خاموش کننده ها را انجام دادند و در صورت وجود مشکل نسبت حل آنها اقدام می کنند.

وی ادامه داد: در فاز دوم نیز آتش نشانان در 10 شب اول ماه محرم در خیابان ها و مسیرهای تردد هیات های عزاداری مستقر می شوند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در فاز سوم نیز که در دهه دوم محرم پس از تاسوعا و عاشورای حسینی و به هنگام جمع آوری تکایا و موکب ها آتش نشانان با حضور در محل نسبت اوضاع ایمنی جمع آوری تکایا و خیمه ها را کنترل می کنند.

وی از عزاداران حسینی خواست که همچون سال های گذشته با آتش نشانان همکاری کنند و ضمن رعایت نکات ایمنی از لوازم برقی کم مصرف و ایمن استفاده کنند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

داماد در کیف نوعروس وسایل مراقبت از حاملگی پیدا کرد ! / ملیکا به پسر دیگر هم بود!

دردسر زن موقت برای پورنگ در مشهد

سرنوشت شوم زن زیبا در خوشگذرانی ثروتمندانه + عکس

وقتی شوهرم رفت، زنگ خانه به صدا در آمد / روح مرد اعدامی در کرج خون به پا کرد

زن جوان به اشتباه وارد خانه همسایه شد / جوان 26 ساله به شوک رفت ! + فیلم و عکس

ماجرای عقد فرزندان آیت‌الله طالقانی با دو خواهر یک خانواده در بیابان + عکس

نقشه شوم برای مردی که دنبال کثافتکاری با چند زن بود !

کودک یکساله داخل پراید جزغاله شد / راننده با این خودرو بنزین قاچاق می کرد + عکس

فیلم جنجالی پرستو صالحی در مقبره کوروش + عکس

آخرین خبر از دستگیر شده های تئاتر شهر تهران / فیلمی که پرونده شد + فیلم

خواب بودم که نامادری بیشرمانه کنارم خزید / پسر 14 ساله شوکه شد + عکس

تن فروشی خیابانی رکسانا برای انتقام از نامزد خائن!

تجاوز پسر جوان به زن 68 ساله همسایه / این زن هیچ شکایتی نکرد!

اعتراف رقیه به فیلمبرداری غیر اخلاقی از اعضای شورای شهر بابل درتاریکخانه / آخرین خبر از پرونده

 

کدخبر: 415404 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟