یکی از این خاطرات سال ها پیش در یک صبح تابستان، حوالی مشهد رخ داد. تابستان ها کلا جنس حوادث Accidents خیلی تغییر می کند، غرق شدگی ها، مشاهده حیوانات وحشی در سطح شهر و حوادث مربوط به مزارع ، از جمله این حوادث است که در فصول سرما کمتر شاهد آن هستیم.از طریق تلفن ١٢۵یک حادثه Incident در مزرعه گندم در حوالی مشهد به آتش نشانی اعلام شد. من به همراه چند نفر دیگر از نجاتگران به محل اعزام شدیم. در میان راه اعلام شد که حادثه برای یک خانم رخ داده است و در پیگیری های بعدی مشخص شد که دست خانمی میان سال درون دستگاه گندم خردکنی گیر کرده است. از زمانی که حادثه رخ داده بود تا زمانی که ما به محل رسیدیم با توجه به دیر اعلام کردن اطرافیان، زمان زیادی را از دست داده بودیم.

الان گندم خردکنی به صورت مکانیزه انجام می شود و تا حدود زیادی این مشکلات مرتفع شده است اما آن زمان ها تمام این عملیات ها دستی بود و خسارات جانی زیادی برای کشاورزان و خانواده هایشان به جا می گذاشت.

به محل که رسیدم مشخص شد این خانم هنگام کار، در یک لحظه غفلت دستش به درون دستگاه گندم خرد کن کشیده شده و گیر کرده است، تنها مزیت کار این بود که اطرافیان بلافاصله دستگاه را خاموش کرده بودند و همین موجب شده بود تا خسارت کمتر شود. اما تلاش های زیادی برای بیرون کشیدن دست این خانم صورت گرفته بود که همین کار را خراب کرده بود.

کمک به مصدومان این حوادث نیازمند گذراندن دوره های خاصی است که به شرایط مصدوم و نحوه گیرکردن دست بستگی دارد. بررسی های اولیه در لابه لای تیغه های غرق به خون دستگاه نشان داد که خوشبختانه دست مصدوم زیاد صدمه ندیده است.با همفکری دیگر همکاران و با توجه به آموزش های لازمی که دیده بودیم، تیغه دستگاه را به دقت به جهت مخالف چرخاندیم و توانستیم پس از چند دقیقه دست خانم را از لابه لای تیغه های دستگاه بیرون بکشیم. دست این خانم غرق به خون بود که بدون تغییر وضعیت او را به بیمارستان رساندیم و به عملیات خاتمه دادیم.شیرینی این عملیات ٢ماه بعد به کام ما نشست آن هم زمانی بود که این خانم میان سال بعد از گذراندن یک دوره درمان طولانی، به صورت کامل بهبود یافته و با جعبه شیرینی در دست به ایستگاه ما آمده بود تا تشکرکند. شاید نمی دانست که با حضور و اعلام سلامتی اش بهترین هدیه را به ما داده است.

خاطره از محمدرضا فرخی نسب آتش نشان بازنشسته مشهدی

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

این دختر از پدر شیطان صفتش 4 فرزند دارد !

بازیگر زن معروف از سانسورهای عجیب تلویزیون پرده برداشت +عکس

آقازاده رئیس‌جمهور سابق در «ورامین» چه می‌کند؟

بلای عجیبی که با تحریم های بانکی ایران بر سر بازیکن لیگ برتری آمد!

خودکشی شریفه بخاطر رفتن به حجله مرد افغانی + عکس

جسد مجتبی شریفی در 20 کیلومتری اندیمشک پیدا شد + عکس

باد موتور هواپیمای ایرباس پسر 12 ساله را به آسمان برد + عکس

تجاوز پسر 9 ساله بکارت دختری را گرفت !

آخرین حرف های کامران و میثم پیش از اعدام در زندان مشهد

لاله شوهر نداشت اما 2 بار حامله شد !

همخوابی نوعروس با هم دانشگاهی اش بعداز ازدواج / وقتی هانیه را در کلانتری دیدم خشکم زد!

تجاوز به خواهر ناتنی در اتاق خواب / ساغر در کلانتری چه گفت؟

2 ماه قبل از عروسی از میلاد حامله بودم / عروس 17 ساله بودم که پسر غریبه مرا به خانه اش برد !

 

کدخبر: 411756 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟