به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، آنها اعضای یک تیم هفت نفری دوچرخه سواری بودند که بعد ازظهر یکشنبه ششم امرداد در مسیر کولاب به دوشنبه یک خودرو آنها را زیر گرفت. سه گردشگر در محل حادثه Incident و یک تن دیگر در بیمارستان جان باخته‌اند.

راننده خودرو و همراهانش از محل حادثه فرار Escape کرده‌اند. گفته می‌شود بیشتر دوچرخه سواران شهروندان آمریکا و هلند بوده‌اند.

وزارت کشور تاجیکستان یکشنبه شب خبر داد که در عملیات فوری به دستور امامعلی رحمان، رئیس جمهور، یکی از عاملان این حادثه دستگیر و دو تن دیگر به دلیل "مقابله با پلیس Police نابود کرده" شدند.

دلایل برخورد این خودرو با دوچرخه سواران خارجی هنوز روشن نیست، ولی مقامات امنیتی و پلیس به علاوه فرضیه "سانحه" فرضیه‌های دیگر از جمله احتمال تروریستی بودن را هم بررسی می کنند.

پیشتر گزارش‌هایی منتشر شد که راننده خودرو و همراهانش پس از زیر گرفتن دوچرخه سواران از خودرو پیاده شده و با چاقو به آنها حمله کرده‌اند ولی منابع رسمی این خبر را تایید نکرده‌اند.

این حادثه جامعه تاجیکستان را بشدت تکان داده و با دستور رئیس جمهوری گروهی ویژه برای تحقیق آن تشکیل شده است.

سایت وزارت کشور تاجیکستان می‌گوید: "در جای حادثه، گروه کاری از دادستانی کل، وزارت امور داخلی و کمیته دولتی امنیت ملی دسته ویژه‌ای تاسیس داده شده و اقدامات فوری جستجویی برای کشف عاملان این جرم Crime ادامه دارد. فرضیه اول این صدمه نقلیاتی (سانحه) می‌باشد، دیگر فرضیه‌ها نیز بررسی می‌شود."

مقامات تاجیک می‌گویند نیروهای امنیتی و پلیس در بخش اعظمی از نواحی ولایت ختلان و حوالی شهر دوشنبه به حالت آماده باش درآمده و به گفته مردم محلی در راهها نیروهای امنیتی و پلیس مسلح دیده می‌شوند.

به گفته پلیس، راننده خودرویی که گردشگران خارجی را زیر گرفت، یک جوان ۲۱ ساله ساکن شهر نارک، در جنوب تاجیکستان بوده است.

در گذشته گزارش‌ شده بود که شماری از جوانان ساکن این شهر به گروههای تندرو مانند داعش ISIS پیوسته و برخی به دلیل پیوستن به این گروهها دستگیر شده‌اند.

این حادثه در حالی صورت می‌گیرد که دولت تاجیکستان سال ۲۰۱۸ را "سال گردشگری و هنرهای دستی" اعلام کرده و برنامه‌هایی برای جلب گردشگران خارجی روی دست گرفته است. بسیاری نگرانند که این حادثه اگر انگیزه‌های افراط گرایانه داشته باشد، به رشد گردشگری لطمه جدی بزند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

جواب بله دختر 19 ساله تبریزی برای صیغه شدن / 100 جوان به دام افتادند!

دار زدن کبری رضایی 14 ساله با چادر در مقابل خانه اش + عکس

حادثه ناگوار برای دختر چاق تهرانی که عمل زیبایی کرد!

تجاوز وحشیانه برادر شوهر به عروس جوان / این زن در جنوب تهران قتل عام به راه انداخت + عکس

روش خنده‌دار یک زندانی برای فرار از زندان + تصویر

پارتی شبانه در شمال تهران میهمانان عجیبی داشت!+ عکس

مادر و 2 کودک مشهدی زنده زنده در آتش سوختند + عکس اجساد 16+

زن جوان رقصید تا کودکش زنده بمانند! + عکس

مچ دخترم را در اتاقش گرفتم / پسر جوان ناچار شد به خواستگاری بیاید!

نقشه زن بیوه برای پسر پولدار مشهدی / نیمه شب بود که راز تلخ زندگی او را فهمیدم!

کشته شدن نسترن 35 ساله با شلیک گلوله در شهرک غرب

تجاوز مرد شیطان صفت به کودکان بی سرپناه !

ازدواج اجباری زن شوهر دار ایرانی با شیخ سعودی در مکه + عکس

 

کدخبر: 402568 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟