معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت آذربایجان غربی صبح روز سه شنبه با حضور در این روستا در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در پی مراجعه۱۷ نفر از اهالی روستای شیبلوی میاندوآب به بیمارستان‌های شهرستان میاندوآب و احتمال وقوع طغیان بیماری روده ای، بلافاصله توسط مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندوآب و همکاران مرکز بهداشت، موضوع مورد بررسی بالینی و میدانی قرار گرفت.

دکتر رسول انتظار مهدی ادامه داد: جلسه کمیته هماهنگی مدیریت طغیان بیماری با حضور مسئولین شهرستان ساعت یک بامداد در بیمارستان حضرت فاطمه (س) میاندوآب تشکیل و تصمیمات مقتضی اتخاذ و تلفنی به سطوح بالا گزارش شد.

وی با بیان اینکه آب شرب روستای شبیلوی میاندوآب سالم است، علت احتمالی بیماری روده ای تعدادی از اهالی روستا، مسمومیت غذایی است افزود: نتایج بررسی حاکی از سالم بودن آب شرب مصرفی منطقه دلالت داشته و هیچگونه آلودگی آب شرب مصرفی مردم مطرح نمی باشد، علت احتمالی این بیماری روده ای مسمومیت غذایی بوده که نمونه های تهیه شده در سطح استان و انجام آزمایشات تکمیلی، در دست بررسی قرار دارد.

وی تأکید کرد: توصیه می کنیم شهروندان قبل از مصرف سبزیجات نسبت به سالم سازی آنها اقدام نموده و از استفاده از سالادهای غیر بسته بندی شده در مراسم و نیز از مصرف غذای مانده بیش از دو ساعت خودداری کرده و حتی الامکان غذای روزانه خود را در منزل تهیه کرده و در صورت لزوم غذای مورد نیاز را از مراکز معتبر تهیه کنند.

در حال حاضر بررسی میدانی با حضور اکیپ دانشگاه علوم پزشکی استان و مدیریت شبکه بهداشت و درمان و سایر مسئولان شهرستانی در دست انجام بوده و مستندات کنترل کیفی آب شرب منطقه مورد نیز بررسی قرار گرفته است.

۱۷ نفر از اهالی روستای شیبلوی میاندوآب روز گذشته در پی مسمومیت به بیمارستانهای شهرستان مراجعه کردند که پس از پذیرش، بررسی و اخذ نمونه انسانی از این تعداد ۱۳ نفر تحت نظر قرارگرفته که تا ظهر روز ۱۸ تیر ماه هفت نفر ترخیص و ۶ نفر فعلا تحت نظر قرار دارند که حال عمومی بیماران خوب و رو به بهبودی است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

پسر 15 ساله همدانی راز عجیبی از صیغه دختران می دانست !

سحر کبیری در فریدونکنار درگذشت! + جزییات

جنجال دستگیری مائده رقصنده اینستاگرامی در آشفتگی اقتصادی! + تصویر

عروس خاندان سلطنتی قبل از جشن باشکوه پرنس انگلیس مادر شده بود+عکس

لیلا 15 ساله در خانه همسایه شان تن به اولین اشتباه داد!

نامحرم بودن من دردسر ساز شد و با خاله دوستم ازدواج اجباری کردم!

موسی نمی دانست راننده تاکسی به مردان علاقه دارد ! + عکس

شهناز 21 ساله همزمان 2 شوهر داشت !

حمید خاله ام را آزار داد او را با اسید سوزاندم! / در کرمانشاه رخ داد

این مرد 2 زنه در زندان دل خوشی دارد!

راز جسد زن جوان کنار رودخانه کیاشهر چیست؟ / لباس او خاص بود!

طناب دار دور گردن عروس قاتل افتاد اما او زنده ماند!

نازیلا 18 ساله هنوز نوعروس بود که به پسرعمه داماد دل بست + عکس

کدخبر: 396554 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟