مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمداز یاسوج گفت: تیم واکنش سریع متشکل از ۳۴۶ تیم از استان‌های فارس، اصفهان، کهگیلویه وبویراحمد، سازمان امداد و نجات، چهارمحال وبختیاری، البرز، لرستان، آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، اردبیل، همدان، زنجان، گلستان، مرکزی، خوزستان، کرمان، مازندران، سمنان، ایلام، خراسان رضوی؛ جنوبی؛ شمالی، کرمانشاه، قزوین و تهران در عملیات جستجوی سانحه هواپیمایی قله نول حضور داشتند.

جهانبین افزود: افراد متخصصی که در این عملیات حضور داشتند شامل هزار و ۲۶۰ نفر نیروی عملیاتی،۶۰ نفر نیروی متخصص یخ و برف نوردی از فدراسیون کوهنوردی، نیرو‌های محلی ۲۵۸ نفر، خودروی عملیاتی ۱۶۸ دستگاه، بالگرد امداد و نجات ۴ فروند، عملیات پروازی ۳۵۲ سورتی و ۲۴۵ ساعت پرواز، جابجایی افراد توسط بالگرد هزار و ۳۸۵ نفر بود.

وی با بیان اینکه تعدادی از خانواده‌های جانباختگان حادثه Incident هواپیما به نمایندگی از خانواده‌ها از محل وقوع حادثه بازدید کردند ادامه داد:سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از زمان وقوع حادثه تاکنون در زمینه‌های مختلف جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد را حمایت کردند و همه امکانات و تجهیزات مورد نیاز از جمله ۴ بالگرد را در اختیار ما قرار دادند.

جهانبین با اشاره به صعب العبور بودن منطقه وقوع حادثه و شرایط آب و هوایی گفت:در طول مدت سقوط Fall هواپیما تاکنون جابجایی افراد و اجساد از طریق بالگرد انجام می‌گرفت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان افزود: در ایام نوروز رییس سازمان امداد و نجات از طرف رییس جمعیت هلال احمر کشوربه استان اعزام و از امداد گران و نجات گران تجلیل کردند.

وی عنوان کرد: در اردیبهشت ماه گذشته دبیر کل جمعیت هلال احمر در محل وقوع حادثه سقوط هواپیما حضور پیدا کرد و ضمن بررسی روند عملیات جستجو از امداد گران تجلیل و از خانواده‌های جانباختگان دلجویی کرد.

جهانبین افزود:سازمان امداد و نجات در زمینه برنامه ریزی و دسته بندی تیم‌ها و برنامه زمان بندی اعزام تیم‌های جستجوی استان‌ها نهایت همکاری را با جمعیت هلال احمر استان داشتند.

وی تصریح کرد: پایان عملیات از طریق ستاد مدیریت بحران اعلام خواهد شد و تا زمانی که نیاز به جستجو باشد عملیات ادامه خواهد داشت، ولی به نظر می‌رسد که کار عملیات رو به پایان باشد و به زودی پایان عملیات جستجو اعلام شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد در پایان عنوان کرد: تلخ‌ترین حادثه کهگیلویه وبویراحمد در سال ۱۳۹۶ حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج بود که ۶۶ نفر از هموطنانمان را از دست دادیم و می‌توان گفت این حادثه در نوع خود به لحاظ موقعیت جغرافیایی محل وقوع حادثه، شرایط جوی بسیار نامساعد و کوهستانی و صعب العبور بودن مناطق و همچنین بارش باران در مناطق کوهپایه‌ای و برف، وقوع رعد و برق و مه غلیظ در ارتفاعات رشته کوه دنا، وزش باد شدید و کولاک و دمای زیر منفی ۳۰ درجه و شیب‌های بسیار تند محل وقوع حادثه ازنادرترین حوادث Accidents هوایی جهان بوده است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

بارداری خیالی توران منشی شرکت راز هولناکی را برملا کرد / من عقیم هستم!

رفتار خصوصی دختر و پسر دانشجو روی مانیتورهای قطار مشهد پخش شد! / مسافری که آبروی آنان را برد

عکس بدون لباسم را به ناصر فرستادم، او دیگر ول کن نبود!

لحظه کتک خوردن مرد عراقی که مزاحم زنان آبادانی شد!+تصویر

سنگسار یک مرد شیطان صفت + عکس

اعتراف وحشتناک دست راست ابوبکر بغدادی! + عکس

لحظه ترس آور شکسته شدن بینی بازیکن آلمان +عکس

شوخی عجیب با دست و پاهای قطع شده انسان در وسط بزرگراه !+ عکس 16+

گفتگو با جوان تهرانی که به پدر، مادر و برادرش تیر خلاص زد

مهین زن مازندرانی با جن ها زندگی می کرد!

وقتی زنم در خانه تنها بود داریوش پسر عمویش به سراغش رفته بود! + عکس

دردسر ازدواج زن مشهور 40 ساله با جوان 29 ساله / داماد پایبند نماند! + عکس

روزی که محمدعلی شاه مجلس را به توپ بست + عکس

کدخبر: 391845 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟