حجم ویدیو: 3.63M | مدت زمان ویدیو: 00:00:31

به گزارش گروه ترجمه رکنا،گسترش آتش سوزی‌های جنگلی در شهر دنور ایالت کلرادوی آمریکا موجب شد هزاران نفر خانه‌های خود را تخلیه کنند.

صد ها ایرانی در این شهر زندگی می کنند که همانند بقیه ساکنان شهر مجبور شدند به خاطر این آتش سوزی خانه های خود را ترک کنند.

گستردگی آتش سوزی در ایالت کلرادو طی دو روز گذشته دو برابر شده و هزاران نفر را مجبور کرده تا خانه‌های خود را تخلیه کنند.

به گفته مقامات محلی خشکی هوا و وزش شدید باد موجب شده تا شعله‌های آتش گسترش پیدا کند.

در این آتش سوزی که جنوب غرب کلرادو را در بر گرفته تا روز شنبه نزدیک به6880 هکتار زمین سوخته که وسعت آن بزرگتر از منهتن است.

بیش از800 نیروی آتش نشان در تلاش برای مهار شعله‌های آتش هستند که تنها 10 درصد آن مهار شده است.

روز گذشته از 859 سکنه اطراف محل حادثه Incident Incident درخواست شد تا خانه‌های خود را تخلیه کنند که در مجموع حدود 2000 خانه تخلیه شده‌اند.

و طبق گزارشات محلی تاکنون به هیچ یک از خانه‌ها خسارتی وارد نشده هرچند شعله‌های آتش در حال نزدیک شدن به ساختمان‌های مسکونی است.

به گفته های یکی از ایرانی ها شدت این آتش سوزی خیلی زیاد است و امکان سرایت آتش به خانه هایشان زیاد است و آن ها فعلا خانه های خود را ترک کرده و برای اسکان به خارج از شهر منتقل شده اند اما امدادرسانی ضعیف است و هنوز معلوم نیست چگونه و تا چه زمانی باید خارج از شهر بمانند. برخی از مردم شهر با خود چادر مسافرتی همراه دارند و برخی در کانکس زندگی می کنند و بیشتر آنان از مسئولین تقاضا دارند که هرچه زودتر برای این حادثه و آسایش و راحتی شهروندان فکری بکنند.

آتش سوزی

 

کدخبر: 388069 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟