موج جدید بارش ها در کردستان/ هشدار در خصوص احتمال وقوع سیلاب

بارش باران که با بارش تگرگ همراه بود از نخستین روزهای اردیبهشت ماه سال جاری آسمان کردستان را تحت تاثیر خود قرار داده و این روند همچنان ادامه دارد.
بر اساس پیش بینی های هواشناسی Meteorology استان کردستان این موج بارشی که از بعد از ظهر سه شنبه وارد استان شده است طی امروز و حتی روز پنج شنبه باعث بارش های خوبی در استان کردستان خواهد شد.
از بعد از ظهر روز پنج شنبه با کاهش ناپایداری جوی، بارش ها به صورت رگبار پراکنده پیش بینی می شود ولی به دلیل وقوع بارش طی امروز چهارشنبه احتمال وقوع سیلاب و حتی بارش تگرگ نیز در استان کردستان پیش بینی شده است.
مدیرکل هواشناسی استان کردستان بیان کرد: از روز جمعه تا دوشنبه آینده نیز با ورود سامانه بارشی جدید، هوای استان کردستان کاملا بارانی خواهد بود.
محمد طالب حیدری ادامه داد: با توجه به شرایط موجود برای تشکیل و انتقال غبار از عراق و سوریه به منطقه، احتمال ورود گرد و غبار طی امروز و فردا به استان کردستان وجود دارد.
از سوی دیگر با توجه به افزایش بارش ها که با احتمال بارش تگرگ همراه است، مدیرکل مدیریت بحران استان کردستان در خصوص احتمال آب گرفتگی و وقوع سیلاب در این استان هشدار داد.
آرتیکاس اقبال گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران، احتمال آبگرفتی و روان آب در معابر شهری و روستایی و وقوع سیل در مسیل ها، لازم است جوانب احتیاط از سوی مردم رعایت شود.
وی با اشاره به اینکه این سامانه بارشی فعالیت خود را در جنوب و غرب استان آغاز کرده است، افزود: با توجه به پیش بینی ها، احتمال بارش شدید باران، وقوع سیل و رعد و برق در مناطق مختلف استان وجود دارد و به همین دلیل انجام اقدام های ایمنی برای به حداقل رسیدن آسیب ها ضرورت دارد.
وی از تشکیل جلسه شورای مدیریت بحران استان خبر داد و گفت: تذکرهای لازم به اعضا از جمله سازمان های امدادی، شهرداری ها، فرمانداری ها و بخشداری ها داده شده تا در این روزها از آمادگی کامل برخوردار باشند.
وی ضمن هشدار نسبت به آبگرفتگی معابر شهری و روستایی بیان کرد: انتظار می رود شهرداری ها و دهیاری ها نسبت به پاکسازی جداول و نهرهای اقدام و آمادگی کامل برای امداد رسانی داشته باشند مردم نیز اقدام های مراقبتی از منازل و مغازه ها برای جلوگیری از ورود آب را انجام دهند.
اقبال افزود: سیلابی شدن رودخانه ها هم خطری است که می تواند تهدیدی برای افرادی باشد که در حاشیه رودخانه ها و مسیر سیلاب های فصلی توقف می کنند.
به گفته اقبال، پاکسازی کانال ها و آبراهه ها، دهانه پل Bridge ها، لایروبی رودخانه ها و مسیل ها نیز باید توسط دستگاه های مرتبط به منظور پیشگیری از وقوع سیل صورت گیرد.
بر اساس اعلام هواشناسی کردستان، امواج بارشی و بشدت ناپاپدار آسمان هم اکنون در برخی نقاط این استان فعال شده است و پیش بینی می شود به طور میانگین ۳۰ تا ۵۰ میلی متر در استان بارندگی رخ دهد.
اوج فعالیت این سامانه ناپایدار امروز چهارشنبه است و روز پنج شنبه از شدت آن کاسته می شود و از روز جمعه تا دوشنبه هفته آینده شاهد فعالیت یک سامانه بارشی دیگر در آسمان استان خواهیم بود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز وحشیانه به زن کارمند تهرانی در پارک / مرد معتاد به اعدام محکوم شد+عکس

پسر مُرده پیش ازاهدای اعضای بدنش زنده شد! + عکس

وصیت نامه عاشقانه زن 18 ساله اردبیلی قبل از خودکشی

قتل همسر 35 ساله و دایی 60 ساله در یک ماجرای ناگفته! / در جیرفت رخ داد

مراوده سیاه دختر جوان تهرانی با فرزین / زن و مردی در پارک جنگلی مرا از مرگ نجات دادند + عکس

سرقت مسلحانه در پوشش جاسوسی! / آن ها گفتند زنم جاسوس است!

مرگ دختر نوجوان هنگام سلفی گرفتن +عکس

قتل دختر 3 ساله با روح شیطانی عمه!

پدر عصبانی چاقوی قصابی را زیر گلوی پسر 9 ساله اش گرفت! / زنش درخواست مهریه کرده بود!

قاتل دانش آموز 10 ساله مشهدی به زودی اعدام می شود + عکس

سرنوشت مبهم 2 غواص جان‌ باخته در خلیج‌فارس + عکس و جزئیات

سقوط مرگبار مرد جوان از بالای برج مخابراتی در خیابان پیروزی تهران

کدخبر: 378698 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟