تخلیه ۱۰ هزار نفر در پی فوران گدازه‌های آتشفشانی در هاوایی+ تصاویر

به گزارش رکنا، به نقل از راشا تودی، در پی وقوع چند زمین‌لرزه خفیف و فوران خاکستر از کوه آتشفشانی «کیلاویا» که فعال‌ترین آتشفشان جزیره هاوایی به شمار می‌رود، اهالی ساکن مناطق نزدیک به این کوه از محل زندگی خود خارج شدند.

فوران گدازه‌های آتشفشانی اکنون به منطقه لیلانی این جزیره رسیده است. این مسئله موجب شد سازمان دفاع مدنی این شهر دستور تخلیه نزدیک به 10 هزار نفر از ساکنان این مناطق و انتقال آن‌ها به پناهگاه‌های صلیب سرخ آمریکا را صادر کند.

هاوایی اکنون بیانیه‌ای اضطراری منتشر کرده است و در آن قدرت اجرایی بیشتری به مقامات این جزیره به منظور نظارت بر روند کمک رسانی و حصول اطمینان از امنیت مردم را بخشیده است.

سازمان دفاع مدنی هاوایی تایید کرد از ساکنان مناطق حدفاصل خیابان‌های لوآنا تا انتهای منطقه لیلانی درخواست شده است خانه‌های خود را ترک کنند. افزون بر این، از مقامات دیگر مناطقی که در معرض خطر قرار دارند درخواست شده است برنامه‌های شرایط اضطراری را آماده کنند.

بر اساس بیانیه مقامات محلی، فوران گدازه و دود از یک شکاف در زمین در منطقه لیلانی مشاهده شده است.

یکی از ساکنان این جزیره در پیامی ویدیویی در فیسبوک ضمن درخواست از ساکنان برای کمک به یکدیگر، گفت: «فواره‌های مواد مذاب و مقدار بسیاری گدازه در حال بیرون آمدن است. صدای موتور هواپیما به گوش می‌رسد.

از این ساکنان درخواست شده است خوراک و داروهای کافی با خود به همراه داشته باشند. مقامات محلی برای کمک به تخلیه افراد، جاده‌های مناطق آسیب دیده را مسدود کرده اند. سازمان دفاع مدنی، نیروهای پلیس Police و آتش‌نشانی در حال کمک رسانی به مردم هستند.

روز پنجشنبه، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 4.6 در مقیاس ریشتر دامنه جنوبی کوه کیلاویا را لرزاند. در حالی که این زمین‌لرزه قدرت کافی برای ایجاد سونامی را نداشت، دودهای غلیظی بر فراز این کوه آتشفشانی مشاهده شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

7958918_402

7958917_927

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

ماجرای عجیب باران پول در بزرگراه !+فیلم

آهنگساز و موسیقیدان بزرگ کشور درگذشت

از مومیایی کشف شده دردسرساز چه خبر؟/ فرماندار شهرری: مرده ای که پیدا شد و حالا هم دفن شده است!

وقتی شوهرم به زندان افتاد دوستان صمیمی اش با من ارتباط شوم گرفتند

تجاوز وحشیانه به دختر بیمار در اتاق خصوصی بیمارستان + عکس

وقتی سرزده به خانه رفتم دخترم را در وضعیت بد در کنار مرد غریبه دیدم!

تجاوز مرد 64 ساله به دختر 17 ساله در حمام + عکس

دستگیری دزد دست و پا چلفتی! + فیلم و عکس

لغو حکم اعدام قاتل یک دختر ساله + عکس

سیامک به هووی صیغه ای رو دست زد!

انتقام هووی دوران نامزدی از نوعروس جوان!

حراج آنلاین برای فروش پسر 5 ساله+ عکس

تجاوز زن شیطان صفت به  یک مرد! + عکس

 

کدخبر: 377450 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟