سرنوشت آوارهای پس از زلزله در سرپل ذهاب

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، مجید صحراگرد، معاون خدمات شهری شهرداری سرپل ذهاب گفت: ماشین آلاتی که در شهرداری سرپل ذهاب استفاده می‌شود مکانیزه نیست به همین خاطر کار جمع آوری زباله و همچنین نخاله در مناطق زلزله زده با دشواری پیش می‌رود.
وی افزود: بخش قابل توجهی از نخاله‌های ساختمانی بعد از زمین لرزه کرمانشاه نیز با بیل و تجهیزات ابتدایی جمع آوری شد و این روند همچنان ادامه دارد.
معاون خدمات شهری شهرداری سرپل ذهاب با اشاره به وضعیت کمپ‌های احداث شده در مناطق زلزله زده اظهارکرد: ماشین آلات شهرداری تهران قادر به تردد در کمپ‌های احداث شده در مناطق زلزله زده نیستند و باید نیرو‌ها به صورت انفرادی در این مناطق حضور پیدا کنند.
صحراگرد در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر چه تعداد نیرو پاکبان در مجموعه شهرداری سرپل ذهاب مشغول به نظافت شهر هستند خاطرنشان کرد: ۱۰۰ نیرو مسئولیت جمع آوری زباله در مناطق زلزله زده را برعهده دارند و این افراد مسئولیت رفت و روب و جمع آوری نخاله را برعهده دارند.
وی با اشاره به اعزام گروهی نیرو‌های خدمات شهری در سطح مناطق زلزله زده اذعان کرد: نیرو‌ها به صورت گروهی و در قالب ۱۵ تا ۲۰ تن راهی محلات شده و اقدام به جمع آوری زباله می‌کنند.
معاون خدمات شهری شهرداری سرپل ذهاب ادامه داد: سرکارگر‌ها نظارت دقیقی بر عملکرد نیرو‌های خدمات شهری دارند و با گشت در سطح محلات بر عملکرد افراد نظارت می‌کنند.
صحراگرد در خصوص نحوه امحاء زباله در مناطق زلزله زده خاطرنشان کرد: زباله‌های عادی و عفونی پس از جمع آوری به روستایی به نام "خاتونه" از توابع منطقه سرپل ذهاب منتقل شده و محل دفن زباله فاصله زیادی تا محل زندگی شهروندان این روستا دارد.
وی در رابطه با وضعیت نخاله‌های ساختمانی در منطقه سرپل ذهاب گفت: بعد از زلزله، باید نخاله‌های ساختمانی ناشی از تخریب خانه‌های مسکونی جمع آوری می‌شد به همین خاطر تصمیم گرفته شد این نخاله‌های ساختمانی به محلی واقع در جاده قصر شیرین برده شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 375719 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟