حجم ویدیو: 1.96M | مدت زمان ویدیو: 00:00:14

شهر جدید سهند هزار و یک مشکل دارد، از نبود مرکز درمانی و بیمارستان مجهز با کادر پزشکی متخصص، تا کمبود مراکز رفاهی، خدماتی، سیاحتی، فرهنگی، مراکز خرید و عدم وجود منابع آبی مناسب. اتوبانش هم روی ریل وعده‌ هاست و هیچ مسئولی دقیقا نمی‌داند این اتوبان کی قرار است دو شهر تبریز و سهند را به هم وصل کند، همه اینها را بگذارید کنار هم، انتظار دارید جلسات شورای این شهر به چه شکل باشد؟! جلساتی منسجم و مسئولانه یا جلساتی آشفته با اعضایی عصبانی و حق به جانب؟!

شامگاه چهارشنبه فیلمی در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد عضو شورای شهر سهند در جلسه‌ی علنی هنگامی که با دیگر اعضاء بحث می‌کند بدون آنکه تذکری دهد اشیاء را به سمت شهروندی پرت می‌کند که داشته از جلسه فیلمبرداری می‌کرده است.

این حرکت عضو شورا با واکنش فرماندار این شهر نیز روبرو شده است، وی گفته گزارش جلسه را به هیئت حل اختلاف استان ارسال می‌کنیم، چرا که هیئت حل اختلاف مرجع رسیدگی به رفتار خلاف شأن اعضاء شوراست.

دیگر مرجع رسیدگی به رفتار خلاف شان اعضای شورا در نزد افکار عمومی است، افکار عمومی که با آگاهی از سیل مشکلات این شهر، این عضو شورا را برای عضویت در پارلمان این شهر انتخاب کردند تا دردی از دردهایش بردارد و فکری بکند و آستینی بالا بزند، حالا با خود می اندیشد یک فرد عصبانی و خشمگین توان حل مشکلات این شهر را خواهد داشت؟

عصبانیت و خشم در جامعه باعث شده تا ما هنوز به تفاهم لازم برای کار کردن دست پیدا نکنیم و با ایجاد چرخه ی مقصر دانستن ، تهمت زدن و حتی برخورد فیزیکی با یکدیگر، مشکلات را روی هم تلنبار کنیم، جلسات شورا هم هیچ گاه از این عصبانیت ها و تشنج ها مصون نبوده‌اند.

اینکه شهروندان انتظار داشته باشند، نمایندگان آنها رفتار مناسبی در جلسات و در برخورد با خبرنگاران، عکاسان و فیلمبردارن داشته باشند، یک انتظار حداقلی است، انتظار حداکثری آنها، تسلط این نمایندگان به علم، تخصص و جلسات کاری موثرتر است.

آداب برگزاری جلسه را یاد بگیریم

نباید یک‌طرفه به مسائل نگاه کرد. به هر حال فیلم منتشر شده بخشی از این جلسه است و ما پیش و بعد از آن را نمی‌دانیم. اما در کل می‌توان گفت که بخش زیادی از مشکلات این‌چنینی به روابط عمومی‌ها برمی‌گردد. اگر در ترتیب جلسات به روابط‌عمومی‌ها بیشتر توجه نشان داده و از افراد حرفه‌ای برای این کار دعوت شود، کمتر شاهد این اتفاقات خواهیم بود. طبیعتا روابط‌عمومی‌ها از اهمیت رسانه‌ها آگاه هستند و در عین حال می‌توانند این موضوع را برای مسؤولان مربوطه سازمانی که در آن مشغول به کار هستند نیز توضیح بدهند. مشخص است که اگر این رابط وجود نداشته باشد، مسئول یا نماینده ای در میان جلسه به خبرنگار، یا شهروندی تذکر می‌دهد از من فیلم یا عکس نگیر! اگر نمی‌خواهید از شما فیلم و عکس گرفته شود و جلسه غیر مستمع برگزار شود، پس چرا از خبرنگار و یا شهروندان دعوت کرده‌اید؟! اینجاست که خلاءها احساس می‌شود! خلا روابط عمومی حرفه ای …

اگر مسئولی می‌خواهد از او فیلم یا عکس گرفته نشود، باید پیش از جلسه این موضوع را با روابط عمومی مطرح کند؛ نه اینکه در میان جلسه مستقیم با خبرنگارو یا شهروندان برخورد کند. اینها نشانگر این است که برخی نمایندگان و مسئولان هیچ شناخت و دانشی از نظم جلسه و جایگاه رسانه ندارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

خودکشی دختر 16 ساله به خاطر فرار از آزار و اذیت شیطانی ناپدری اش + عکس

فیلمی که به جوان اعدامی در همدان منتسب شد ! /این فیلم برای کدام سرقت مسلحانه است؟ / +فیلم

فوری / خودکشى جوان ٢٧ ساله در اورمیه+ عکس لحظه حادثه

سرنوشت شوم زهرا در دام پسر همسایه

چک افسری مامور پلیس راه سیستان و بلوچستان دردسر ساز شد! + عکس

این مرد ایدز دارد و با لباس پلیس تهرانی ها را به دام می انداخت + عکس چهره و فیلم گفتگو

حمله وحشیانه یک مرد به بازیگر مشهور زن در تهران + عکس قبل و بعد از حمله

دانش آموز دبیرستانی با چاقو به معلمش حمله کرد و او را به آتش کشید + فیلم و عکس

پرداخت یک میلیارد تومان دیه برای قتل سهیلا زن باردار + عکس

چرا جوان همدانی اعدام شد؟ + فیلم لحظه سرقت از طلافروشی

کدخبر: 373718 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟