استفاده از همه ظرفیت ناوگان دریایی برای یافتن مفقودان بالگرد سقوط کرده در خلیج فارس

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از تمامی ظرفیت ناوگان دریایی برای یافتن دو مفقودی بالگرد در خلیج فارس استفاده می‌شود.
وی افزود:در پی سقوط Fall یک فروند بالگرد مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی (MRCC) هرمزگان بلافاصله پس از اطلاع از سانحه، دو فروند شناور ناجی از کیش و بندر لنگه، یک فروند بالگرد از بندر عسلویه و تیم دو نفره غواصی به منطقه در حوالی جزایر کیش و لاوان اعزام کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: همچنین با ارسال پیام ناوتکس به شناور‌های عبوری در منطقه اطلاع رسانی گسترده‌ای صورت گرفت تا از تمامی ظرفیت ناوگان دریایی برای همکاری در عملیات جستجو و نجات استفاده شود.
عفیفی پور گفت: ناوتکس یک نوع خدمات مخابرات دریایی است که برای کمک به ایمنی کشتی‌ها در دریا و ارسال پیام‌های ایمنی، ناوبری و هواشناسی Meteorology به آن‌ها در منطقه مشخص شده توسط ایستگاه‌های ساحلی انجام می‌شود.
وی افزود: بالگرد سقوط کرده حامل پنج سرنشین بوده که پیکر دو سرنشین توسط قایق نجات سکو‌های نفتی در همان ساعات نخست از دریا گرفته شدند، و یک نفر مصدوم نیز با بالگرد امدادی تحت اجاره بنادر و دریانوردی هرمزگان به کیش منتقل شد.
عفیفی پور گفت: وضعیت اقلیمی و جغرافیایی، شرایط را برای عملیات جستجو و نجات دریایی تا حدودی زمانبر، مشکل و پیچیده کرده است.
وی افزود:عمق دریا در منطقه مدنظر بیش از ۴۰ متر و سرعت باد در حال حاضر بیش از ۱۸ نات (حدود ۳۳ کیلومتر در ساعت) اعلام شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: موقعیت سقوط بالگرد در فاصله ۵۳ مایلی جنوب غربی جزیره کیش و ۵۱ مایلی جنوب جزیره لاوان اعلام شده که پایش هوایی و دریایی در شعاع پیرامونی سکوی رسالت از نخستین ساعات صبحگاهی امروز برای یافتن مفقودان ادامه دارد.
ارسلان بهاری میمندی فرماندار بندرلنگه نیز گفت: هم اکنون ۲ فروند شناور بنادر و دریانوردی، یک فروند بالگرد شرکت نفت و یک شناور الکترونیکی از کشور امارات متحده به همراه غواصان خبره درحال جستجوی ۲ مفقود این حادثه Incident هستند.
شب گذشته یک فروند بالگرد که برای انتقال یک بیمار به لاوان رفته بود پس از سوار کردن بیمار بر اثر شرایط دشوار جوی از جمله سرعت زیاد باد و از دست دادن تعادل به داخل آب سقوط کرد.در این حادثه یک خلبان بالگرد نجات پیدا کرد و ۲ نفر از سرنشینان شامل پزشکیار و بیمار فوت شده و اجساد آنان از آب گرفته شد.
یک خلبان و همراه بیمار از شب گذشته تاکنون مفقود هستند و تلاش برای پیدا کردن آنان ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 373568 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟