انتقال ۲۰۱ بافت انسانی از جان‌باختگان مسافران سانح هوایی تهران- یاسوج به پایین کوه

عباس بهشتی با اشاره به ادامه عملیات جستجوی اجساد قربانیان سانحه هواپیمایی آسمان اظهار داشت: با بهتر شدن شرایط محیطی در تلاش هستیم تا هر چه زودتر پروژه عملیات جستجو را به پایان برسانیم.

وی افزود: در حال حاضر بر اساس برنامه زمان‌بندی شده توسط هلال احمر تیم امدادی جمعیت هلال احمر اردبیل در محل مستقر و مشغول عملیات است.

فرماندار دنا با بیان اینکه 20 نفر مشغول عملیات جستجوی اجساد هستند بیان کرد: تیمی متشکل از یک نفر از محیط زیست برای محافظت از محل سقوط، 2 نفر از محلی‌ها به خاطر اشرافیت بر منطقه و 3 نفر از نیروهای امدادی هلال احمر برای کارهای تخصصی همراه تیم جستجو به محل سقوط Fall می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: 2 تیم 5 نفره نیز در سی‌سخت برای پشتیبانی تیم جستجو حضور دارند.

بهشتی با اشاره به قرار داشتن کنترل میکروب و عفونت آن منطقه اظهار داشت: در این راستا حوزه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی هفته‌ای یک بار گندزدایی محیط را توسط شبکه بهداشت استان و شهرستان انجام می‌دهد.

وی افزود: در حال حاضر در مرحله اول مأموریت که انتقال جان‌باختگان است قرار داریم و پس از آن مرحله دوم انتقال وسایل مسافران و سپس انتقال قطعات هواپیما را در پیش داریم.

فرماندار دنا تصریح کرد: ایجاد المان یادبود از جان‌باختگان هواپیما در خروجی شهر سی‌سخت به سمت دنا نیز در دستور کار است.

وی ادامه داد: این طرح در مرحله دعوت از اندیشمندان پژوهشگران و محققان قرار دارد و پس از آن به مرحله اجرا درمی‌آید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 371883 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟