نجات هفت شهروند یزدی از آتش سوزی یک فروشگاه

طی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اطلاع رسانی این حادثه، بلافاصله آتش نشانان با پنج دستگاه خودروی عملیاتی، با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی یزد، ساعت ۱۴:۴۲ دیروز ۱۹ فروردین ماه به محل حادثه Incident حرکت کردند.

محمدرضا رحیمی، در مورد عملیات امداد و نجات این حادثه، اظهار کرد: فروشگاه پوشال کولر و لوله و تاسیسات به علت نامعلومی دچار آتش سوزی شده و در طبقه فوقانی آن مغازه هفت نفر از یک خانواده ساکن بودند و شعله های آتش در حال سرایت به طبقات بالایی مغازه بود که آتش نشانان کمتر از دو دقیقه به محل حادثه رسیدند.

وی افزود: دود ناشی از آتش سوزی به راه پله و طبقات بالایی فروشگاه نفوذ کرده و موجب محبوس شدن ساکنان در میان دود و حرارت شده بود.

معاون عملیات آتش نشانی یزد گفت: نیروهای آتش نشانی بی درنگ جریان برق و گاز مغازه را قطع کرده و به وسیله تجهیزات انفرادی و لوله های آبرسانی عملیات مهار شعله‌های سرکش آتش را آغاز کردند.

رحیمی خاطرنشان کرد: همزمان گروه دیگری از آتش نشانان با مجهز شدن به دستگاه های تنفسی وارد طبقه فوقانی شدند و هفت نفر از ساکنان شامل پنج نفر بانو و کودک و هفت نفر مرد را از طبقات بالایی به سطح زمین منتقل کردند.

آتشپاد دوم سیدعباس میرشمسی که از ابتدا در کنار آتش نشانان حضور داشت و ناظر بر عملکرد آنها بود تصریح کرد: خوشبختانه در این حادثه به هیچ از اهالی و آتش نشانان آسیبی نرسید و نیروهای آتش نشانی با تلاش همه جانبه شعله های آتش را مهار و کاملا خاموش کردند و از سرایت شعله های آتش به طبقه بالایی مغازه جلوگیری کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 371570 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟