آغاز جستجو در محل سقوط هواپیمای تهران – یاسوج در صورت مساعد شدن هوا

سید امان الله جهانبین افزود: از روز شنبه تا امروز بیست و سومین روز از وقوع این حادثه Incident شرایط جوی در ارتفاعات دنا نامساعد شده است و امکان هلی برن نیرو به ارتفاعات امکان پذیر نشد.

وی از ایجاد کمپ در ارتفاعات دنا با بهبود شرایط جوی خبرداد و اظهارکرد: برنامه ریزی لازم برای ایجاد کمپ مجهز در نزدیکی محل سقوط Fall هواپیما تهران- یاسوج صورت گرفته و در همین راستا با توجه به توپوگرافی منطقه کمپی مجهز در ارتفاعات پازن پیر دنا احداث و نیروها در کمپ مستقر می شوند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی انجام شده، پس از ایجاد کمپ، حضور شبانه روزی حداقل ۱۲ نفر در محل سقوط امکان پذیر شده و علاوه بر کاهش هدر رفت انرژی، جستجوی متمرکزی انجام خواهد شد. با انجام این برنامه با شیفت بندی نیروها، جستجوی بهتری انجام می شود.

جهانبین اضافه کرد: تجهیزات، بالگردها و نیروهای امدادی آماده هستند تا به محض مساعد شدن وضعیت هوا عملیات جستجو و انتقال پیکر جانباختگان پرواز تهران- یاسوج آغاز شود.

پرواز شماره 3704 شرکت هواپیمایی آسمان که با 60 مسافر و 6 خدمه روز یکشنبه، 29 بهمن ماه از فرودگاه مهرآباد تهران مسافران خود به مقصد یاسوج را سوار کرده بود، حدود ۵۰ دقیقه بعد از رادار خارج شد و سقوط کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 365493 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟