دانش آموزان بیشترین قربانی چهارشنبه سوری

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، پیرحسین کولیوند روز شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران با بیان اینکه 71 درصد مصدومان چهارشنبه سوری سال گذشته در گروه سنی 6 تا 18 سال قرار داشتند گفت : والدین و معلمان نقش زیادی در آگاه سازی دانش‌آموزان از عدم بروز مصدومیت در این گونه مراسم دارند.
وی در بخشی دیگری از آمار دهی صورت تفکیکی مصدومان چهارشنبه سوری سال گذشته ، افزود: 91درصد مصدومان چهارشنبه سوری سال گذشته در خیابان ها و کوچه ها دچار حادثه Incident شدند.
پیرحسین کولیوند در مورد تفکیک جنسیتی آسیب دیدگان چهارشنبه سوری نیز گفت: مردها 4 برابر بانوان در چهارشنبه آخر سال دچار آسیب شدند.
کولیوند درخصوص اهمیت سازمان شدن اورژانس گفت: به همت وزیر بهداشت و نمایندگان مجلس حدود یک سال پیش اورژانس کشور تبدیل به یک سازمان شد و این مساله چابکی را به اورژانس کشور داد.
وی افزود : ماه گذشته اساسنامه سازمان به تأیید شورای نگهبان رسید و ابلاغ شد.
سرپرست اورژانس کشور با بیان روند اقدامات صورت گرفته از سوی اورژانس در زلزله کرمانشاه، مراسم اربعین حسینی و وقوع برف و کولاک در کشور گفت: در همه این موضوعات اورژانس کشور توانست با موفقیت، اقدامات لازم را جهت کمک به حادثه‌دیدگان انجام دهد و سازمان اورژانس از جمله دستگاه‌هایی بود که در این راستا شاکی نداشت.
سرپرست اورژانس کشور گفت: بالگردهای اورژانس هوایی در حال حاضر به 34 فروند رسیده و به زودی طی تفاهم‌نامه با مسئولان فرودگاه پیام دو فروند بالگرد دیگر نیز تحویل نیروهای اورژانس داده می شود.
کولیوند ادامه داد: 19 هزار مصدوم توسط اورژانس هوایی جابه‌جا شده که 60 درصد آنها بلافاصله به اتاق عمل منتقل شده‌اند.
وی دربخش دیگری از سخنانش درباره ناوگان زمینی اورژانس نیز بیان داشت: توسعه ناوگان زمینی در دستور کار قرار دارد و نوسازی و افزایش آمبولانس‌ها از سیاست‌های سازمان اورژانس است.
سرپرست اورژانس کشور در مورد فعالیت موتور آمبولانس‌ها در پایتخت، گفت: بکار گیری از این وسیله زمان رسیدن به بالین مصدوم و حادثه‌دیده را کاهش داده و هزینه مصرف سوخت را به شدت کم کرده است و ما می‌توانیم در مأموریت‌ها بیشتر پاسخگو باشیم.
وی از ارائه 500 تا 600 موتور آمبولانس به سایر شهرها خبر داد و گفت: این موتور آمبولانس‌ها خریداری شده و به زودی در اختیار اورژانس قرار می‌گیرد.
سرپرست اورژانس کشور درباره تجهیزات پزشکی و مدرن در آمبولانس‌ها گفت: به صورت پایلوت برخی از آمبولانس‌ها مجهز به تجهیزات جدید امدادرسانی شده که مسئله در کمک بهتر به حادثه‌دیدگان بسیار موثر است.
وی افزود: همچنین با هماهنگی سازمان انتقال خون بالگردها و اتوبوس آمبولانس‌ها مجهز به گروه‌های خونی O منفی شده تا خدمات سریع‌تری به بیماران و مصدومان حادثه دیده انجام گیرد. همچنین ارائه خدمات ویژه توسط اورژانس برای بیماران دچار سکته مغزی و قلبی با کدهای ویژه در اورژانس مورد توجه قرار گرفته است.
کولیوند گفت: ناشنوایان نیز با استفاده از سامانه‌ای خاص دسترسی به سیستم اورژانس پیدا کرده اند تا در زمان وقوع حوادث بتوان به آنها کمک کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 364824 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟