در پی این حادثه Incident که ساعت ١١ ظهر چهارشنبه هفته گذشته رخ داد چند تن از اهالی خیابان آزادی Freedom ١٠٧ مشهد با سامانه فوریت‌های ١٢۵ تماس گرفتند و اعلام کردند که طبقه دوم یک ساختمان چهارطبقه در این محله دچار حریقی مهیب شده است و چند نفر از ساکنان در طبقه چهارم محبوس شده‌اند.

با اعلام موضوع، تیم‌های امداد و نجات و اطفای حریق یکی از ایستگاه‌های نزدیک به محل حادثه وارد عمل شدند. در حالی که مأموران آتش‌نشانی مشغول باز کردن معبر از میان ازدحام خودروهای چند خیابان برای رسیدن به محل حادثه بودند، چند نفر از اهالی وظیفه‌شناس محله برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان اقدام کردند. آن‌ها خود را به طبقه سوم این ساختمان که از در و دیوارش آتش می‌بارید ‌رساندند و مادر و دو کودک سه‌ماهه و چهارساله‌اش را به بیرون انتقال دادند.یکی از عوامل امداد‌رسان این حادثه که مردی جوان و از همسایگان مصدومان بود درباره جزئیات این حادثه گفت: دود سیاهی همه فضای راه‌پله ساختمان را فرا گرفته بود و هر ثانیه به حجمش افزوده می‌شد. با چند نفر از مردان همسایه وارد راه‌پله شدیم و در حالی که دید کافی نداشتیم، بالا رفتیم که صدای «کمک، کمک!» زن همسایه را شنیدیم اما ناگهان صدای زن جوان قطع شد. به هر سختی‌ای بود، طبقه دوم را پشت سر گذاشتیم و خودمان را به بدن نیمه‌جان زن همسایه در حالی که فرزند سه‌ماهه‌اش را در آغوش گرفته بود رساندیم و بلافاصله او را به بیرون انتقال دادیم. بعد متوجه شدیم فرزند دیگر این خانم جوان هم در همان طبقه بوده است. من دوباره به دل آتش زدم و خودم را به طبقه سوم رساندم و بدن حسام چهارساله را که به سختی نفس می‌کشید و حرکتی نداشت به بیرون منتقل کردم. در همین میان، عوامل اورژانس و آتش‌نشانی سر رسیدند و پس از اطمینان از خالی بودن طبقات، شعله‌های آتش را مهار کردند.

با رسیدن عوامل امدادی، مصدومان حادثه به اورژانس تحویل داده شدند و در مسیر بیمارستان قرار گرفتند. بررسی‌های این حادثه ادامه داشت تا اینکه روز گذشته، حسام چهارساله پس از چند روز بستری بودن در بخش مراقبت‌های ویژه یکی از بیمارستان‌های مشهد، به علت شدت صدمات واردشده، جانش را از دست داد و آسمانی شد. با اعلام فوت این کودک خردسال، قاضی Judge کاظم میرزایی، بازپرس ویژه قتل Murder عمد دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، در جریان موضوع قرار گرفت که با دستور وی، جسد متوفی برای بررسی و علت دقیق فوت به پزشکی قانونی منتقل شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 363542 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟