یک تیم ارزیاب به منطقه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج اعزام می شود

داریوش کریمی روز یکشنبه افزود: به دلیل انباشت برف در ارتفاعات منطقه پادنای سمیرم که در برخی نقاط ارتفاع آن تا 2 متر می رسد و همچنین وضعیت نامناسب جوی هوا و بارش های شدید در این منطقه، قرار است تیم ارزیاب از جبهه جنوبی به سمت قله حرکت کنند.

وی توضیح داد: تیم ارزیاب، مسیر رفت و برگشت و محل سقوط Fall را بررسی می کند تا بتوان برای اعزام نیروهای علمیاتی و امدادی برای انتقال اجساد جانباختگان تصمیم گیری کرد.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان با اشاره به اینکه تیم های امدادی و عملیاتی در جبهه شمالی قله دنا واقع در سمیرم در حال آماده باش هستند، افزود: در صورتی که شرایط برای اعزام این تیم ها از سمت سی سخت ممکن باشد، این نیروها جهت انتقال اجساد به سی سخت اعزام خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: یک فروند بالگرد در منطقه پادنای سمیرم مستقر است تا در صورت فراهم شدن زمینه انتقال اجساد بوسیله آن امداد رسانی شود.

کریمی همچنین با اشاره به شرایط نامساعد جوی در محل سقوط هواپیما گفت: به هیچ وجه نباید در اعزام تیم های عملیاتی و امدادی بصورت احساسی تصمیم گیری و عمل کنیم.

وی یادآور شد: نیروهای عملیاتی و امدادی هلال احمر استان اصفهان برای صعود به قله و محل سقوط هواپیما از آمادگی کامل برخوردارند اما به دلیل شرایط نامناسب جوی در جبهه شمالی و شیب بسیار تند مسیر قله امکان اعزام آنها فراهم نشد.

هواپیمای ای تی آر شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و شش خدمه صبح یکشنبه در مسیر تهران به یاسوج در منطقه کوهستانی دنا از توابع شهرستان سمیرم (160 کیلومتری جنوب غربی اصفهان) به کوه برخورد کرد و تمام سرنشینان آن جان باختند.

امدادگران روز سه شنبه هفته گذشته(یکم اسفند) موفق به یافتن لاشه هواپیما شدند و برای یافتن و انتقال پیکر سرنشینان این هواپیما و جعبه سیاه آن اقدام کردند اما شرایط نامساعد جوی در منطقه بویژه از روز پنجشنبه هفته گذشته تاکنون مانع از ادامه فعالیت آنان شده است.

سمیرم در جوار دنا و زاگرس مرکزی در 160 کیلومتری جنوب اصفهان و 164 کیلومتری شمال یاسوج قرار دارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 360822 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟