15:53 دقیقه صبح سه شنبه 1 اسفند ماه

حمله قلبی پدر یکی از سرنشینان هواپیمای تهران-یاسوج

حوادث رکنا: پدر یکی از سرنشینان پرواز تهران-یاسوج پس از شنیدن خبر پیدا شدن لاشه هواپیما دچار حمله قلبی شد.

57642366

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، دقایقی پس از شنیدن خبر پیدا شدن لاشه هواپیما در این حادثه Incident به دلیل حضور به موقع نیروی های اورژانس مصدوم پس از احیا به مرکز درمانی انتقال یافت.


15:41 دقیقه صبح سه شنبه 1 اسفند ماه

حادثه بالگرد امداد و نجات را تهدید کرد / 59 پرواز شناسایی صورت گرفت + فیلم

حوادث رکنا: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با حضور در محل سقوط هواپیمای تهران-یاسوج توضیحاتی دراین باره ارائه کرد.

به گزارش حسین خزائی فر، خبرنگار اعزامی گروه حوادث Accidents رکنا،اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با حضور در محل حادثه Incident سقوط هواپیما تهران-یاسوج گفت: به محض اینکه مشخص شد هواپیما از رادار خارج شده تمام عوامل اجرایی بسیج شدند که اتفاق را مورد بررسی قرار دهند. مشخص شد که هواپیما دچار سانحه شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: در دو روز اول منطقه پوشیده از برف و ابر بود و از دو جناح ممکن بود که اقدام شود.

وی ادامه داد: در یک جناح 40 پرواز شناسایی انجام شد و در جناح دیگر 19 پرواز انجام شد. در روز گذشته شناسایی انجام نشد و اتفاق خاصی هم نیفتاد. دیشب هماهنگی انجام شد تا ارتش هواپیمای جنگی را پرواز دهد. صبح امروز به دلیل انجام پرواز های نظامی بر فراز دنا امکان بلند شدن بالگرد وجود نداشت.

نجار ادامه داد: شب گذشته نیز رابط نظامی ما در روسیه با هماهنگی هایی که انجام شده بود و مختصاتی به ما ارائه شد که این مختصات در اختیار دستگاه های اجرایی قرار گرفت. 

وی گفت: کسانی که در این حادثه جان خود را از دست دادند مانند بستگان من هستند اما ما باید با اصول و چارچوب عمل کنیم تا جان فرد دیگری از دست نرود.

رئیس مدیریت بحران کشور افزود: روز گذشته نیز نزدیک بوده که یکی از بالگردهای ما دچار حادثه شود.


15:38 دقیقه صبح سه شنبه 1 اسفند ماه

ایجاد کمپ استقرار نیروهای امدادی در نزدیک محل سقوط هواپیما + فیلم

حوادث رکنا: معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان از ایجاد یک کمپ در نزدیکترین مکان به محل سقوط هواپیمای برای استقرار نیروهای امدادی خبر داد.

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، داریوش کریمی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان در مورد آخرین اقدامات برای حضور نیروهای امدادی در محل سقوط Fall هواپیما اظهار کرد: به دلیل صعب العبور بودن نقطه سقوط هواپیما قصد داریم که مجددا بالگرد با تیم تخصصی اعزام کنیم تا بررسی کنند که احتمال هلی بورن وجود دارد یا خیر؟.

وی اضافه کرد: در صورتی که این امکان وجود نداشته باشد در نزدیک ترین منطقه به محل سقوط فرود می آیند.

کریمی همچنین گفت: گام بعدی این است که در نزدیک ترین نقطه سقوط، کمپی ایجاد شود زیرا خیلی فرصت نداریم و موقعیت صعب العبور است. این امکان هم وجود دارد که یک کارگاه بزنیم و گام به گام برنامه ریزی کنیم و با توجه بر حفظ جان نیروهای خودمان عملیات را پیش ببریم و کار انتقال اجساد را انجام دهیم.


15:16 دقیقه صبح سه شنبه 1 اسفند ماه

گریه خلبانی که برای اولین بار هواپیما را کشف کرد + فیلم

رکنا: برخی مردم و خانواده های حادثه دیدگان راه محل سقوط هواپیما را در پیش گرفته اند.

افراد به هیچ وجه به منطقه نیایند و کار جست و جوی اجساد را به نیروهای امدادی واگذار کنند.

حضور افراد نا آشنا به منطقه و امداد و نجات، کار را سخت تر و پرخطرتر می کند.


14:41 دقیقه صبح سه شنبه 1 اسفند ماه

اولین عکس از نزدیکترین نما به محل سقوط هواپیما + عکس

حوادث رکنا: نخستین تیم امدادی هلال احمر در محل سقوط هواپیما پیاده شدند و تا یک ساعت دیگر به لاشه هواپیما می‌رسند.

photo_2018-02-20_14-25-23

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، مرتضی سلیمی رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار کرد: نخستین تیم امدادی هلال احمر در محل سقوط Fall هواپیما مستقر شدند و تا یک ساعت دیگر به لاشه هواپیما می‌رسند.

وی افزود: تیم امدادی دوم هم در حال اعزام به محل سقوط هواپیما است.


14:25 دقیقه صبح سه شنبه 1 اسفند ماه

اگر هواپیما کمی به راست می رفت..! / جزییات عملیات از زبان استاندار اصفهان + فیلم عملیات

حوادث رکنا: استاندار اصفهان گفت: تا این این لحظه هنوز جنازه‌ای پیدا نشده است و به احتمال زیاد همه سرنشینان هواپیما کشته شده باشند چرا که این نوع برخورد از سخت‌ترین نوع برخوردهای هواپیمایی محسوب می‌شود.

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، محسن مهرعلیزاده در خصوص آخرین وضعیت هواپیمای سقوط Fall کرده اظهار کرد: این هواپیما در ارتفاع 13 هزار پایی با کوه برخورد کرده است و اگر یک مقدار از سمت راست حرکت می‌کرد، می‌توانست قله را رد کند اما به هر دلیلی که ما نمی‌دانیم به این منطقه برخورد کرد. پس از مشخص شدن محل سقوط هواپیما، کارشناسان شرکت آسمان به منطقه رفتند و آرم هواپیما نیز مشخص شده است.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که تا غروب همه نیروها را در این منطقه تخلیه کنیم و تا جایی که توان دارند هر آن چیزی که هست به پایین منتقل کنند.

استاندار اصفهان در خصوص زنده ماندن افراد گفت: به نظر می‌رسد که همه سرنشینان کشته شده باشند چرا که بیشتر از 48 از اتفاق می‌گذرد و هوا در منطقه بسیار سرد است.

مهرعلیزاده ادامه داد: تا ساعت 10 صبح فردا فرصت داریم که هر آنچه که عملیات داریم انجام دهیم، چرا که طبق پیش بینی‌ها از ساعت 10 صبح فردا وضعیت جوی اجازه پرواز بالگردها را نخواهد داد و این موضوع تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

استاندار اصفهان ادامه داد: عملیات دوباره از روز شنبه از سرگیری خواهد شد، چرا که به احتمال زیاد از ظهر چهارشنبه عملیات در منطقه متوقف می‌شود.

مهرعلیزاده تاکید کرد: تا به این لحظه هنوز جنازه‌ای پیدا نشده است و منطقه برخورد جزو استان اصفهان محسوب می‌شود. اولین بالگردی هم که توانسته لاشه را ببیند، بالگرد سپاه بوده است.

وی با بیان این‌که این سقوط جزو سخت‌ترین نوع برخورد هواپیماها محسوب می‌شود،‌ به احتمال زیاد اجساد به سه تا چهار قسمت تقسیم شده باشند و همین موضوع کمی کار را برای جست و جو دشوار می‌کند،‌ هر چند که در حال حاضر 2 هزار نفر در منطقه نیروی متخصص حضور دارند و سعی می‌کنند جست و جو را تا جایی که برای‌شان امکان پذیر باشد سریع‌تر انجام دهند.

وی تاکید کرد: ارتش براساس ارتباطاتی که با نیروهای جهان دارد توانسته بود که از رادارهای خود و هم‌چنین تصاویر دیگر کشورها از جمله روسیه استفاده کند و تقریبا می‌شود گفت که محل دقیق مشخص شد.


13:30 دقیقه صبح سه شنبه 1 اسفند ماه

تکاوران نوهد به نزدیکی محل سقوط هواپیما رسیدند

حوادث رکنا: فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اقدامات این نهاد برای کشف پیکرهای مسافران پرواز تهران- یاسوج، گفت: . به دنبال آن هستیم که از مسیرهای زمینی نفوذ کرده و تا دو ساعت دیگر به محل اجساد برسیم.

photo_2018-02-20_11-31-26

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری در خصوص اقدامات نیروی زمینی ارتش برای کشف پیکرهای جانباختگان حادثه Incidentهواپیمای ATR، اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش بنا به دستور فرمانده کل حضور میدانی قوی در منطقه داشته است.

وی افزود: در این جستجو فرایند حرفه‌ای را طی کردیم تا بتوانیم مختصات منطقه را با سیستم‌های GIS و با استفاده از عکسبرداری‌های هوایی شناسایی و بعد از آن به وسیله هواپیمای مخصوص کاوش هوانیروز بتوانیم نقطه سقوط Fall را هم کشف کنیم. 

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه اطلاعات جامعی در اختیار ما قرار گرفته است، گفت: اجرای این عملیات بر عهده تکاوران تیپ 65 نوهد قرار دارد و آنها توانسته‌اند خود را به نزدیکی محل اجساد برسانند. به دنبال آن هستیم که از مسیرهای زمینی نفوذ کرده و تا دو ساعت دیگر به محل پیکرها برسیم.

وی ادامه داد: نیروهای ارتش مجهز به وسایل انتقال پیکرها روی برف هستند و اگر ضرورت داشته باشد از راه هوایی هم این نفوذ را انجام می‌دهیم اما به دلیل شرایط آب و هوایی امکان فرود بالگرد در منطقه وجود ندارد مگر اینکه از هلی‌بورد استفاده کنیم.

امیر حیدری تصریح کرد: امیدواریم به سرعت به محل پیکر جانباختگان برسیم و در صورت کشف پیکرها بدون توقف کار را برای انتقال ادامه خواهیم داد.


13:29 دقیقه صبح سه شنبه 1 اسفند ماه

اقدامی هماهنگ توسط نیروهای مختلف نظامی و غیرنظامی برای یافتن لاشه هواپیما انجام شد

حوادث رکنا: سخنگوی ارتش با اشاره به حضور نیروهای مختلف امدادی و کمک‌رسان در اطراف منطقه حادثه دیده، خاطرنشان کرد: طی 48 ساعت گذشته هم‌افزایی و هماهنگی خوبی میان نیروهای مختلف اعم از نیروهای امدادی، هلال‌احمر، ارتش،‌ سپاه، دفاع دفاع و سازمان هواپیمایی کشوری وجود داشت که این هماهنگی منجر به پیدا شدن لاشه هواپیما شد.

57611588

امیر شاهین تقی‌خانی با اشاره به حضور جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در اطراف منطقه سقوط Fall هواپیمای مسیر پروازی تهران ـ یاسوج، اظهار کرد: در حال حاضر سرتیپ نعمتی به همراه فرمانده هوانیروز ارتش در کنار چندین تیم تکاوری و نیروی متخصص و اساتیدی از کمیته تکاوری منطقه نظامی شیراز در محل حادثه Incident حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: از صبح تاکنون چندین مرحله پرواز توسط هواپیماهای RF4‌ شناسایی نیروی هوایی با پشتیبانی هواپیماهای F14 پایگاه اصفهان انجام شده است. همچنین چندین مرحله پرواز بالگرد نیز تاکنون انجام شده و تکاوران نیروی زمینی به سمت نقطه شناسایی شده در حال حرکت هستند.

سخنگوی ارتش با تاکید بر اینکه محل وقوع حادثه بسیار صعب‌العبور است، گفت: اقدامی هماهنگ، منسجم و هم‌افزا برای پیدا کردن نقطه سقوط میان هلال احمر، نیروهای امدادی، سازمان هواپیمایی کشوری، ارتش، وزارت دفاع، قرارگاه پدافند هوایی منطقه‌ای و سپاه طی 48 ساعت گذشته انجام شد و این اقدامات به جایی رسید که کاپیتان پروازی بالای سر لاشه هواپیمای گم شده رسید.

تقی‌خانی اظهار کرد: در حال حاضر کمیته بحران در محل تشکیل شده و کاری منسجم و هماهنگ میان نیروهای مختلف در حال انجام است.

وی در پایان با اشاره به صعب‌العبور بودن منطقه سقوط هواپیما، گفت: یافتن منطقه کار بسیار دشوار بود و همچنین دسترسی به منطقه حادثه و تخلیه آن منطقه کاری بسیار سخت است که امیدواریم به سرانجام مناسبی برسد


13:28 دقیقه صبح سه شنبه 1 اسفند ماه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد

همه امکانات برای انتقال اجساد سقوط هواپیمای تهران یاسوج فراهم است

حوادث رکنا: مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه شرایط و امکانات برای انتقال اجساد سقوط هواپیمای تهران یاسوج فراهم است.

57642366

سیدعلی وفایی مقدم افزود: لاشه هواپیما در منطقه‌ای خطرناک و صعب‌العبور است که بالگردهای امدادی نتوانسته‌اند در محل فرود بیایند.

وی با بیان این که در حال تصمیم گیری برای انتقال نیرو هستیم، تاکید کرد: در زمینه نیروها و تجهیزات برای جمع آوری اجساد در قرارگاه سی سخت تصمیم‌گیری می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این مطلب که 51 تیم از مجموعه دستگاه‌های مختلف امدادی و نظامی و انتظامی در سمت جنوب کوه دنا و بیش از این تعداد نیز در شرق کوه دنا مستقر و آماده هستند، افزود: به علت این‌که شرایط منطقه مورد نظر سخت، سرد و صعب العبور است بنابراین سازمان هوا فضا و شرکت فرودگاه‌های کشور و هوانیروز در حال تصمیم گیری برای فرود تیم‌های تخصصی و کارساز در نقطه مورد نظر هستند که شاهد سانحه و حادثه‌ای دیگر نباشیم.


13:25 دقیقه صبح سه شنبه 1 اسفند ماه

رئیس سازمان هواپیمایی کشور: هواپیمای سقوط کرده مدرن بود

حوادث رکنا: رئیس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه گروه فرانسوی برای بررسی حادثه سقوط هواپیما تهران-یاسوج به تهران می آیند گفت: هواپیمای سقوط کرده آسمان با سن ۲۵ سال یک هواپیمای مدرن بود.

سقوط هواپیما

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هواپیمای سقوط Fall کرده ATR آسمان با سن ۲۵ سال یک هواپیمای مدرن بود!

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز برای تحلیل علت حادثه Incident به دست ما برسد تا در کمترین زمان ممکن علت حادثه مشخص شود.

وی ادامه داد: از کارخانه سازنده هواپیمای ATR و سازمان هواپیمایی فرانسه که بر تولید این هواپیما نظارت دارد جهت حضور در ایران دعوت کرده‌ایم و این گروه فرانسوی امروز بعدازظهر به تهران می‌رسد.


13:24 دقیقه صبح سه شنبه 1 اسفند ماه

نجاتگران کوهستان به محل سقوط هواپیما رسیدند + نخستین فیلم

حوادث رکنا: نخستین گروه از نجاتگران کوستان به محل سقوط هواپیمای تهران-یاسوج رسیدند.

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر گفت: اولین گروه از نیروهای تخصصی جست‌وجوی هلال‌احمر برای انتقال اجساد با بالگرد جمعیت هلال‌احمر در منطقه سقوط Fallهواپیما مستقر شدند.

یک امدادگر حاضر در محل حادثه Incident نیز گفت: تیم های کوهنوردی تخصصی و ایثار هلال احمر برای اعزام به منطقه ساماندهی شده اند.تلاش می کنیم امروز بتوانیم به اجساد دست یابیم. تجهیزات لازم برای کشف اجساد در اختیار امدادگران قرار گرفته است.


13:00 دقیقه صبح سه شنبه 1 اسفند ماه

نگرانی خلبان جهانگیری از ریزش بهمن در مکان وقوع سانحه

حوادث رکنا: خلبان جهانگیری در خصوص ریزش بهمن در مکان وقوع سانحه هواپیمای تهران-یاسوج ابراز نگرانی کرد.

photo_2018-02-20_11-31-29

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، خلبان جهانگیری گفت: با پیدا شدن محل لاشه هواپیما و دره بودن آن با تردد پشت سر هم هلیکوپترها، خطر بسیار محتمل ریزش بهمن هم روی لاشه هم روی اجساد و حتی نیروهای امدادی وجود دارد که در اینصورت با ریزش خروارها برف همه مدفون شده و دیگر هیچگونه اقدامی متصور نیست.


12:34 دقیقه صبح سه شنبه 1 اسفند ماه

امیدواری خانواده های مسافران پرواز مرگ / محمد من پشت دشت زنده است + فیلم گفتگوی خبرنگار اعزامی رکنا

حوادث رکنا: خانواده های مسافران پرواز تهران-یاسوج در حالی که خود را به پای کوه دنا رسانده اند هنوز امیدوار هستند تا عزیزانشان سالم به سمت آن ها بازگردند.

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، یکی از اقوام محمدصادق نوری، مسافر هواپیمای تهران-یاسوج در گفتگو با حسین خزائی فر، خبرنگار اعزامی گروه حوادث رکنا گفت: من خواهشی از کلیه مردم دارم که این قدر تسلیت نگویند. ما امید داریم، من به همسرم قول دادم که او را برگردانم.

وی ادامه داد: من از مردم می خواهم که فقط دعا کنند و بخواهند که مسئولان بیشتر تلاش کنند، دو روز است که از هفت صبح اینجا هستیم و هیچ اتفاقی نیفتاده است.

همسر این مسافر نیز در ادامه گفت: من مطمئنم محمد زندست، آن ها سمتی هستند که نیروهای امدادی به آن جا نرفته اند، مگر می شود خلبان با این مهارت به کوه بزند؟


12:30 دقیقه صبح سه شنبه 1 اسفند ماه

هواپیما 30 متر پایین تر از قله در پرواز بود / آرم شرکت آسمان را دیدیم

حوادث رکنا: کاپیتان بالگردی که لاشه هواپیمای تهران-یاسوج را پیدا کرد توضیحاتی در خصوص محل سقوط این هواپیما ارائه کرد.

photo_2018-02-20_10-30-06

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، کاپیتان بالگرد پیدا کننده لاشه هواپیما گفت: هواپیما در مسیر پروازی خود به حدودا ۳۰ متر پایین تر از نوک قله برخورد کرده است.

وی ادامه داد: هواپیما دقیقا در مسیر پروازی خود بوده و به نوک قله برخورد کرده و قطعه قطعه شده است و تنها بخشی از بدنه که آرم شرکت آسمان بود مشاهده می شود.

وی ادامه داد: شیب این قسمت از کوه بسیار زیاد است و امکان نشست بالگرد به هیچ وجه وجود ندارد و تنها کوهنوردان می توانند اجساد را منتقل کنند. از صبح جستجو را آغاز کردیم و پس از ۱.۵ ساعت پرواز در مسیر پروازی هواپیما لاشه مشاهده شد.


12:16 دقیقه صبح سه شنبه 1 اسفند ماه

اولین ماموریت امروز در دنا چیست؟ + فیلم و گزارش خبرنگار اعزامی

حوادث رکنا: نجاتگران هلال احمر به محل سقوط هواپیما تهران-یاسوج اعزام شدند.

به گزارش حسین خزائی فر خبرنگار اعزامی گروه حوادث Accidents رکنا، نجاتگران‌ متخصص توسط بالگردها به نزدیک‌ترین نقطه‌ی ممکن هلی‌برن خواهند شد.

ماموریت این نجاتگران در مرحله اول پیدا کردن جعبه سیاه و انتقال آن به پایین کوه است.


11:57 دقیقه صبح سه شنبه 1 اسفند ماه

اولین تصاویر از محل سقوط هواپیما تهران-یاسوج + عکس

حوادث رکنا: سخنگوی سپاه پاسداران از پیدا شدن لاشه هواپیمای تهران-یاسوج توسط بالگردهای نیروهای هوا فضای سپاه خبرداد.

تصاویر اجساد مسافران هواپیمای سقوط کرده روی برف

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: صبح امروز سه‌شنبه بالگردهای نیروی هوا فضای سپاه در حین جست‌وجو برای یافتن لاشه هواپیمای آسمان که از تهران عازم یاسوج بود، لاشه این هوایپیما را حدود نیم ساعت پیش در ارتفاعات کوه دنا پیدا کردند.

وی افزود: دو فروند بالگرد هوافضا به مختصاتی که پهبادها اعلام کرده بودند اعزام شدند و موفق شدند نقطه جغرافیایی هواپیما را پیدا کنند.

سردار شریف تصریح کرد: تصاویر دقیقی هم از نقطه سقوط Fall و شرایط لاشه هواپیما گرفته شده است.


11:56 دقیقه صبح سه شنبه 1 اسفند ماه

نخستین فیلم از لاشه هواپیمای مرگ + فیلم

حوادث رکنا: لاشه هواپیما سقوط کرده در ارتفاعات دناکوه پس از گذشت 48 ساعت پیدا شد و نیروهای امدادی در تلاشند اجساد سرنشینان این هواپیما را به پایین کوه انتقال دهند.

هواپیما هواپیمایی آسمان صبح دوشنبه در ارتفاعات دنا کوه سقوط Fall کرد و 66 سرنشین آن جان باختند.


11:53 دقیقه صبح سه شنبه 1 اسفند ماه

رییس مرکز فوریت های پزشکی استان اصفهان:

وضعیت جوی و توپوگرافی منطقه اجازه فرود بالگرد در محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج را نمی‌دهد

حوادث رکنا: رییس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: وضعیت جوی و وضعیت توپوگرافی تاکنون اجازه نشستن بالگرد در منطقه سقوط هواپیمای تهران یاسوج را نداده است، اما بازهم بررسی‌ها در حال انجام است و بالگرد اورژانس هم در منطقه مستقر است که اگر امکان فرود فراهم شد سریعا در منطقه حضور یابد.

57642366

غفور راستین اظهار کرد: اگر بالگرد در منطقه مورد نظر پیدا شدن لاشه بتواند فرود بیاید می‌توانیم اجساد را از طریق بالگرد جا به جا کنیم. اما تا این لحظه امکان فرود در آن منطقه برای بالگردها وجود ندارد.

وی افزود: نیروهای امدادی زمینی همگی بسیج شده و به سمت منطقه مشخص شده در حال حرکت هستند، هم‌چنین نیروهایی از طریق هلی برد به منطقه خواهند رسید و با روش‌هایی که نیروهای هلال احمر تخصص دارند می‌توانند اجساد را به پایین منتقل کنند.

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اصفهان ادامه داد: ممکن است روش‌ها و تاکتیک‌های دیگری را دیگر ارگان‌های حاضر در منطقه برای انتقال اجساد به پایین داشته باشند ولی باید منتظر بود تا نیروهای زمینی به منطقه برسند.


11:52 دقیقه صبح سه شنبه 1 اسفند ماه

فیلم تاثیرگذار از اتحاد ارتش و سپاه در حاشیه پیدا شدن لاشه هواپیمای تهران-یاسوج + فیلم

حوادث رکنا: مسئولان عملیاتی در حاشیه پیدا شدن لاشه هواپیمای تهران-یاسوج نمایشی زیبا از اتحاد خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، در حاشیه پیدا شدن لاشه هواپیما تهران-یاسوج مسئولان ارتش، سپاه پاسداران، هلال احمر و... در حرکت زیباییاتحاد خود را به نمایش گذاشتند.

در این ویدئو مسئولان دست های یکدیگر را روی هم قرار دادند و به گرمی فشردند تا عملیات دشوار انتقال اجساد را آغاز کنند.

 


11:46 دقیقه صبح سه شنبه 1 اسفند ماه

توضیحات خبرنگار اعزامی رکنا در خصوص پیدا شدن لاشه هواپیما + فیلم

حوادث رکنا: خبرنگار گروه حوادث رکنا توضیحاتی در خصوص محل کشف لاشه هواپیما تهران-یاسوج ارائه کرد.

به گزارش گروه خبرنگار اعزامی گروه حوادث Accidents رکنا، صبح امروز خبر پیدا شدن لاشه هواپیما در ارتفاعات دنا تایید شد.

حسین خزائی فر خبرنگار اعزامی رکنا توضیحاتی در خصوص این حادثه Incident ارائه کرد.


11:41 دقیقه صبح سه شنبه 1 اسفند ماه

درپی حادثه سقوط هواپیمای تهران یاسوج

اعزام تکاوران کلاه سبز ارتش به مناطق سخت گذر دنا + عکس

حوادث رکنا: تکاوران تیپ نوهد با حضورجانشین نیروی زمینی ارتش به مناطق سخت گذر ارتفاعات دنا اعزام شدند.

photo_2018-02-20_09-35-26

مرکز کهگیلویه وبویراحمد، به درخواست ستاد بحران و دستور فرمانده نزاجا قرارگاه جستجو و تفحص دراعزام تکاوران به مناطق صعب العبور ارتفاعات دنا گروه ۲۲ شهرضا با حضور امیر سرتیپ نعمتی جانشین نیروی زمینی ارتش تشکیل شد.

بنا به تصمیم این قرارگاه تفحص، تکاوران تیپ ۶۵ نوهد جهت صعود به ارتفاعات به منطقه سقوط Fall هواپیما اعزام شدند و فردا سه شنبه، اعضای این گروه به مناطق سخت گذر صعود و عملیات جستجو و تفحص را آغاز می کنند.

جانشین نیروی زمینی ارتش و فرمانده هوانیروز نیز در این عملیات حضور خواهند داشت.


11:39 دقیقه صبح سه شنبه 1 اسفند ماه

4 مسئول از 4 ارگان برفراز محل مشاهده لاشه هواپیما + فیلم

حوادث رکنا: چهار نماینده دستگاه های گوناگون با حصور در محل سقوط هواپیما پیدا شدن لاشه هواپیما را تایید کردند.

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، محمود کریمی، معاون امداد و‌ نجات استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار اعزامی رکنا بیان کرد: چهار نفر به نمایندگی از هلال احمر، ارتش، هواپیمایی کشور و سپاه پاسداران به محل حادثه Incident رفتیم و در نهایت لاشه هواپیما را رویت کردیم.

معاون امداد و نجات استان اصفهان در ادامه بیان کرد: موقعیت بسیار موقعیت صعب العبوری است و عملیات بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تیم هایی در قله داریم که قصد داریم آن ها را به محل حادثه هدایت کنیم تا با حضور آن ها بتوانیم برنامه ریزی دقیق تری داشته باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید. 

خبرنگار اعزامی: حسین خزائی فر


11:29 دقیقه صبح سه شنبه 1 اسفند ماه

تصاویر اجساد مسافران هواپیمای سقوط کرده روی برف+ عکس

حوادث رکنا: دوربین بالگردهای نیروهای امدادی از محل حادثه عکس هایی را گرفتند که اجساد سرنشینان هواپیمای سقوط کرده در ارتفاعات دنا کوه را نشان می دهد.

photo_2018-02-20_11-08-54


11:29 دقیقه صبح سه شنبه 1 اسفند ماه

بالگرد سپاه محل سقوط هواپیما را تایید کرد / بالگردها امکان انتقال اجساد را ندارد+ فیلم

حوادث رکنا: پس از پیدا شدن لاشه هواپیما در ارتفاعات دنا کوه بالگرد سپاه برای تایید محل حادثه بار دیگر به پرواز درآمد و محل سقوط هواپیما را در قلعه "پازن پیر" تایید کرد.

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، پس از عملیات های پی در پی نیروهای امدادی بالاخره لاشه هواپیما سقوط Fall کرده در قلعه "پازنپیر" واقع در ارتفاعات دنا کوه پیدا شد.

مدیر اورژانس استان اصفهان در این خصوص گفت: فرود بالگرد در نقطه مورد نظر غیرممکن است و اجساد باید به صورت دستی و زمینی به پایین کوه منتقل شوند که این کار زمان می‌برد.

سخنگوی اورژانس گفت: در محل سقوط هواپیما دو متر برف وجود دارد و از وضعیت اجساد جانباختگان اطلاعی در دست نیست.

حسین خزایی فر، خبرنگار اعزامی رکنا


10:59 دقیقه صبح سه شنبه 1 اسفند ماه

احتمال انتقال اجساد هواپیمای تهران-یاسوج تا عصر امروز

حوادث رکنا: احتمال انتقال اجساد هواپیمای تهران-یاسوج تا عصر امروز وجود دارد.

سقوط هواپیما

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، فرمانده میدانی هلال احمر در محلسقوط Fall هواپیما تهران-یاسوج بیان کرد: پس از کشف لاشه هواپیما در ارتفاع نوقل، تیم های امدادی و نیروها به منطقه اعزام تا اجساد را کشف و به پائین ارتفاعات منتقل کنند.تیم های سپاه و هلال احمر با شناسایی لاشه، اجسادی را هم مشاهده کرده اند.

وی ادامه داد: اگر اجساد در یک نقطه باشند تا عصر امروز کار انتقال به اتمام می رسد. چهار فروند بالگرد، برای انتقال اجساد به محل وقوع سانحه اعزام شدند.


10:28 دقیقه صبح سه شنبه 1 اسفند ماه

دم هواپیمای تهران - یاسوج را ارتش پیدا کرد

حوادث رکنا: دم هواپیمای تهران-یاسوج توسط ارتش پیدا شد.

سقوط هواپیما

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، اسماعیل نجار - رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که هم اکنون در منطقه حضور دارد ،صبح امروز اعلام کرد : شب گذشته طبق هماهنگی که با ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت ، پرواز هایی برای شناسایی محل سقوط Fallهواپیما در منطقه انجام شد ، دو پرواز صورت گرفت که در نهایت دم هواپیما رویت شد.

نجار در خصوص اینکه چرا از صبح بالگردها در آسمان دنا در پرواز نیستند گفت: به دلیل پروازهای شناسایی هواپیماهای ارتش ، پروازهای دیگر متوقف شده بود تا تداخل عملیات صورت نگیرد.

وی در پایان با ابراز تاسف اعلام کرد : شواهد حاکی است سرنشینی زنده نیست.


10:22 دقیقه صبح سه شنبه 1 اسفند ماه

خلبان پرواز تهران-یاسوج چرا سانحه را اعلام نکرد؟

رکنا: سانحه سقوط پرواز تهران-یاسوج یکی از مرگبارترین حوادث هوانوردی ایران به شمار می‌آید. میلاد باستانی، تحلیلگر سوانح هوایی در گفتگو با یورونیوز ابعاد فنی این حادثه را بررسی کرده است.

تحلیلگر سوانح هوایی: مربوط کردن سانحه آسمان با نوع هواپیما واکنش احساسی است


10:14 دقیقه صبح سه شنبه 1 اسفند ماه

مختصات سقوط هواپیما تهران-یاسوج مشخص‌شد

حوادث رکنا: مختصات مشخص شده در خصوص سقوط هواپیما تهران-یاسوج در نزدیکی قله دناست.

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، مدیر اورژانس استان اصفهان گفت: مختصات نقطه مشخص‌شده از طریق سیگنال گوشی تلفن همراه در نزدیکی قله دنا و در مکانی بوده که بالگردها به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی در روزهای گذشته نتوانستند در آن محدوده حضور پیدا کنند.


10:11 دقیقه صبح سه شنبه 1 اسفند ماه

فوری / لاشه هواپیما تهران-یاسوج پیدا شد

حوادث رکنا: سخنگوی سپاه: بالگردهای سپاه لاشه هواپیمای تهران - یاسوج را پیدا کردند.

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به عملیات جستجوی بالگردهای سپاه گفت: بالگردهای نیروی هوافضایی سپاه صبح امروز لاشه هواپیمای آسمان را ارتفاعات کوه دنا پیدا کردند.

 

خبرنگار اعزامی رکنا از پیدا شدن لاشه هواپیما در اطراف قله نوقل خبر می دهد. بالگردی که در فیلم مشاهده می شود همان بالگردی است که موفق به یافتن لاشه هواپیما شده است. بالگرد سپاه، سکان عمودی هواپیمای ATR72 را با لوگوی هواپیمایی آسمان رویت کرده است.

یک بالگرد دیگر برای اطمینان از مشاهدات فوق، هم اکنون به پرواز درآمد.مسئولان آسمان می گویند، به احتمال ٩٠٪؜ این تصاویر از بقایای پرواز٣٧٠٤ باشد. بقایای هواپیما در ارتفاعات بالای 4000 هزار متری مشاهده شده است


09:40 دقیقه صبح سه شنبه 1 اسفند ماه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

موبایل روشن یک مسافر رد هواپیما را به ما داده است / وزیر ارتباطات خبر داد

حوادث رکنا: محمد جواد آذری جهرمی روشن بودن تلفن همراه یکی از مسافران هواپیمای ATR را تایید کرد.

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات


09:14 دقیقه صبح سه شنبه 1 اسفند ماه

پرواز جنگنده های تامکت ارتش برای پیدا کردن لاشه هواپیما تهران-یاسوج

حوادث رکنا: جنگنده های ارتش برای جستجوی لاشه هواپیمای تهران-یاسوج به پرواز درآمدند.

L129180068258

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، جنگنده های F-14 نیروی هوایی ارتش بر فراز قله دنا به منظور یافتن بقایای هواپیمای تهران_یاسوج به پرواز درآمدند.


09:05 دقیقه صبح سه شنبه 1 اسفند ماه

فوری / پیدا شدن 2 گوشی موبایل در عملیات جستجو لاشه هواپیما در دنا

حوادث رکنا: دو گوشی موبایل در ارتفاعات دنا پیدا شد.

سقوط هواپیما

به گزارش حسین خزائی فر خبرنگار اعزامی گروه حوادث Accidents رکنا، لحظاتی پیش دو گوشی موبایل در ارتفاعات کوخ سرخ در دنا پیدا شد که احتمال می رود مربوط به مسافران پرواز تهران-یاسوج باشد.


09:03 دقیقه صبح سه شنبه 1 اسفند ماه

آغاز روز سوم عملیات جستجو لاشه هواپیما تهران-یاسوج + فیلم

حوادث رکنا: عملیات جستجوی لاشه هواپیما تهران-یاسوج در حالی به روز سوم می رسد که تمامی دستگاه های مربوطه با تمام توان در محل حادثه حاضر شده اند.

کدخبر: 359195 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟