به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، بهنام سعیدی گفت: درپی ورود سامانه بارشی از روز چهارشنبه به کشور و پیش بینی برف و آبگرفتگی آماده باش به مسئولین داده شد تا اقدامات و تدبیر لازم را اتخاذ کنند.
وی ادامه داد:با قطع بارش برف با سرما و برودت بیشتر هوا و یخبندان مواجه هستیم و این نکته باید مدنظر هموطنان باشد که یخ بندان خطری بیش از زمان بارش برف دارد چراکه جاده ها بسیار لغزنده خواهد شد.
سعیدی با اعلام اینکه راهداری و پلیس Police راه بصورت مرتب وضعیت راه های اصلی را اعلام می کند، افزود: مردم باید از سفربه نقاطی که با انسداد راه مواجه است، پرهیز کنند.
وی اضافه کرد: 19استان از این وضعیت متاثر بوده اند و نیروهای امدادی عملیات امداد و نجات را در 132 محور شهری و روستایی اجرایی کرده اند و همه ارگان ها دست بدست هم دادند تا 35 هزار نفر از مردم امداد رسانی را دریافت کنند.
سعیدی با اشاره به آمار خدمات رسانی به هموطنان در حوزه اسکان اضطراری و مایحتاج مورد نیاز در جاده ها، گفت: راهداری در جاده ها مستقر است و در جهت بازگشایی مسیرها تلاش می کند.
وی خاطرنشان کرد: از مردم می خواهیم به توصیه های مسئولین در حوزه مدیریت بحران توجه کنند. وقتی پلیس راه اعلام می کند مسیری مسدود است، نباید سفرهای غیر ضرور انجام شود.
سعیدی تاکید کرد: زنجیر چرخ وسیله ای ضروری در زمان برف است؛ همچنین خودروها باید سوخت لازم را داشته و مسافران غذای کافی را به همراه داشته باشند.
وی در خصوص پیش بینی ستاد مدیریت بحران برای زمان یخبندان گفت: روز گذشته جلسه ای در سازمان با دستگاه های ذی ربط از جمله ناجا، پلیس راهور، اورژانس، شهرداری و... برگزار و تاکید شد امروز باید احتیاط بیشتری صورت گیرد.
سعیدی ادامه داد: در مناطق زلزله زده اسکان بصورت چادر یا کانکس است و وضعیت قاعدتا شرایط عادی یک ساختمان معمولی را نخواهد داشت اما به مسئولان توصیه شده حساسیت ویژه ای داشته باشند.
وی افزود: تلاش ها در این جهت است که مشکلات به حداقل ممکن برسد اما باید توجه داشت منطقه با زلزله 7 ریشتری مواجه بوده و شرایط با وضعیت معمول یکسان نخواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:
شهاب حسینی عزادار شد
ازدواج بازیگر سابق استقلال با هنرپیشه زن+عکس
اولین تصاویر از خودروی ستاره استقلال بعد از تصادف + علت واژگونی
تجاوز دیوید کاپرفیلد شعبده باز بزرگ به دختر 17 ساله / او مرا با نوشیدنی بیهوش کرد و ..!
اعتراف به تجاوز پای چوبه دار در زندان کرج
سرقت عجیب از طلافروشی در تبریز / سارقان تونل حفر کردند و 10 کیلو طلا بردند + عکس
برف‌بازی یواشکی ماشین پلیس شب گذشته در تهران
اتفاقات عجیب و دیدنی از روز برفی در تهران + فیلم و عکس
مفقود شدن دختر فوتبالیست / این دختر 24 ساله چند ساعت بعد در بیمارستان پیدا شد
خواهر مطلقه ام پیشنهاد وقیحانه ای به من داد و..!
نقشه شوم یک مرد برای زن جوانش که از سوئد به ایران سفر کرده بود!
زن 22 ساله وقتی تنهایی به سفر رفت کارمند هتل پیشنهاد عجیبی داد و..!
احتمال وقوع زلزله بزرگ در تهران وجود دارد / مرد پیش بینی زلزله از گسل جوان تهران چه می گوید؟ فیلم و عکس
قهرمان کشتی از 14 سالگی دزد بود!/ فریدون سرنوشت عجیبی دارد! + فیلم و عکس
فیلم عجیب یک مادر قبل از خودکشی برای پسر 4 ساله اش+ عکس
یک اتفاق نادر در فرودگاه مهرآباد در پی بارش برف +عکس دیدنی از تیک آف در جا

کدخبر: 352200 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟