نفت‌کش ایرانی در خطر غرق شدن قرار گرفت! /چرا گاهی عملیات امداد متوقف می شود؟

محمد مهدی برومندی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که برای بررسی آخرین اقدامات انجام شده برای خاموش کردن شعله‌های آتش نفتکش ایرانی به چین سفر کرده، در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار کرد: شب گذشته در اتاق بحران چین، با فرماندهی عملیات نشست مشترکی داشتیم و تاکید کردیم که کشتی‌های چینی و ژاپنی هم نسبت به خنک کردن نفتکش کمک کنند.

وی افزود: کارشناسان آن‌ها اعتقاد دارند به دلایل فنی امکان ادامه عملیات خاموش کردن آتش نفتکش، در شب انکان پذیر نیست و به همین دلیل شب‌ها عملیات را متوقف می‌کنند و کار را از ۸ صبح آغاز می‌کنند. برای مثال، چون شب گذشته عملیات خاموش کردن حریق انجام نشده بود، صبح امروز با حجم آتش بسیار بیشتری نسبت به روز گذشنه مواجه بودیم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در حال حاضر ۳۰۰ تُن فوم آماده شده و بخشی از آن به نزدیکی نفتکش رسیده و باید شرایطی فراهم شود که ۴ آتش‌بار و کشتی، این فوم‌ها را از بالا بر روی نفتکش بریزند.

برومندی در پایان با بیان اینکه دمای بسیار زیاد، وجود گاز‌های سمی و همچنین موج‌های دریایی ۳ تا ۴ متری، اصلی‌ترین موانع عملیات هستند، گفت: در شرایط فعلی ما از بابت غرق شدن نفتکش در صورت استمرار آتش‌سوزی نگرانی عمیقی داریم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 346885 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟