این پزشک زندگی‌اش را وقف مسلمانان روهینگیا کرد + تصاویر

7370079_283

سال 2017 را می توان یکی از خونین‌ترین سال ها برای مسلمانان میانمار دانست. در اثر حمله وحشیانه ارتش میانمار به مسلمانان روهینگیایی حدود 2 تا 3 هزار نفر کشته شدند و بیش از پانصد هزار نفر مجبور به ترک این کشور شدند.

اما در این میان اقدام انسان‌دوستانه یک پزشک Doctor غربی در کمک به مسلمانان میانمار توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد. دکتر " این کراس" 64 ساله در اقدامی تحسین برانگیز با مشاهده درد و رنج مسلمانان روهینگیایی بلافاصله به کمک آنها شتافت. او در این خصوص گفت : " مشغول گشت و گذار در فیسبوک بودم که ناگهان پیامی توجه ام را جلب کرد. : آیا شما پزشک هستید؟ ما به کمک شما در بنگلادش نیاز داریم."

این پیامی از موسسه خیریه "مدیسین سنز فرانتیرس" (پزشکان بدون مرز) بود، کسانی که در خط مقدم کمک به آوارگان مسلمانان روهینگیایی حضور داشتند. مانند همه مردم جهان من نیز نظاره گر تصاویری بودم که دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد. زنانی با کودکان غوطه ورشده در گل و لای، کودکان یتیم و آواره.

اگر چه زنم را در سال 2012 از دست داده بودم اما با سه دخترم زندگی آرامی را سپری می کردم. دیدن این تصاویر مرا در فکر فرو برد. می دانستم چنین مکان هایی می تواند به مراتب خطرناک تر از کشورهایی مانند سوریه و جنوب سودان باشد اما نیاز داشتم تا زندگی ام را تغییر دهم. بنابراین درخواست عضویت دادم و در پزشکان بدون مرز ثبت نام کردم.

در مدت حضورم در بنگلادش، دختر 5 ساله ای را به یاد دارم که پس از حمله نظامیان به دهکده آنها، به همراه پدرش از آنجا گریخته بود. در حالی که او دستانش را به دور گردن پدرش محکم حلقه کرده و در حال فرار Escape بودند ناگهان از پشت توسط نظامیان مورد هدف قرار گرفتند. گلوله از بازوی وی عبور کرده و سپس به گردن پدرش اصابت کرده بود و موجب مرگ آنی پدرش شده بود. این دختر با وجود زخمی شدن توانسته بود از مهلکه جان سالم بدر ببرد. من پزشکی بودم که درمان وی به من محول شده بود. خوشبختانه این دختر دوباره به زندگی بازگشت و تماشای خنده کودکانه وی هدیه ای بی نظیر برایم بود.

گفتنی است؛ حدود 1 میلیون مسلمان روهینگیایی در ایالت راخین میانمار زندگی می کردند که دولت بیرحم میانمار آنها را مهاجران غیرقانونی می داند که از بنگلادش وارد میانمار شده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

7370080_940

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز وحشیانه به دختر 19 ساله توسط هومن و برادر بزرگش

محاکمه 3 مأمور پلیس تهران به خاطر مرگ عجیب بیمار روانی در زندان

مادر و دختر هووی یکدیگر شدند! + عکس

پسری که پدرش را از خوشحالی به گریه انداخت! + فیلم

مرگ دردناک مهسا و دو برادر خردسالش در شعله های آتش + عکس

بلای سیاهی که پزشکان بر سر زن باردار در بیمارستان آوردند!!+عکس

50 قسم برای رهایی پدرخوانده از اعدام در پرونده تلخ «سوگند» + عکس

جوان شیطان صفت زن 19 ساله لرستانی را به جنگل شمال برد و ..! + عکس

تسویه‌حساب خونین مرد ورشکسته به خاطر یک میلیون تومان نزول + عکس

لاله زن صیغه ای شده بود و من تحملش را نداشتم تا به سراغش رفتم و ..! + عکس

ارتباط شیطانی جوان 20 ساله با شهرزاد 40 ساله در خانه مجردی / او در انتظار حکم اعدام است!

رازگشایی ازپرونده 21 ساله و راکد ناپدید شدن زن جوان و فرزندش در سبزوار / زن دومم مشکل اخلاقی داشت و ..! + عکس

چراغ قرمز را جدی بگیرید + فیلم وحشتناک

نفتکش شعله ور درحال غرق شدن و انفجار/ سرنوشت مبهم 31 خدمه

 

کدخبر: 345768 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟