حمایت تمام قد مردم از زلزله زدگان کرمانشاه

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) از اعزام خادمان این آستان مقدس به همراه ۵۰۰ میلیون ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای کمک‌رسانی به مردم مناطق زلزله‌زده غرب کشور خبر داد.
محمدجواد جهانگیرزاده با اشاره به اینکه ضرورت کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده غرب کشور برای همگان آشکار است، اظهار کرد: آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) نیز با توجه به اهمیت حمایت از نیازمندان و کمک‌رسانی به مردم مؤمن مناطق غربی کشور گام‌هایی را در این راستا برداشته است. جمعی از خادمان آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به همراه لوازم و مواد مورد نیاز آشپزی به مناطق غربی کشور اعزام می‌شوند تا به تهیه و توزیع غذای تبرکی این آستان مقدس ویژه زلزله‌زدگان اقدام
کنند.
نذری مردم شیراز به کرمانشاه می‌رود
60 محموله کمک‌های فعالان بخش خصوصی استان فارس به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال شد. دیروز، ۶۰ محموله کمک‌های فعالان بخش خصوصی استان فارس از طریق اتاق بازرگانی شیراز به اتاق بازرگانی کرمانشاه جهت توزیع در مناطق زلزله‌زده ارسال شد. همچنین مدیر مؤسسه فرهنگی و مذهبی امام هادی(ع) گفت: با توجه به درخواست مردم شیراز و استان فارس طبخ و توزیع ۳ روز غذای گرم نذری در چندین مرحله از ۲۸ تا ۳۰ صفر در کرمانشاه انجام می‌شود.
محمد اسدی در مورد پخت بزرگ نذری مردم استان فارس و شهر شیراز در کرمانشاه افزود: قوانین شرعی نذورات به طور کامل و شفاف مشخص است. بنابراین نمی‌توانیم نذوراتی را که مردم برای پختش در شیراز ارائه کرده‌اند در جای دیگر هزینه کنیم.
وی تصریح کرد: از طرفی انتقال ۵۰ دیگ ۲ هزار کیلویی، ۵۰ اجاق گاز و ۱۰ تن حبوبات برای انجام پخت در کرمانشاه احتیاج به دهها دستگاه تریلی دارد تا فاصله حدود یک هزار کیلومتری طی شود. مدیر مؤسسه فرهنگی و مذهبی امام هادی(ع) ادامه داد: به همین دلیل با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب و درخواست مردم شیراز و استان فارس، تصمیم گرفتیم بنابر نذوراتی که گروهی از مردم شیراز ارائه کرده‌اند با همکاری گروه فرهنگی امام رضا(ع) و خادم الائمه(ع) آشپزخانه مرکزی در کرمانشاه راه‌اندازی شود.
آشپزخانه مرکزی ستاد اربعین
آستان قدس برای تأمین غذای گرم
حسین یکتا، مسئول ستاد هماهنگی آستان قدس رضوی در اربعین اظهار داشت: شبکه مردمی امام رضایی‌ها شامل خادمیاران رضوی و بسیجی‌های آستان قدس و نیز اعضای جبهه فرهنگی انقلاب به کمک آسیب دیدگان زلزله‌زده در غرب کشور شتافته‌اند و هم‌اکنون مواد غذایی، نان و نیز لباس گرم و چادر برای کمک به زلزله زدگان این منطقه مورد نیاز است. آستان قدس رضوی بر اساس دستور تولیت این نهاد، پایگاه امدادرسانی خود را شامل آشپزخانه رضوی برای تأمین غذای گرم زلزله‌زدگان در منطقه سرپل ذهاب دایر کرده و مناطق ازگله و دشت ذهاب را تحت پوشش خدمت‌رسانی قرار داده است. وی ادامه داد: حدود ۳۰ نیسان حاوی وسایل موجود در مهران را به دستور تولیت آستان قدس رضوی به منطقه منتقل کردیم و همچنین آشپزخانه بیست دیگ صنعتی آستان قدس رضوی مستقر در مهران با همه امکاناتش در حال انتقال به منطقه برای طبخ غذای گرم و تأمین بخشی از نیاز‌های تغذیه‌ای زلزله‌زدگان است.
اعزام ۱۰ کامیون از کهگیلویه و بویراحمد
نخستین کاروان کمک‌های مردمی سپاه کهگیلویه وبویراحمد امروز با ۱۰ کامیون به مناطق غرب کشور اعزام می‌شود. فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه از آمادگی اعزام ۱۰ کامیون کمک‌های مردمی استان به مناطق زلزله‌زده، ۴۰ نفر نیروی تخصصی آماده‌باش سپاه کهگیلویه متشکل از پزشک Doctor و پرستار برای اعزام به مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: به محض اینکه استان اعلام کند، نیرو‌ها اعزام خواهند شد. سعید برومندزاده افزود: با توجه به حجم تخریب روستا‌ها در مناطق زلزله‌زده و با توجه به توان و عملکرد سپاه در بحث آوار‌برداری، قریب به یکهزار روستای آسیب‌دیده به سپاه واگذار شد.
اهدای بیش از سه هزار و 200 واحد خون آذربایجان غربی برای کرمانشاه
در دو روز گذشته 3هزار و234 نفر از مردم نوع دوست آذربایجان غربی با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون در استان یاریگر مصدومان نیازمند زلزله کرمانشاه شدند. معاون فنی و فناوری‌های نوین انتقال خون آذربایجان غربی گفت: مردم از ساعت‌های اولیه وقوع زلزله در کرمانشاه، حس نوع‌دوستی خود را با حضور در مقابل مراکز خونگیری این استان به نمایش گذاشتند و همدلی آنان شایسته تقدیر است به‌طوری که در روز دوشنبه 1765 نفر و روز سه‌شنبه 1469 نفر اهدای خون داشتند.
علیرضا خواجه نجفی با تأکید بر اینکه نیاز اورژانسی به اهدای خون در این استان وجود ندارد، افزود: خون‌گیری از اهداکنندگان نوع دوست از ساعت اولیه روز دوشنبه تا ساعت 21 نیز ادامه داشت و اشتیاق مردم استان در اهدای خون به مردم زلزله زده کرمانشاه تحسین برانگیز است.
آمادگی بهزیستی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به مناطق زلزله زده
علی عرب‌نژاد، مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی گفت: مردم می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی و اقلام ضروری مورد نیاز آسیب دیدگان شامل چادر مسافرتی، پتو، پوشاک گرم، زیرانداز، موکت، شیرخشک و وسایل گرمایشی را به پایگاه‌های مستقر در دفتر مشارکت‌های مردمی ادارات و نمایندگی‌های بهزیستی شهرستان‌های تابعه تحویل دهند.
ارسال پنجمین محموله کمک به مناطق روستایی زلزله‌زده توسط هوانیروز
سه فروند بالگرد ۲۱۴ جهت کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده در پادگان ابوذر بارگیری و ارسال شد. اقلام مصرفی و مایحتاج مردم از قبیل نان، آب، دارو، خشکبار، پتو، کنسرو و... جهت توزیع در مناطق روستایی زلزله زده و صعب‌العبور بارگیری و ارسال شد.
توزیع اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان
توسط قرارگاه خاتم‌ الانبیا(ص) سپاه
با دستور سردار «عبادالله عبداللهی» پس از بازدید از روستاهای توابع سرپل ذهاب و ازگله، دیروز اقلام مورد نیاز مردم زلزله‌زده از سوی مؤسسات زیرمجموعه این قرارگاه تهیه و به مناطق زلزله‌زده ارسال و بین مردم آسیب دیده توزیع شد.
کمک‌های مردم فیروزکوه
به مناطق زلزله زده
اکبر اسفندیار، مدیر جمعیت هلال احمر فیروزکوه گفت: کمک‌های غیرنقدی شامل پتو- البسه -کنسرو ماهی و آب معدنی از طریق دو دستگاه خاور برای حمایت از مردم زلزله زده به آن مناطق ارسال شد. مردم می‌توانند کمک‌های نقدی وغیرنقدی خود را از طریق جمعیت هلال احمر به مناطق زلزله زده غرب کشور ارسال کنند.
آمادگی مرکز اسلامی هامبورگ
برای ارسال کمک به زلزله زدگان
مرکز اسلامی هامبورگ اعلام کرد: با توجه به شرایط سخت و فصل سرما در مناطق آسیب‌دیده، این مرکز آمادگی دارد کمک‌های نقدی مؤمنین را به صورت حضوری یا از طریق حساب بانکی دریافت و به مناطق آسیب‌دیده ارسال کند.
کمک‌های مردم تهران برای زلزله‌زدگان غرب کشور ارسال شد
مدیرکل کمیته امداد استان تهران گزارشی از ارسال کمک‌های مردم تهران برای مردم زلزله‌زده در مناطق غربی کشور ارائه کرد. محسن ولییی گفت: شش محموله شامل: آب‌معدنی، پوشاک، پتو و مواد غذایی برای زلزله‌زدگان غرب کشور ارسال شد. مردم تهران
۲۵ میلیون تومان به‌صورت نقدی و ۱۹۷ میلیون تومان در قالب کالا و مواد غذایی به مردم زلزله‌زده مناطق غرب کشور کمک کرده‌اند که درمجموع این کمک‌ها
۲۲۲ میلیون تومان برآورد شده است.
کمک مسجدسلیمانی‌ها
به هموطنان زلزله‌زده
ابوذر شجاعی برجوئی، مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان گفت: در یک اقدام انسان‌دوستانه پرسنل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان خون و کمک‌های نقدی خود را جهت کمک به مردم زلزله‌زده کرمانشاه ارسال کردند.
ارسال چهار محموله کمک
به زلزله زدگان کرمانشاه
فرماندار چرداول گفت: چهار محموله کمک‌های خودجوش مردم شهرستان چرداول از روز گذشته به مناطق آسیب دیده از زلزله 3/7 ریشتری استان کرمانشاه ارسال شده است. این محموله‌ها شامل مواد خوراکی، آب معدنی، نوشیدنی، پتو و لوازم گرمایشی است. مراد یگانه از اعزام کارشناسان اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان‌های ایلام و چرداول به اتفاق کارشناسان طرح محب با تجهیزات کامل جهت ارائه خدمات به آسیب‌ دیدگان زلزله سرپل ذهاب خبر داد.
ایجاد 15 ایستگاه برای جمع‌آوری کمک‎های مردم بروجرد به زلزله‎زدگان
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد گفت: 15 ایستگاه در سطح شهر کمک‎های مردم بروجرد به زلزله‎زدگان استان کرمانشاه را جمع‎آوری می‎کنند.
مجید سوری افزود: 15 ایستگاه متشکل از 5 ایستگاه جمعیت هلال احمر و 10 ایستگاه ناحیه مقاومت بسیج کمک‎های مردمی برای زلزله‎زدگان را جمع‎آوری می‎کنند. با توجه به اینکه در مناطق زلزله‎زده پس از چادر، درخواست‎های بعدی برای تأمین آب و نان ارائه شده است، دیروز بالغ بر 30 هزار قرص نان توسط 2 واحد نانوایی ناحیه مقاومت بسیج و تیپ 24 بعثت تهیه و ارسال شد.
ارسال ۱۵ هزار بطری آب معدنی
به مناطق زلزله زده
کارخانه آب معدنی ته تی تاک دنا ۱۵ هزار بطری آب معدنی به مناطق
زلزله‌زده غرب کشور ارسال کرد. امیری حجم، مدیر این کارخانه مقدار آب ارسال شده را ۲۲ تن معادل ۱۵ هزار بطری یک و نیم لیتری بیان کرد و گفت: ارزش ریالی این مقدار آب ارسال شده حدود ۶۰۰ میلیون ریال بوده که با احتساب کرایه حمل آن ارزش این محموله ۸۴ میلیون ریال است.
بسته‌بندی و بارگیری کمک‌های مردمی جزیره کیش به مردم زلزله زده غرب کشور
مردم جزیره کیش همراه با دیگر هموطنان با اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی به یاری زلزله زدگان غرب کشور شتافتند. مراحل بسته‌بندی نهایی و بارگیری اقلام اهدایی به غرب کشور در فرودگاه کیش انجام شد.
جمع‌آوری کمک‌های کارکنان آبفا
برای زلزله‌زدگان
علی لدنی‌نژاد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با بیان اینکه کارکنان شرکت آبفای شهری استان در اقدامی خودجوش علاوه بر جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی، حقوق یک روز خود را به زلزله زدگان کرمانشاه اختصاص دادند.
اصفهانی‌ها نان دادند
رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: دو کامیون آب معدنی از سوی کسبه شهر اصفهان به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال شد. رسول جهانگیری اظهار داشت: همه اصناف اصفهان با تمام توان خود به‌دنبال کمک‌رسانی و ارسال مواد مورد نیاز به زلزله زدگان هستند. امروز دو کامیون آب معدنی به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال شد. عضو اتحادیه نانوایان اصفهان هم گفت: ۲۰ هزار نان از سوی نانوایان اصفهان به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال شد. حمیدرضا خواجه اظهار داشت: اتحادیه نانوایان اصفهان در راستای انجام رسالت خود و حمایت از زلزله زدگان با فراخوانی از تمام نانوایان خواست که در حد توان با اهدای نان‌های خود کمکی به نیازمندان این مناطق کنند. در این فراخوان با همت نانوایان مختلف توانستیم ۲۰ هزار قرص نان را جمع‌آوری کنیم و امروز به مناطق زلزله زده ارسال می‌شود.
ارسال کمک‌های دارویی ازاتریش، آلمان و انگلیس
دکتر «کخ» مدیرعامل شرکت بزرگ «سانا شیمی» اتریش نیز ضمن ابراز همدردی با مردم زلزله زده کرمانشاه گفت: «به محض اطلاع از زلزله ویرانگر در ایران که بازتاب گسترده‌ای در جهان داشت و با توجه به نیاز شدید به داروهای تصویربرداری و ماده «حاجب» برای «ام‌آرآی» و «سی‌تی‌اسکن»، بلافاصله دستور ارسال محموله‌ای به ایران را صادرکردم. مقدار قابل توجهی داروی رایگان از طریق نمایندگی این شرکت در ایران و با هماهنگی مسئولان مربوطه برای زلزله زدگان بارگیری و ارسال شد که روز چهارشنبه - دیروز- در ایران تحویل دست‌اندرکاران مربوطه شد. بی‌تردید وظیفه داریم در این شرایط سخت درکنار مردم ایران باشیم و درصورت نیاز باز هم آمادگی ارسال محموله‌های رایگان دارویی به مناطق زلزله زده ایران را داریم.» مدیران عامل شرکت‌های «پیلوا» و «آریستو فارما»ی آلمان نیز از ارسال محموله رایگان مواد ضدعفونی‌کننده بیمارستانی به‌منظور استفاده دربیمارستان‌ها و بخصوص بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های صحرایی در مناطق زلزله زده خبر دادند. همچنین یک مقام آگاه از سفارت ایران در لندن گفت که شرکت داروسازی GSK بزرگترین شرکت داروسازی بریتانیا با اعلام همدردی با بازماندگان زلزله دلخراش غرب ایران، آمادگی خود را برای ارسال دارو و ملزومات پزشکی موردنیاز مناطق زلزله‌زده اعلام کرده است. این شرکت از طریق دفتر خود در تهران در حال هماهنگی با مسئولان داخلی است تا براساس نیازهای اعلام شده از سوی طرف ایرانی، کمک‌های دارویی موردنیاز زلزله‌زدگان را تأمین کند.
برش کمک های ارسالی مردم تهران به زلزله زدگان
مقابل مساجد و گوشه و کنار خیابان‌ها و چهارراه‌ها در بیشتر محلات تهران، پایگاه‌های مقاومت بسیج از سه‌شنبه شب چادرهایی به پا کرده تا اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی پایتخت‌نشینان کنند. بسته‌های آب و نان و کنسرو از صندوق عقب یک خودرو سمند تخلیه و مقابل چادر پایگاه مقاومت بسیج مسجد الرضا روی زمین چیده می‌شود. حجم زیادی از زیر انداز، پتو و کیسه‌های بزرگی که روی آنها برچسب لباس گرم به چشم می‌خورد، روی هم انباشته شده و کمی آن طرف‌تر دو وانت نیسان در حال بارگیری آب و غذاهاست. مقابل صندوق جمع‌آوری کمک‌های نقدی نیز چند نفر ایستاده‌اند تا کمک‌هایشان را که ایران چک است در صندوق بیندازند. علیرضا یاوری می‌گوید: سال‌هاست که برای روز 28 صفر نذری می‌دهم اما امسال تصمیم گرفتیم هزینه 5 دیگ غذا را نقدا کمک کنیم تا گوشه‌ای از نیاز هموطنان زلزله زده‌مان تأمین شود. در همین حال فتح‌الله جاوید، یکی از اعضای بسیج مسجد الرضا در خیابان نیلوفر تهران می‌گوید: با اینکه کمتر از 20 ساعت از جمع‌آوری کمک‌ها در این مسجد می‌گذرد اما حجم کمک‌ها خیلی خوب بوده و هر لحظه بیشتر می‌شود. او می‌گوید: هر یک ساعت یکبار یک وانت نیسان بارگیری و به منطقه اعزام می‌شود اما به‌ دلیل حجم زیاد کمک‌ها درخواست کامیون کرده‌ایم تا اجناس هر چه سریع تر بارگیری و ارسال شود. به گفته او با توجه به نزدیک شدن به ایام 28 صفر تعداد هموطنانی که تصمیم گرفته‌اند نذرهایشان را به زلزله‌زده‌ها کمک کنند در حال افزایش است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز وحشیانه مرد نانوا و دوستانش به دختر 8 ساله در روز تولدش+ عکس

تیرباران 15 انسان در نزدیکی مرز ایران

جلاد ۱۲ ساله داعش هنوز زنده است+ تصاویر

چرا هلی کوپتر خبرنگاران در روستای زلزله زده نتوانست فرود بیاید؟+ فیلم

دور از چشم زنم با دختری ارتباط داشتم تا اینکه بلایی سر دخترم مینا آمد!

ما در سرپل ذهاب گرسنه ایم می فهمید؟! +فیلم بسیار تلخ

نیکوکار ناشناس پدرخوانده همه ایتامِ مناطق زلزله زده شد + فیلم

نجات یک کودک پس از 3 روز از زیر آوار+ عکس

همه مُردند / دیشب در دل کوه خوابیدیم!+ فیلم

تجاوز به دختر 16 ساله در مسیر مدرسه توسط یک راننده در پاکدشت

پای زنی دیگر در میان بود! / شهرام با نوعروس 3 ماهه اش چه کرد!

مادری برای دختر سه‌ماهه‌اش در زلزله جان داد + عکس

ماجرای ناپدید شدن 20 کامیون امدادی هلال‌احمر در جاده سرپل ذهاب + فیلم

٦ منطقه خطرناک تهران در زمان زلزله

پیام های عاشقانه زنم به مرد غریبه آتشم زد و ..!

پیمانکار بیمارستان تازه تاسیس اسلام آبادغرب دستگیر شد

اعتراف عجیب فرزاد 44 ساله به قرار شوم با دختر 27 ساله

محاکمه متخلفان مسکن مهر

تجاوز  2 پسر 17 ساله به دختر 16 ساله ای به نام عسل در پشت بام خانه

لیلا؛ مادری که پسرش را در زلزله گم کرده است / عکس بهمن 10 ساله

کودک ۶ ساله زنده از زیر آوار در سر پل ذهاب بیرون کشیده شد

فیلم تلخ از خودکشی مرد آبادانی که یک زن ثبت کرد + فیلم و عکس

فوری/ زلزله در بیرجند

3 چالش مهم بهداشتی در شهر زلزله زده برای زنان و دختران + تصاویر

 

کدخبر: 328311 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟