377897_207

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، چند برابر شدن بلیت هواپیما و اتوبوس در ایام اربعین نشان داد همیشه هستند کسانی که از هر رخدادی کاسبی کنند. چنین کاسبی حرامی این‌بار و در حالی که مردم کشورمان داغدار حادثه Incident زلزله کرمانشاه هستند و عده‌ای از هموطنان کرمانشاهی‌مان که در دیگر شهرها حضور دارند و بی‌تاب و نگران از وضعیت خانواده‌هایشان می‌خواهند خود را به شهر و دیارشان برسانند، دوباره بازار Store این قبیل سوء‌استفاده‌ها داغ شده و مطابق برخی گزارش‌ها کسانی که می‌خواهند خود را هر چه سریع‌تر به کرمانشاه برسانند، ناگزیرند تا 900 هزار تومان هزینه کنند. مرتضی دهقان، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری این افزایش قیمت را تکذیب می‌کند و می‌گوید: چنین موضوعی صحت ندارد و هیچ شرکت هواپیمایی‌ای نرخ‌ها را بالا نبرده است. 
با وجود این اگر سری به آژانس‌های هواپیمایی بزنید در می‌یابید برخی از این آژانس‌ها قیمت بلیت‌های کرمانشاه را حسابی افزایش داده‌اند. 
ماهی گرفتن از آب گل‌آلود در بزنگاه‌های حوادث و رویدادهای تلخ یا شیرین و سوء‌استفاده از اضطرار مردم یکی از آسیب‌هایی است که تصویر ناخوشایندی را در ذهن افراد بر جای می‌گذارد. نکته قابل‌تأمل اینجاست که در اغلب حوادث و وقایع از اربعین گرفته تا هر حادثه تلخی همچون زلزله شاهد بروز چنین رخدادهایی هستیم و این بدین معناست که تعمداً یا سهواً همه چیز به حال خود رها شده است و سازمان‌های نظارتی نتوانسته‌اند نقش بازدارندگی و پیشگیرانه در وقوع این تخلفات داشته باشند. بگذریم از اینکه در عمل هم با متخلفان برخورد جدی‌ای صورت نمی‌گیرد و همین مسئله هم موجب شده تا دست متخلفان در این حوزه باز باشد. اگرچه وقتی خود دولت به طور رسمی و با استدلال‌هایی نظیر خالی برگشتن اتوبوس‌ها از شهرهای مرزی در هنگام اربعین با دستور معاون وزیر راه بلیت اتوبوس را صد‌در‌صد گران کردند، دیگر نمی‌توان از مردم چندان انتظاری داشت. 

سودجویی سیاه
بنا بود آزاد شدن نرخ بلیت هواپیما موجب رقابتی شدن نرخ‌ها شده و قیمت‌ها را متعادل‌تر کند، اما نه فقط این اتفاق نیفتاد، بلکه حالا شرکت‌های هواپیمایی به همراه آژانس‌ها مختارند تا در ایام خاص و مسیرهای پرتردد هر قدر دلشان خواست قیمت بلیت‌ها را افزایش دهند. این درست همان اتفاقی است که در ایام اربعین شاهد آن بودیم و در دیگر ایام مناسبتی هم اتفاق می‌افتد، اما این بار پای یک حادثه تلخ در میان است و افرادی که عزیزانشان در کرمانشاه و شهرهای آسیب‌دیده این منطقه زندگی می‌کنند، نگرانند. خیلی‌ها شاید ندانند عزیزانشان زنده‌اند یا زیر آوارهای زلزله جانشان را از دست داده‌اند. خیلی‌ها باید خودشان را به اعضای باقیمانده خانواده برسانند و خیلی‌ها شاید برای آخرین دیدار باید به شهرشان باز‌گردند. در چنین شرایطی است که افزایش چند برابری قیمت بلیت هواپیما ابعاد فاجعه‌باری به خود می‌گیرد. 

تکذیب!
معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با تکذیب هر‌گونه افزایش قیمت بلیت پرواز تهران - کرمانشاه می‌گوید: با سوءاستفاده‌کنندگان در فضای مجازی برخورد می‌شود. 
وی ادامه می‌دهد: برخی شرکت‌های هواپیمایی پروازهای فوق‌العاده به مقصد کرمانشاه برقرار کرده‌اند و طی امروز و روزهای آتی پرواز به اندازه کافی به مقصد کرمانشاه انجام خواهد شد. 
معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص برخی قیمت‌های نجومی اعلام شده در فضای مجازی، برای مسیرهای منتهی به کرمانشاه معتقد است: این موضوع کاملاً تکذیب می‌شود و این اتفاق از سوی ایرلاین‌ها رخ نداده است، اگر در فضای مجازی افرادی بخواهند از وضعیت به وجود آمده و افزایش تقاضای سفر هوایی به کرمانشاه سوء‌استفاده کنند با آنها شدیداً برخورد خواهد شد. 

ورود تعزیرات
با وجود تکذیب معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری، اما مدیرکل نظارت و هماهنگی گشت‌های مشترک سازمان از پیگیری‌های گشت مشترک و آمادگی برخورد این سازمان با سودجویان فروش بلیت تهران- کرمانشاه خبر می‌دهد. محمد خوشقدم ضمن ابراز همدردی با حادثه‌دیدگان زلزله اخیر و عرض تسلیت به آنها می‌گوید: در پی انتشار خبر فروش بلیت 900 هزار تومانی تهران- کرمانشاه و احتمال سودجویی عده‌ای از حادثه اخیر، از ساعات اولیه روز تیم گشت مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران به همراه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و کارشناسان سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در آژانس‌های هواپیمایی و فرودگاه مهرآباد مستقر و به بررسی موضوع پرداخت. 
به گفته وی براساس بررسی‌های به عمل آمده تاکنون شکایتی در این خصوص دریافت نشده و فروش بلیت تهران- کرمانشاه طبق روال عادی انجام می‌گیرد. 
خوشقدم با هشدار به متخلفان می‌افزاید: چنانچه گزارشی از تخلف در این زمینه دریافت شود برابر قانون Law و با قاطعیت با متخلفان برخورد می‌کنیم، هموطنان می‌توانند گزارش‌های خود را به سامانه پیامکی 300000135 یا شماره تماس 124 ارسال کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

ارتباط مرموز مرد 44 ساله با ویدای 27 ساله / او را سوار کردم و از شهر خارج شدیم و..! + عکس

تجاوز  2 پسر 17 ساله به دختر 16 ساله ای به نام عسل در پشت بام خانه

قرار کثیف مرد تهرانی با 2 زن خیابانی / میترا و مرجان دوجنسه بودند!+ عکس

به ناهید که بیوه بود گفتم می خواهم با یک دختر ازدواج کنم خودش را کنار کشید ولی..!

روز قبل خواستگاری از مریم، عاشق سمیرا شدم ولی ..!

بادکنک های جشن تولدی که نترکیدند + واقعه ای تلخ از زلزله سرپل ذهاب + عکس

وقتی شیطان یک مرد درستکار را فریب داد! / صیغه غیر رسمی و بارداری دردسرساز یک زن

زلزله ۷.۹ ریشتر چگونه دامغان را ویران کرد / نخستین زلزله مرگبار سرزمین ایران

مسکن «بی مهر» / مسکن مهر سر پل ذهاب روی گسل بود!+ عکس

راننده آژانس میانسال نادیای 27 ساله را در غیاب زنش به خانه برد و ..!

سودجویی سیاه در حاشیه زلزله کرمانشاه + عکس

بازیگران زن و مرد مشهور ایرانی که در اتاق شیشه ای زندگی می کنند! / گزارشی از ازدواج و طلاق ستاره ها+ عکس

این 2 مرد با اسلحه وارد خانه زن جوان در خیابان ستارخان شدند و..! + عکس

سیاه‌پوشان چشم انتظار / گفتگو با بازمانده ها و مجروحان زلزله کرمانشاه +عکس

تصادف عجیب سمند با گله وحشی گرازها +عکس

10 عکس تکاندهنده از فاجعه زلزله کرمانشاه + عکس

یک خبر خوش و شیرین در میان آوارهای زلزله سرپل ذهاب + عکس

خوشحالی داعشی ها از زلزله شب گذشته در کرمانشاه+عکس

صحنه هایی از رویدادهای ترسناک و عجیب طبیعی که می توانند شما را شوکه کنند + فیلم

لالایی سوزناک مادران در شب بی فانوس سر پل ذهاب

5 دروغ در باره علت زلزله در ایران و عراق

این عکس اشک همه را در می آورد / وداع پدر کرمانشاهی با دختر یک ساله

 

کدخبر: 327433 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟