اسدالله احمدی امشب در شهرستان نکا اظهار کرد: مهار اصلی آتش توسط نیروهای منابع‌طبیعی، محیط زیست، قرق‌بانان، هلال احمر و نیروهای کمکی انجام شده است.

وی افزود: به دلیل اینکه احتمال وقوع آتش‌سوزی مجدد به دلیل وجود خاکستر زیر آتش در این مناطق وجود دارد، همچون همیشه تعدادی از نیروها در مناطق برای اطفای حریق در آماده‌باش کامل هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نکا علت اصلی این آتش‌سوزی را برافروختن آتش توسط دامداران در منطقه عنوان کرد که به طور کامل مهار نشده بود و موجب بروز آتش در مناطق جنگلی شده است.

احمدی گفت: وجود شدت باد در منطقه موجب شد تا آتش نیمه‌افروخته‌ای که توسط دامداران به طور کامل مهار نشده بود، برافروخته شده و سطح وسیعی از جنگل‌های منطقه لیمونده نکا طعمه حریق شود.

وی ادامه داد: در این آتش‌سوزی، 15 هکتار از مناطق جنگلی ما و درختانی از گونه‌های راش و ممرز و همچنین بوته‌های وحشی در آتش سوخت.

به گزارش فارس، هفته گذشته با توجه به اینکه شاهد بیشترین میزان گرما در استان مازندران بودیم، میزان گرما در دشت‌ناز ساری 36 درجه گزارش شده است که با توجه به وجود باد شدید در مناطق مختلف و عدم اطفای کامل آتش در مناطق جنگلی توسط دامداران و گردشگران، شاهد آتش‌سوزی‌های در جنگل‌ها و مراتع مختلف مازندران بودیم.

در این راستا جنگل‌های نکا هم طعمه حریق شده و 25 هکتار از اراضی جنگلی لیمونده نکا در هفته گذشته در آتش سوخت و امروز هم 15 هکتار از دیگر مناطق جنگلی لیمونده طعمه حریق شد که در مجموع در طول یک هفته گذشته 40 هکتار از اراضی جنگلی نکا در آتش سوخت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 325327 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟