آتش سوزی در گورستان باستانی کلاله / چه کسانی به گورها حمله کردند؟ + عکس

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، امان محمد حمیدزاده، رئیس هیات امنای مجموعه زیارتی و گردشگری خالد نبی (ع) گفت: با اطلاع از وقوع آتش سوزی که پنجشنبه شب به وقوع پیوست و به علت خشکی علفزارها هر لحظه وسعت آن گسترش می یافت، با تلاش خادمین زیارتگاه و اهالی روستاهای منطقه، این حریق درکمترین زمان ممکن کنترل و اطفا شد.
وی گفت: این اقدام احتمالا به وسیله فرد و یا افرادی ناآگاه که با توسعه همه جانبه مجموعه زیارتی و گردشگری خالد نبی به خصوص توسعه و رونق اقتصادی اهالی روستاهای همجوار با زیارتگاه، منافع و سودهای خودرا از دست داده اند، انجام شده است.
رئیس هیات امنای مجموعه زیارتی و گردشگری خالد نبی (ع) کلاله تصریح کرد: عاملین این اقدام علاوه برایجاد حریق درمحوطه گورستان منحصربفرد و اعجاب انگیزباستانی، اقدام به تخریب و شکستن سه سنگ مزار استوانه ای چلیپا که از اهمیت تاریخی و مطالعاتی ویژه ای برخوردارهستند ، نموده اند و یک سنگ مزار دیگر را نیز از دل خاک بیرون کشیده و رها کرده اند.
حمیدزاده با بیان اینکه چندی پیش با تلاش اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان محوطه گورستان باستانی خالدنبی محصور و فنس کشی شده است، اظهار داشت : برای حفظ و حراست از این آثار ارزشمند باستانی و تاریخی، گماردن نگهبان ثابت، تجهیز محوطه به دوربین مدار بسته و سایر امکانات ایمنی ضروری به نظر می رسد.
رئیس هیات امنای مجموعه زیارتی و گردشگری خالد نبی(ع)کلاله همچنین گفت : علاوه بر بررسی های صورت گرفته که تاکنون انجام شده، از صبح امروز ( شنبه) نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی گلستان برای کشف علل و انگیزه های احتمالی وقوع حریق و شناسایی عامل و یا عوامل این حادثه Incident در مجموعه قبرستان باستانی و زیارتگاه خالد نبی شهرستان کلاله مشغول فعالیت هستند.
وی ادامه داد : هرساله افزون بریکصد هزار زائر و گردشگر از مناطق مختلف کشور، گلستان و استانهای مجاور و چند گروه از جهانگردان خارجی به مجموعه زیارتی و گردشگری خالدنبی(ع) ، گورستان باستانی، مناظر و چشم اندازهای طبیعی منطقه سفر می کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی حوادث رکنا را از دست ندهید:

اقدام وقیحانه زن مطلقه در کنار مردان کثیف/ پشیمانم

ماجرای عجیب ورود 2 غاز به اتاق بازپرسی / بازپرس وحشت کرد!

زن شیک پوش دختران زیبا را شناسایی می کرد تا مدلینگ شوند/عکس های دختران آنها را به قهقرا کشاند

استخدام مارمولک به جای پلیس / این حیوان مراسم سوگند هم داشت

رسوایی یک زن در محیط کار زیر سر چه کسی بود؟/همه می گفتند فهیمه با کارفرما دوستی دارد!

اقدام زشت خواهر شوهر که غوغا به پا کرد

شیرین با دوست علی سرو سری داشت /دختر وقتی جلوی در رفت صحنه وحشتناکی دید!

اقدام زشت یک مرد در خودروهای بوشهر ی ها

وقتی برای مادرم خواستگار آمد دیوانه شدم/آن مرد وعده های عجیبی داده بود

دسیسه زشت 23 اعدامی پشت میله های زندان چه بود؟!

پلیس یک دزد را به آتش کشید+ فیلم

جزئیات حمله تکفیری ها به روحانی کاروان حجاج +عکس

فوری / زلزله نسبتا شدید در استان بوشهر

شاخ به شاخ شدن مرگبار با ماشین پلیس /در تویسرکان رخ داد +عکس 2 ماشین مچاله

کدخبر: 303316 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟