بالارفتن سطح سیل در هیوستون، امدادرسانی را مختل کرده است + عکس

به گزارش رکنا، به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، سیل در شهر جنوبی «هیوستون» در آمریکا هزاران نفر را وادار کرد خانه‌هایشان را ترک کنند و امدادگران از اینکه نمی‌توانند به درخواست‌های مکرر مردم جواب دهند، نگران هستند.
توفان هاروی باعث بارش بی‌وقفه باران در سراسر هیوستون شد. در واقع بزرگترین شهر تگزاس در آب گل‌آلود غرق شد و عبور از خیابان‌ها فقط با قایق امکان‌پذیر است. بالگردها و قایق های بادی تلاش کردند در بزرگراه‌ها به مردم کمک کنند. مردم نیز با استفاده از وسایل شنا یا تشک‌های بادی سعی کردند خودشان را به محل‌های امن برسانند. داوطلبان نیز به گروه‌های امدادی ملحق شدند تا مردم را از روی پشت بام‌ها نجات دهند. آب در برخی مناطق تا طبقه دوم خانه‌ها بالا آمده است.

6690208_878
دفتر کلانتر شهرستان «هریس» اعلام کرد روز یکشنبه بیش از 2 هزار نفر با استفاده از قایق‌های موتوری و قایق‌های بادی نجات پیدا کردند. هاروی اوایل روز جمعه آغاز و به عنوان یک توفان درجه 4 شناسایی شد و از آن زمان بارش باران همچنان ادامه دارد. احتمالاً برخی از مناطق تگزاس در یک هفته به اندازه یک سال بارندگی خواهند داشت. مرکز بحران فدرال آمریکا اعلام کرد توفان تاکنون زندگی یک چهارم جمعیت تگزاس (معادل 6.8 میلیون نفر در 18 شهرستان) را تحت تاثیر قرار داده است.
اداره هواشناسی ملی آمریکا نیز در این خصوص اعلام کرد: «تاکنون بارشی با این حجم و گستردگی تجربه نکرده‌ایم».
هاروی تاکنون تلفات جانی زیادی نداشته است و گزارش‌ها از مرگ 2 نفر خبر می‌دهند؛ اما مقامات نگران گردبادها و جزر و مدهایی هستند که این توفان ممکن است در پی داشته باشد.
مقامات به دلیل بالا آمدن آب رودخانه «بریزوز» تا 59 فوت (14 فوت بیشتر از سطح مشخص شده برای سیل) به 50 هزار نفر دستور داده‌اند بخش‌هایی از شهرستان «فورت بند» در 55 کیلومتری جنوب غربی هیوستون را ترک کنند. گفته می‌شود بالا آمدن آب تا این سطح در 800 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

6690207_630
برخی از مقامات بر این باورند که این حادثه Incident ویرانگرترین سیل در تاریخ هیوستون است. «گرگ آبوت»، فرماندار تگزاس -که پیش از این 3 هزار نیرو را برای امدادرسانی به مردم بسیج کرده بود- اعلام کرد 1000 نفر دیگر از نیروهای گارد ملی را در محل مستقر خواهد کرد. امدادگران باید به خانواده‌هایی کمک کنند که شرایطشان وخیم است.
مرکز کنوانسیون «جورج آر برون» در هیوستون نیز به سرعت به عنوان یک پناهگاه آماده‌ استفاده شد. اغلب افرادی که به این مرکز پناه می‌آورند آفریقایی-آمریکایی یا اهل آمریکای لاتین هستند.
شماری از مردم به آسوشیتدپرس گفتند باید قبل از توفان هاروی شهر را ترک می‌کردند. آبوت پیش از وقوع توفان «هاروی» گفت مردم باید حتماً شهر را ترک کنند اما مقامات محلی حرف او را جدی نگرفتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی حوادث رکنا را از دست ندهید:

اقدام وحشتناک با نوعرس گرگانی در خیابان / حکم مرگ داماد تایید شد + عکس عروس و داماد

زایمان عجیب دختر 17 ساله در وسط خیابان / او پنهانی باردار شده بود! + عکس

مرد شیطان صفت اعدام شد

ماجرای مرد روانی برای هیجان به خانم های تهرانی حمله می کرد + فیلم گفتگو

تصادف وحشتناک یک مرد با اتوبوس هنگام عبور از خیابان + فیلم

86 قتل در پرونده پرستار آلمانی +عکس

دستگیری پسر 16 ساله با ماسک وحشت

قوه قضاییه آمادگی محاکمه سران فتنه را دارد/ مدیران کانال‌های تلگرامی به حبس از ۶ماه تا ۵سال محکوم‌ شده‌اند + عکس

ناپدید شدن تازه داماد تهرانی در شب تولد + عکس

اقدام وحشتناک با زن جوان در مقابل شوهرش + عکس

۹ ساعت ترس و وحشت دختر نوجوان که ناخواسته طعمه شده بود

دستگیری 3 جوان 20 ساله که سارق مسلح سوپر مارکت های تهران بودند+عکس

انکار ربودن و آزار زن ورزشکار در تهران + عکس

اقدام زشت زن مطلقه در کوچه های خلوت مشهد

قارچی که حشرات را به زامبی تبدیل می‌کند + فیلم

بخشش اضافه خدمت مشمولان غایب با فرمان رهبر انقلاب

جدال زن رسمی و موقت مرد بازاری تهران بر سر ارثیه میلیاردی شوهرشان +عکس

سرنوشت پیکر شهید حججی +عکس

مانکن سابق پس از کشتن هنرپیشه و مجری مشهور خود را کشت +عکس

زمین گیری گرگ های خشمگین پایتخت در طرح ضربتی پلیس + فیلم گفتگو و عکس

شلیک خونین پلیس به 3 شیطان 17 تا 20 ساله

کدخبر: 299608 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟