آتش‌سوزی هولناک در پاساژ الهیه

اسد عقیلی کارشناس روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: فرشتگان نجات 125 همدان با مهار سریع آتش‌سوزی مغازه پتوفروشی در پاساژ الهیه از گسترش آن به مغازه‌های مجاور و بروز یک فاجعه جلوگیری کردند.

وی تصریح کرد: ساعت 47 دقیقه بامداد چهارشنبه 18 مرداد وقوع آتش‌سوزی در یکی از واحدهای تجاری پاساژ الهیه در بازار Store طلافروش‌ها به سامانه 125 همدان گزارش شد.

عقیلی عنوان کرد: با دریافت این گزارش بلافاصله یک گروه فرماندهی و 3 گروه عملیاتی از ایستگاه مرکزی و یک گروه از ایستگاه شماره 18 به نشانی اعلام شده اعزام شدند.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان اعزامی با رسیدن به محل حادثه Incident و پس از بررسی اولیه با تقسیم شدن به 3 گروه عملیاتی همزمان اقدام به قطع برق، تهویه ساختمان و اطفای حریق کردند.

عقیلی گفت: با وجود شرایط خاص محل حادثه و عدم امکان حضور خودروهای عملیاتی در نزدیکی صحنه حادثه آتش‌نشانان با شیوه رله بسته آب مورد نیاز را به محل حادثه رساندند و موفق شدند در کمترین زمان ممکن آتش‌سوزی را مهار و از گسترش آن به املاک مجاور که پر از مواد سریع‌الاشتعال بودند، جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: با مهار آتش‌سوزی که تمام مغازه پتوفروشی را در برگرفته و به سرعت در حال گسترش بود، عملیات لکه‌گیری برای اطفای کامل و جلوگیری از بازگشت آتش‌سوزی انجام شد.

عقیلی با بیان اینکه علت حادثه هنوز مشخص نشده و در دست بررسی است، عنوان کرد: 18 آتش‌نشان حاضر در عملیات پس از 75 دقیقه تلاش خستگی‌ناپذیر با خاموش کردن و ایمن‌سازی کامل محل حادثه با تحویل مکان حادثه‌دیده به ماموران نیروی انتظامی برای ادامه خدمت‌رسانی به شهروندان به ایستگاه‌های عملیاتی خود بازگشتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 292850 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟