شمارش معکوس برای پایان عملیات امداد در معدن آزادشهر گلستان

حدود ساعت یک بامداد دیروز بود که خبر رسید امدادگران در جریان عملیات جست‌وجو پیکر هفت معدنچی دیگر را کشف کرده‌اند. این اجساد به پزشکی قانونی منتقل شده و هنوز هویت آنها مشخص نشده است. ظهر روز گذشته امدادگران همچنین هشتمین جسد را کشف و به پزشکی قانونی منتقل کردند. در روزهای گذشته امدادگران 35 جسد را از محل خارج کرده بودند. رضا مروتی، معاون عمرانی استاندار گلستان توضیح داد: از اجساد کشف شده تا‌کنون هویت 22 نفر شناسایی و به خانواده‌هایشان تحویل داده شده است. وی دو روز قبل اعلام کرده بود براساس آماری که از سوی مراجع قضایی در اختیار آنها قرار گرفته شمار معدنچیان گرفتار شده باید 43 نفر باشد.

حالا با کشف جسد آخرین معدنچی بعید به نظر می‌رسد که فرد دیگری میان آوار گرفتار شده باشد. با این حال صادقعلی مقدم، مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفته است که همه اجساد تاکنون از معدن خارج شده‌اند و تجسس، پاکسازی و آواربرداری برای اطمینان کامل همچنان ادامه دارد. حسن صادقلو، استاندار گلستان هم از پیگیری کامل مطالبات کارگران و جان‎باختگان حادثه Incident خبر داده و گفته است که با مقصران بدون اغماض برخورد می‎شود. او که برای دلجویی به خانه مهدی مشهدی و عباس طاهردوست از مهندسان جان باخته معدن رفته بود، گفت که این پیگیری به دستور ویژه رئیس‌جمهور انجام خواهد شد. وی درباره علت دقیق حادثه هم گفت که کمیته حقیقت‌یاب در حال بررسی است.

صادقلو همچنین از پرداخت خسارت 210 میلیون تومانی از محل بیمه مسئولیت به خانواده هر یک از جانباختگان خبر داد و گفت: خانواده‌ها برای دریافت این خسارت، باید نسبت به انجام مراحل قانونی انحصار وراثت اقدام کنند. مدیران کل تأمین اجتماعی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان هم از برقراری مستمری قربانیان حادثه و پیگیری برقراری بیمه بیکاری برای کارگران معدن خبر دادند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

این اخبار را از دست ندهید:

فوری / تکاوران پلیس انتقام شهدای پاسگاه مرزی را گرفتند / سرکرده تروریست ها به هلاکت رسید

زن پاشنه بلند نیمه شب مرا از پارک به خانه اش برد! / این موتورسوار ناگفته های زیادی داشت + عکس

تخریب زادگاه شیخ نمر در عربستان

جست و جو برای یافتن جسد دختر 3 ساله در ارس

علی دایی داغدار شد

درخواست دادستان تهران برای قطع دست مربی کشتی

دوستم در مورد زن صیغه ای من حرف های کثیف زد و من ... / اعظم معشوقه دوران نوجوانی ام بود و ...

نقشه شوم مادر و دختر برای عروس کرمانی شان / راز 21 ساله لو رفت!

فیلم برداری زن محجبه ازاقدام بی شرمانه به وی در یک سوپرمارکت آمریکایی+فیلم

ناموسم در خانه تنهاست رفت و آمد مجردی را بس کن! / او راست می گفت ولی نمی دانست من و آرش ...

راز قتل زنان جوان مو مشکی توسط مرد عاشق پیشه+ عکس

رفتم اتاق هتل را تمیز کنم که مرد مسافر پیشنهاد بیشرمانه ای داد پذیرفتم اما.....+ عکس

 

کدخبر: 263464 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟