ببینید خودروها چگونه با خطر مرگ از پل هاشم آباد ارومیه عبور می کنند!+عکس

عباس حسن خانی در این خصوص اظهارداشت: سیل به ۷۰۰ واحد مسکونی روستایی ارومیه خسارت زد و هم اکنون رسیدگی به مناطق بحرانی سیل‌زده در اولویت برنامه دولت در استان قرار گرفته است.

وی با اشاره به میزان خسارات سیل در ارومیه عنوان کرد: در منطقه سیلوانا در مناطق بالادست ۸ روستا مورد تهدید سیلاب قرار داشت که دستگاه‌های حاضر در منطقه نهایت تلاش خود را برای پیشگیری از سیل و تخریب‌های آن به‌کار گرفتند، با این که ۱۰۰ درصد مشکلات پیشگیری نشدند ولی به خوبی توانستیم عمل کنیم.

حسن‌خانی تصریح کرد: مهم‌ترین موضوع نجات جان مردم مناطق بالادست بود که نیروهای مرزی نیز با دستگاه‌ها هماهنگ شده بودند و هر دو طرف پل Bridge را که در حال تخریب بود را مسدود کردند تا از خسارات جانی و مالی محتمل وقوع در اطرف پل را کاهش دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر سرعت آب بیش از اندازه استاندارد باشد می‌تواند در عرض ۱۲ الی ۱۳ ساعت به مناطق پایین دست برسد و باید از تجربه‌های سیل اخیر استفاده کنیم تا اگر در آینده با حوادث Accidents طبیعی روبه‌رو شدیم بتوانیم به‌خوبی مدیریت کنیم.

فرماندار ارومیه تأکید کرد: ارتفاع آب به‌هنگام وقوع سیل به بیش از ۱.۵ متر می‌رسید که اگر تدابیر امنیتی ۱۰۰ درصدی هم اجرا می‌شد باز هم با مشکلاتی روبه‌رو می‌شدیم و مسبب این مشکلات طغیان رودخانه‌ها در مسیر انجام اقدامات بود و تخریب جاده‌ها به نوبه خود از تلفات سیل کاهش داد.

وی با اشاره به خدمات رسانی پس از سیل بیان کرد: هم اینک با توزیع آب شرب و آب های یک‌بار مصرف در مناطق سیل زده می‌توان گفت مشکلات آبی برطرف شده‌است و تاکنون نیز نیروهای بسیجی به‌صورت خودجوش نیز با تمامی دستگاه‌ها همکاری می‌کردند.

حسن‌خانی افزود: پس از فروکش آب رسوب‌گیری آغاز شده و از دستگاه‌های لجن‌کش استفاده شده و در نهایت شن‌ریزی نیز در جاده ها انجام پذیرفته و عملیات تمام شده بود و مجددا عملیات از روز دوشنبه برای بهبود کار آغاز شده است که نشان از آمادگی تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای برطرف کردن مشکلات مردم دارد.

وی با اشاره به برآوردهای اولیه خسارتها اظهار کرد: اماکن دامی، تولیدی و اراضی کشاورزی خسارت‌های زیادی دیده‌اند و برآورد تمامی خسارات و تلفات توسط سازمان بنیاد مسکن شروع شده و در مجموع بیش از ۷۰۰ واحد از ۵ تا ۱۰۰درصد خسارت دیده‌اند.

فرماندار ارومیه خاطرنشان کرد: بیشترین میزان خسارت به زیربناهای منطقه سیلوانا وارد شده است و مسیر دریاچه مارمیشو نیزمسدود شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 258910 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟