مرگ دردناک نوجوان آق قلایی در رودخانه خروشان+ عکس

پیش از ظهر امروز جمعه نوجوان 12 ساله ساکن یکی از روستاهای آق قلا در شمال استان به سبب سقوط در رودخانه گرگانرود جان خود را از دست داد.

علیرضا صیاد معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان گفت: حوالی ساعت 10 روز جمعه از سوی ساکنین روستای چن سولی آق قلا حادثه Incident مربوط به سقوط Fall این نوجوان به مرکز کنترل هماهنگی هلال احمر گزارش شد که سریعا تیم های ارزیابی و امداد و تجسس به این روستا عزیمت کرد.

وی اضافه کرد: هنگامی که تیم امداد استان به محل سانحه رسید، تیم اعزامی از هلال احمر آق قلا پیکر این نوجوان را از داخل رودخانه گرگانرود به بیرون انتقال داده بود.

صیاد به مشاهدات عینی از محل وقوع سانحه اشاره کرد و گفت: منطقه حادثه طوری نبود که یک نوجوان 12 ساله به سبب افتادن در آب غرق شود وعلت مرگ را باید کارشناسان مربوط و عوامل پزشکی قانونی اعلام کنند.

به گفته وی؛ ولی احتمال دارد این نوجوان به علت وحشت از سقوط دچار اسپاسم شده و یا به اصطلاح سکته کرده باشد که باید علت تامه مرگ توسط متخصصان و متولیان موضوع دقیق بررسی و اطلاع رسانی شود.

وی اضافه کرد: منطقه ای که این نوجوان به داخل رودخانه سقوط کرده در ابتدای روستا و جزو مناطق کشاورزی و حاشیه بافت مسکونی بوده است و طبق ظواهر امر متوفی به همراه یکی از همسالان خود جهت توپ بازی به این محل آمده بود که داخل رودخانه سقوط می کند و تا همبازی وی به بزرگترهای آبادی اطلاع دهد زمان بر شده است.

صیاد از دستگاه های دخیل در موضوع ایمن سازی رودخانه های استان نیز خواست تا نقاطی را که احتمال خطر وجود دارد، براساس دستور العمل های سازمانی ایمن سازی کنند.

شهرستان آق قلا در شمال استان گلستان و در فاصله 15 کیلومتری گرگان واقع شده است.

گرگانرود از رشته کوه آلا داغ در بجنورد سرچشمه گرفته و پس از طی 250 کیلومتر و عبور از چند شهرستان گلستان از ناحیه خواجه نفس در نزدیکی گمیشان به دریای خزر می ریزد.

بر روی رود گرگان سه سد وشمگیر، گلستان 1 و گلستان 2 ساخته شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 255564 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟