به گزارش رکنا، سیدوحید سیدموسوی رئیس روابط عمومی منطقه شمال‌شرق گفت: نیروهای ایمنی و آتش نشانی این منطقه آمادگی مقابله با شرایط پیش بینی نشده را دارند.
وی تصریح کرد: بنابه گزارش‌های تاسیسات انتهایی تربت حیدریه، مرکز انتقال نفت امام تقی و تاسیسات انتهایی مشهد مقدس، تاکنون چندین پس لرزه نیز گزارش شده که خوشبختانه این پس لرزه‌ها نیز خسارتی در مراکز انتقال و تاسیسات این منطقه نداشته است.
سیدموسوی تاکید کرد: نیروهای این شرکت در آماده باش هستند و جای نگرانی نیست.
وی اضافه کرد: فعالیت تاسیسات نفت منطقه شمال‌شرق و انتقال فرآورده‌های نفتی در حال انجام است.
رئیس مرکز انتقال نفت امام تقی نیز گفت: تنها موردی که از این مرکز گزارش شده است، هشدار ارتفاع مخازن 20میلیون لیتری ذخیره فرآورده‌های نفتی ناشی از تلاطم مواد نفتی و قطع شدن خطوط مخابرات شهری است.
محمد سعادتی اضافه کرد: در اولین دقایق بروز این زمین لرزه، کارکنان واحد عملیات این مرکز نسبت به بررسی عوامل ایمنی بهره‌برداری مانند فلو و فشار خط انتقال 20 اینچ شاهرود –مشهد و هشت اینچ امام تقی –تربت حیدریه و تماس از طریق خطوط مخابراتی داخلی شرکت با مراکز انتقال و تاسیسات مجاور و اطمینان از عدم پارگی و آسیب به خطوط حامل فرآورده، نسبت به بررسی میدانی از تاسیسات داخلی مانند مخازن و منیفلد این مرکز اقدام کردند.
وی تاکید کرد: گزارش های مربوطه به معاون عملیات، واحد HSE منطقه و خط‌بانان حوزه استحفاظی، جهت پایش مسیر خط اعلام شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 255183 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟