محمدرضا عالی‌منش رئیس مرکز حوادث Accidents و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: پنج هزار و 706 ماموریت از سوی اورژانس فارس از 27 اسفندماه 95 تا 3 فروردین 96 انجام شد.

عالی منش افزود: از پنج هزار و 706 ماموریت 68 نفر با گاز منواکسیدکربن مسموم شده بودند که به دلیل استفاده از پیک‌نیک در فضای سربسته و بخاری غیراستاندارد بوده است.

وی ادامه داد: از این تعداد 24 مورد بستری و 43 مورد به صورت سرپایی درمان شدند و یک مورد نیز فوتی به علت مسمومیت با مونوکسیدکربن گزارش شد که مربوط به تاریخ یکم فروردین ماه است.

عالی منش بیان کرد: از تعداد بیش از 5 هزار و 700 ماموریت 1027 مورد مربوط به حوادث ترافیکی بوده که بیش از 50 درصد در جاده‌های بین شهری رخ داده بود.

وی از استقرار 4 ایستگاه سلامت در 4 ورودی و خروجی شیراز خبر داد و گفت: علاوه بر این در 5 مکان پربازدید استان فارس از جمله تخت جمشید، پاسارگاد، حافظیه، سعدی و حرم شاهچراغ (ع) ایستگاه‌های سلامت مستقر شده است.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس تصریح کرد: 157 پایگاه اورژانس در سطح استان و 8 ایستگاه سلامت در مسیرهای پرتردد استان فارس مستقر هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 253298 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟