ضرورت همراهی والدین با بچه‌ها

یکی از آتش‌نشانان در توصیه‌ای به خانواده‌ها در خصوص شب چهارشنبه آخر سال یادآور شد: کودکان و نوجوانان منبع انرژی هستند و می‌خواهند هیجاناتشان را با بازی و سرگرمی تخلیه کنند در این شب وظیفه بزرگترهای خانواده‌ها این است که فرزندانشان را از خطر حفظ کنند و در برپا کردن چهارشنبه آخر سال گوشه‌ای از کار را خودشان در دست بگیرند و مراقب خطرهای احتمالی باشند.

هرکدام از ما یک آتش‌نشان باشیم

یکی دیگر از آتش‌نشانان گفت: ما وهمه نوجوانان هر یک می‌توانیم یک آتش‌نشان باشیم و کارهای بزرگی را انجام دهیم. هرزمان که حادثه‌ای رخ می‌دهد و شعله‌های آتشی سرکشی می‌کند همه می‌توانند یک آتش‌نشان باشند همین که مردم با شنیدن صدای آژیر راه را برای آتش‌نشانان و امدادگران باز کنند می‌تواند یک کار بزرگ در آتش‌نشانی باشد. پس بیایید امسال «پلاسکو» را فراموش نکنیم. وی گفت:همکارانم که در حادثه Incident پلاسکو جان‌شان را از دست دادند هرسال با فرار Escape رسیدن چهارشنبه آخر سال نگران نوجوانان بودند که مبادا با ترقه‌هایی که در دست دارند. حادثه دلخراشی رخ دهد و هر سال همه ما آرزو می‌کردیم چهارشنبه آخر سال بی‌خطری را پشت سر بگذاریم.

توصیه‌های مهم

اگر در زمان برگزاری مراسم این جشن سنتی و روشن کردن آتش دستتان سوخت بسرعت به مدت 10 دقیقه محل سوختگی را زیر شیر آب سرد قرار دهید و از دوستانتان بخواهید با اورژانس تماس بگیرند. هرگاه در محله یا کوچه‌ای که زندگی می‌کنید آتش دامنه دار و پرخطری روشن شد برای جلوگیری از حوادث Accidents احتمالی چند کار مفید انجام دهید. در این شرایط می‌توانید یک شیلنگ آب نزدیک محل آتش افروزی قرار دهید و چند سطل آب و خاموش‌کننده آتش هم در کنارتان باشد تا در صورت نیاز خیلی سریع به خاموش کردن آتش بپردازید. همچنین از همسایه‌ها بخواهید در این شب ماشین‌هایشان را در کوچه‌های پرخطرقرار ندهند.

2 نکته مهم برای آتش‌نشان‌ها

هروقت در زمان وقوع حادثه با 125 تماس گرفتید به خاطر داشته باشید که 2 نکته برای آتش‌نشانان اهمیت دارد یکی اینکه چه نوع حادثه‌ای اتفاق افتاده یا آدرسی که به آتش‌نشان‌ها می‌دهید آدرس محل آتش‌سوزی را به‌طور دقیق بیان کنید تا آتش‌نشانان بسرعت خود را به محل مورد نظر برسانند. همچنین از رانندگان عزیز هم می‌خواهیم در بروز حوادث ما را همراهی کنند و با شنیدن صدای آژیر مسیر را برایمان باز نگه دارند.

هادی حجازی فرمانده ایستگاه 92 آتش‌نشانی تهران نیز با هشدار به خانواده‌ها گفت: متأسفانه بیشتر ترقه‌های موجود در بازار غیر استاندارد تولید می‌شوند و یک نارنجک دست ساز می‌تواند خانه‌ای را ویران کند.

نوجوانان باید بدانند اگر ترقه‌ها را در جیب لباس نگه می‌دارند تا در خانه انبار کنند احتمال بروز حادثه خطرناکی وجود دارد. بخصوص ترقه و نارنجک‌های دست ساز که باعث آسیب رساندن جدی و بروز حوادث ناگوار می‌شود. افراد هنگام پریدن از روی آتش نیز باید دقت کنند که لباس‌شان خیلی بلند یا خیلی گشاد نباشد که آتش بگیرد. همچنین پوشیدن لباس‌هایی از جنس پلاستیک که با حرارت آتش شعله‌ور می‌شوند خطرناک است، پس بهتر است لباس‌ها از جنس نخی و ضخیم باشندبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 251863 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟