22 دقیقه از بامداد امروز گذشته بود که حریق در ساختمان مرکزی یکی از دانشگاه‌های تهران به سامانه 125 اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه Incident در خیابان انقلاب، نرسیده به پل Bridge کالج اعزام شدند.
محسن مجیدی افسر آماده منطقه پنج عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: در ساختمان مرکزی یکی از دانشگاه‌ها در طبقه منفی یک کابلهای اصلی برق در مجاورت ترانس اصلی برق بر اثر اتصالی دچار آتش‌سوزی شده و دود زیادی نیز طبقات را فرا گرفته بود.
وی ادامه داد: آتش‌نشانان به سرعت با رفتن به طبقه زیرین این ساختمان اداری چهار طبقه و به کارگیری تجهیزات ایمنی و خاموش‌کننده، عملیات ایمن‌سازی و خاموش کردن شعله‌های آتش را همزمان انجام دادند و از گسترش دامنه آتش‌سوزی به اطراف جلوگیری کردند.
وی با بیان اینکه نیروهای آتش‌نشانی دود ناشی از این آتش‌سوزی را به وسیله فنهای قوی به خارج از ساختمان تخلیه کردند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این حادثه هیچ گونه آسیب جانی به همراه نداشت.
مجیدی تصریح کرد: آتش‌نشانان در ساعت 02:19 بامداد به ایستگاه‌های خود بازگشتند اما مجدداً در ساعت 02:50 بامداد امروز به سامانه 125 اطلاع داده شد که یکی دیگر از ساختمانهای اداری این دانشگاه طعمه آتش‌سوزی شده است.
وی ادامه داد: با حضور مجدد آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده شد این بار در ساختمان اداری دیگر این مرکز دانشگاهی که در مجاورت ساختمان مرکزی قرار دارد آتش‌سوزی رخ داده است، آتش‌سوزی در طبقه همکف و در قسمت اتاق سانترال (مرکز تلفن) این ساختمان اداری هفت طبقه بوقوع پیوسته بود که براثر آن دستگاههای سانترال دچار آتش‌سوزی شده و دود زیادی از طریق رایزرها به تمام این ساختمان نفوذ کرده بود.
این افسر آماده آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان به سرعت این آتش سوزی را در همان محل شروع مهار و کاملاً خاموش کردند همچنین دود حاصله را از تمام طبقات به بیرون ساختمان تخلیه کردند.
بنابر اعلام پایگاه خبری 125؛ در حادثه دوم نیز به هیچ کس آسیب جانی نرسید، عملیات در ساعت 05:40 پایان یافت و کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در حال بررسی و علت‌یابی این دو آتش‌سوزی هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 250414 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟