همین امر باعث شد بسیاری از مسافران در جاده که از این اتفاق بی‌خبر بودند، از حادثه Incident دیدگان این بهمن‌های بزرگ و پی در پی شوند.

در ادامه اتفاقات رخ داده سه خودرو بر اثر انحراف از مسیر به داخل رودخانه محدوده روستای امام چشمه تا تونل کندوان سقوط Fall کرد. همچنین 600 نفر حادثه دیده بر اثر سقوط بهمن در محور کرج چالوس بودند که دو نفر مصدوم انتقالی به مراکز درمانی و 20 نفر اسکان داده شدند.

جاده هراز

بامداد جمعه 15 بهمن بر اثر سقوط چند بهمن در محور دماوند ـ تهران(محدوده روستای مبارک‌آباد) چند خودرو زیر برف ماندند.

نیروهای امدادی و راهداری چهار خودرو را از زیر بهمن خارج کردند که متاسفانه سه نفر از هموطنان در این حادثه جان خود را از دست دادند. در این حادثه محمدعلی طلوعی مقدم رئیس اداره راه پردیس و رودهن نیز که برای امدادرسانی در محل حضور داشت، جان خود را از دست داد.

در این حادثه یک‌دستگاه خودروی سنگین و سه دستگاه سواری از زیر حجم برف ناشی از سقوط بهمن خارج شدند.

امدادگران به منظور کمک رسانی و پیدا کردن حادثه دیدگان که زیر بهمن‌ها دفن شده بودند از چهار قلاده سگ تربیت شده زنده‌یاب و همچنین دستگاه رادار استفاده کردند و عملیات جست‌و‌جو را بسرعت پیش بردند.در ادامه جست و جو‌ها پیکر بی‌جان سه نفر از حادثه دیدگان پیدا شد و تعداد زیادی از هموطنان که نیاز به مراقبت‌های پزشکی داشتند بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین 5320 مسافر در راه مانده محور هراز و فیروزکوه در زمان حادثه نیاز به کمک

و اسکان داشتند.

با وقوع این حادثه بسیاری از راه‌های شمالی کشور مسدود شده بود و همین امر عملیات کمک رسانی را با مشکلات زیادی مواجه می‌کرد.

کولبران

11 بهمن ماه امسال چهار کولبر در کولاک شدید کوهستان پیرانشهر گرفتار شدند و زیر آوار بهمن ماندند. این کولبرها در ارتفاعات آذربایجان غربی گرفتار سقوط بهمن شده بودند که به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان، نیروهای امداد پایگاه کوهستان پیرانشهر برای نجات‌شان راهی کوهستان شده و بالاخره موفق شدند آنها را که وضعیت خوبی نداشتند از زیر بهمن بیرون بکشند و برای معالجه به پایین کوهستان انتقال دهند.

یکی از این کولبرها که جوانی 19 ساله و اهل اشنویه بود به علت سرما زدگی جان سپرده است.همچنین طی حادثه تلخی که دو روز پس از حادثه اول در منطقه کوهستانی سردشت رخ داد 16 نفر از مردان گرفتار بهمن شدند که باحضور نیروهای امدادی تعدادی از آنها از زیر برف نجات پیدا کردند.

عملیات امداد و نجات مدفون شدگان زیر بهمن سردشت با کمک تعدادی از اهالی روستاهای اطراف و یک قلاده سگ زنده یاب انجام گرفت و به نجات شش کولبر از مرگ حتمی انجامید اما اقدامات انجام‌شده با کمک نیروهای داوطلب مردمی برای نجات جان چهار کولبر جوان این منطقه بی‌نتیجه ماند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: جام جم

 

کدخبر: 245563 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟